2014-01-01, 22:13
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du ska ha din nya SSD som systemdisk så ska du absolut inte installera Windows 8 på din gamla hårddisk (som jag antar att du vill ha kvar som lagringsdisk). Det blir bara problem.

Vänta tills du har fått allt klart med din SSD. Bränn ut Windows 8 på DVD om du köper från Microsoft Store och installera på din SSD med den gamla disken bortkopplad.
Citera
2014-01-01, 22:14
Medlem
Win 8 är ett sämre operativsystem än win 7
Citera
2014-01-01, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Om du ska ha din nya SSD som systemdisk så ska du absolut inte installera Windows 8 på din gamla hårddisk (som jag antar att du vill ha kvar som lagringsdisk). Det blir bara problem.

Vänta tills du har fått allt klart med din SSD. Bränn ut Windows 8 på DVD om du köper från Microsoft Store och installera på din SSD med den gamla disken bortkopplad.

Yep, tänkte så också, tack för svar =)

Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis

Jaså, vad grundar du det på?
Citera
2014-01-01, 23:13
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aannkk
verkar som att ie vart för gammalt för update, så jag har försökt updatera det till ie8 men den bara jobbar och jobbar och inget händer

Låt datorn stå igång ett dygn eller så. Då kommer det att reda ut sig... Men sen blir det ju likadant nästa gång man startar upp den.
Citera
2014-01-01, 23:17
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis
Håller med fullständigt.
Har testkört ett par laptops med både Win7/Win8 på identisk hårdvara och laggen är
direkt märkbar.(Drar mer resurser)
Om du inte skall styra en laptop med touchscreen, har åttan i princip ingenting nytt som
är spännade att erbjuda.
Att Startknappen är borta är ytterligare en anledning att lägga detta system i lådan av
Microsoftfloppar såsom Vista, Windows ME etc...

Så fort ett nytt system kommer ut brukar det ta ett par år innan hårdvaran hänger med.
(Om du inte skall spendera skjortan)
Därför bör man aldrig hoppa på första tåget vad gäller system, du betalar dyra
pengar för något som ersätter en bättre fungerande produkt.
Senast redigerad av dobbelina 2014-01-01 kl. 23:31.
Citera
2014-01-02, 15:21
Medlem
aannkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Låt datorn stå igång ett dygn eller så. Då kommer det att reda ut sig... Men sen blir det ju likadant nästa gång man startar upp den.
jag har låtit datorn stå på, stängt av skärmsläckare osv, men datorn låser sig efter ett tag, ibland under uppstarterna med, likadant när jag kör win update, det känns som att det är en konflikt nånstans, men svårt att felsöka när den plötsligt fastnar
Citera
2014-01-02, 15:56
Medlem
aannkks avatar
Citat:
jag har låtit datorn stå på, stängt av skärmsläckare osv, men datorn låser sig efter ett tag, ibland under uppstarterna med, likadant när jag kör win update, det känns som att det är en konflikt nånstans, men svårt att felsöka när den plötsligt fastnar
försöker installera directx från update som dom vill, men då havererar internet(slutar svara)
Citera
2014-01-02, 18:02
Medlem
mrsraptorrs avatar
Halloj!

Måste formatera min laptop som har lagt av helt och hållet (w7 home premium, 64bit). Den saknar dvd-läsare och måste då formateras via USB!

Jag har bara min gamla stationära dator (Vista home premium, 32bit) som jag kan använda mig utav. Har fixat ISO-filerna för w7 64bit och kopierat över det till usb-stickan via Windows 7 USB DVD Download Tool. Men jag får även ett felmeddelande att det inte går att göra stickan bootable, detta eftersom jag sitter somsagt på ett 32bit OS.

Jag måste då hitta ngn slags bootsect och fixa och dona med det. Någon som skulle kunna förklara för mig hur jag ska gå tillväga??

Hoppas ni förstår, för det gör inte jag!

OBS:::: Jag har ingen recovery-cd!
Citera
2014-01-02, 18:03
Medlem
aannkks avatar
Citat:
försöker installera directx från update som dom vill, men då havererar internet(slutar svara)
har installerat directx 9.0 får ju ladda hem på annan dator och föra över med usb, när jag kör update så jobbar den det ser jag, men jag har kört i över en timma nu och den jobbar likadant fortf, kan det vara så att den spökar för mig? hur lång tid kan det ta???
Citera
2014-01-02, 18:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
kan det vara så att den spökar för mig?

Mmm, vad tror du?

Citat:
hur lång tid kan det ta???

Nu har du varit igång länge. Du har ingen kunnig kompis som kan hjälpa dig?
Citera
2014-01-02, 18:50
Medlem
aannkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mmm, vad tror du?

Nu har du varit igång länge. Du har ingen kunnig kompis som kan hjälpa dig?
nope, har ca 43 mil hem till släkt och vänner, men datorn hänger sig inte än iallafall, men update har kört i snart 2 timmar, annars verkar det funka förutom update då och att datorn jobbar som en påtänd häst
Citera
2014-01-03, 15:26
Medlem
turkbygges avatar
Har fått i uppgift att byta hdd i min brors laptop och nu när jag gjort det ska jag installera windows. När jag gick in i bios för att ändra bootordningen till USB så fanns inte USB med som alternativ utan det fanns bara hdd/ssd, cd/DVD, fdd och LAN. Det jag undrar nu är: Vad står FDD för?

Jag testade att välja FDD som första och därefter starta om med ett bootbart USB-minne inkopplat och tryckte på "bootknappen" men det funkade inte.

Har en skiva på väg men det hade varit skönt att få gjort det utan den ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in