Går inte att installera windows på en nyformaterad ssd?
Hej,
Skulle ominstallera windows på min ssd, så jag kopplade bort min hdd och försökte, såklart så fungerade det inte. Efter ett bra tag så fick jag flipp och formaterade båda diskarna och försökte igen, det blev error igen, windows säger att den vill ha någon typ av drivers. Någon datakunnig som kan hjälpa?
Senast redigerad av Lorge 2013-07-05 kl. 04:30.
Ifall du har OS:et på CD Skiva så stoppar du in den sedan startar om och går in i sk "Boot Mode" (Via F-knapparna) och ändrar att du startar datorn med CD skiva och inte med HDD:n (Hårddisken), därefter ska datorn starta om och installations processen ska sättas igång. Under "Setup:en" ska du få möjlighet att se alla hårddiskar samt se något i stil med "Visa fler alternativ" (om jag inte misstar mig), där kan du nu se ett alternativ som ger dig tillgång till att formatera de hårddiskar du önskar att formatera.
Skulle ominstallera windows på min ssd, så jag kopplade bort min hdd och försökte, såklart så fungerade det inte. Efter ett bra tag så fick jag flipp och formaterade båda diskarna och försökte igen, det blev error igen, windows säger att den vill ha någon typ av drivers. Någon datakunnig som kan hjälpa?
Installationen behöver ha drivers för AHCI/SATA, dessa ges via USB-pinne efter att du har hämtat hem från din dators supportsidor. Det har alltså inget att göra med till vilken disk/HDD/SSD du vill installera.
Jag har en skiva med en Windows 7 ISO fil på och jag sitter på en Windows XP. (Behövs inte läggas direkt från CD->USB, kan såklart föra över ISOn till HDDn först)
Lättaste sättet att lösa detta på? Alla guides kräver vista/7. Går det ens att skapa en bootbar sticka i XP?
Har alltså en fungerande CD läsare men min skrivare är trasig.
Senast redigerad av asdyao 2013-07-06 kl. 20:08.
Jag har en skiva med en Windows 7 ISO fil på och jag sitter på en Windows XP. (Behövs inte läggas direkt från CD->USB, kan såklart föra över ISOn till HDDn först)
Lättaste sättet att lösa detta på? Alla guides kräver vista/7. Går det ens att skapa en bootbar sticka i XP?
Inga problem att göra det i XP. Rufus funkar bra, men det gör de flesta. Googla på iso to usb, eller sök på Youtube så får du guidning på köpet.
Har alltså en fungerande CD läsare men min skrivare är trasig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!