2009-05-16, 21:48
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avernus
Vilken installationstyp ska jag välja om jag vill ha kvar Windows XP, alla program och inställnigar: Upgrade eller custom?

Skulle gissa på Custom. Har du fixat en partition där du kan installera sjuan på sidan av XP?
Citera
2009-05-16, 21:49
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeboy
Kör W7 64bitars men datorn låser sig ofta och får lov att starta om. Trött på det och funderar på att installera Vista igen. Tror ni 32 bitars versionen är stabilare för pallar inte med mer omstarter?

När jag körde Vista 64-bitars fick jag massa Bluescreens, men inga alls med 32-bitars.

Så testa installera 32-bitar innan du går tillbaka till Vista.
Citera
2009-05-16, 23:54
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Nu behöver jag verkligen hjälp!

Jag körde Win Update och bland dom så annans det ett färgschema till min Samsung skärm.

Men va fan, kolla på denna bild: http://img199.imageshack.us/img199/8003/captured.png
Som ni ser så är färgerna skit. Det stämmer inte alls.
Ni kan gemföra origanl bilden som ni ser som miniatyr brevid.

Hur fixar jag detta?
Hur tar jag bort färgchemat?

Jag kan ju inte jobba när det är så här, då blir all grafik fel.

Det där är ett vanligt fel som beror på att du använder skärmens egna färginställningar. Drev mig från vettet när jag först installerade W7 - ah, build 7000...vilka minnen! - men efter en del googlande visade det sig att det räckte att byta färgprofil.
Gå till kontrollpanel - Appearance - Display - Screen resolution och där klickar du på Advanced settings, som de jävlarna gömt ner till höger och sen Color Management, där du efter lite fipplande kan byta till en annan profil!
Jag använde sRGB virtual device blablabal och den funkar bra.
Citera
2009-05-17, 00:16
Medlem
Trekojjas avatar
Jag försöker installera windows 7 på min lilla hårdisk, genom att mounta iso:n, men får följande felmedelande: http://img195.imageshack.us/img195/9954/grrrr.jpg
Citera
2009-05-17, 05:20
Medlem
JimGooses avatar
Kommer W7 RC utan mail-klient?
Funkar Office 2003 lite med W7?

Bas och diskantkontrollerna i surroundmixer för soudblaster audigy2 ljudkort med danielk's drivrutiner är utgråade och kan inte användas, går det att fixa?
Citera
2009-05-17, 08:29
Medlem
Flexens avatar
Har kört W7 ett bra tag nu och testat både 32 bitas och 64 bitars ver.

Har undrat ett tag över om det verkligen ska vara så att processorn går i 45-80% hela tiden när man har Svchost.exe igång. När man stänger av det går % ner till 5-10%.

Har en ganska ny dator, några månader gammal. Har en AMD x2 processor och datorn är relativt snabb när processorn går i ~70% men i spel blir det spiklagg.

Vad kan jag göra för att lösa detta problem, tycker att datorn blir onödigt varm och det kanske sliter på processorn m.m
Citera
2009-05-17, 10:39
Medlem
hummern_lues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Det kan nog fungera, men du säger att hon saknar en vista-skiva. Kan du gå in på utforskaren/den här datorn, och se om det finns en partition som heter "System recovery" eller något liknande?

För om en sådan partition finns, så behövs ingen skiva. Då behöver ni bara trycka på en knapp när ni startar datorn "F2". Så kan du kolla om den partitionen finns där?

Det fanns ingen "System Recovery"

Men tack för ditt svar!
Citera
2009-05-17, 11:00
Medlem
Avernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Skulle gissa på Custom. Har du fixat en partition där du kan installera sjuan på sidan av XP?

Nope, kollade lite enligt den här: http://support.microsoft.com/kb/309000/sv guiden men hittade inget
sätt att skapa en ny partition, måste disken vara tom och inte använd då man ska skapa en partition?
Citera
2009-05-17, 11:46
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummern_lue
Ingen som har någon aning om det skulle fungera eller inte?

I 99% av fallen fungerar det så länge det är samma språk på båda datorerna. DOCK i det sista 1% av fall funkar ej produktnyckeln med en vanlig OEM. Men det lättaste är att sätt i skivan och starta installationen, om produktnyckeln på hennes dator fungerar när du knappar in den i installationen kommer resten fungera också

Sen är det bara tanka ner drivrutinerna från datortillverkarens hemsida.
Citera
2009-05-17, 13:20
Medlem
holys avatar
Får inte Guitar Pro 5.2 att fungera... Har RC 7100 med alla uppdateringar installerade.
Installationen går fint och sedan skriver man in cd-key, programmet startas men crashar direkt. Någon annan som kör GP 5.2 på Win 7?
Citera
2009-05-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
När jag körde Vista 64-bitars fick jag massa Bluescreens, men inga alls med 32-bitars.

Så testa installera 32-bitar innan du går tillbaka till Vista.

Verkar funka bättre nu efter jag körde Windows Update. Inte låst sig sen jag körde dom senaste uppdateringarna.
Citera
2009-05-17, 14:43
Medlem
Trekojjas avatar
Jag får upp följande meddelande när jag försöker installera windows 7 på partitionen jag vill installera på:

http://img30.imageshack.us/img30/3195/fack.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in