2009-05-17, 14:50
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekojja
Jag får upp följande meddelande när jag försöker installera windows 7 på partitionen jag vill installera på:

http://img30.imageshack.us/img30/3195/fack.jpg

Som det står i felmeddelandet....

Ladda ner drivrutinen, lägg den på en USB-sticka eller på en CD, och ladda in den genom att klicka på "load driver".
Citera
2009-05-17, 15:03
Medlem
Trekojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Som det står i felmeddelandet....

Ladda ner drivrutinen, lägg den på en USB-sticka eller på en CD, och ladda in den genom att klicka på "load driver".

Kan jag söka på "ULi SATA/RAID Controller (M1575/M1697)" för att hitta drivrutinen? Eller exakt vad är det för drivrutin jag letar efter?
Citera
2009-05-17, 16:55
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det där är ett vanligt fel som beror på att du använder skärmens egna färginställningar. Drev mig från vettet när jag först installerade W7 - ah, build 7000...vilka minnen! - men efter en del googlande visade det sig att det räckte att byta färgprofil.
Gå till kontrollpanel - Appearance - Display - Screen resolution och där klickar du på Advanced settings, som de jävlarna gömt ner till höger och sen Color Management, där du efter lite fipplande kan byta till en annan profil!
Jag använde sRGB virtual device blablabal och den funkar bra.

Misstänkte att det log till så.
Men tack för kartan!
Fick till det nu. Nu gäller det väl att jobba ifatt nu så att man har råd med mat sen!
Citera
2009-05-17, 17:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Misstänkte att det log till så.
Men tack för kartan!
Fick till det nu. Nu gäller det väl att jobba ifatt nu så att man har råd med mat sen!

Hade jag orkat så hade jag gjort ett snyggt schema med pilar och grejer...men det fick räcka som det var.
Citera
2009-05-17, 18:54
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro

Hade jag orkat så hade jag gjort ett snyggt schema med pilar och grejer...men det fick räcka som det var.

Oo! Det låter som bakgrundsmatrial!

Nu när man har fått det mesta att fungera med Win 7 så verkar det gå bra i alla fall.
Flash och PS CS4 fungerar ju helt okej.

Ska nog dra in Visual Studio snart och se hur det går.

Synd bara att jag inte fick min gamla laserskrivare att fungera.
Men eftersom jag fortfarande kör med Vista på min andra dator så får den vara ansluten där och kopplad via nätverksdelingen till denna. Det fungerar ju i alla fall.

Dåligt bara att inte IE8+Win7 inte fungerar smärtfritt med Handelsbankens e-leg (Nexus personal).
Men det gjorde Firefox som tur var.
Citera
2009-05-18, 01:08
Medlem
GuitarPROs avatar
Strul med Windows Photo Viewer

När jag försöker öppna nån bild står det bara så här

Citat:
Windows Photo Viewer can't display this picture becauser there might not be enough memory available on your computer.
Close som programs that you aren't using or free some hard disk space (if it's almost full), and then try again.

1,5GB minne ledigt, 14 av 232GB använt. e6850 3ghz, hd4670.

Förslag?
Senast redigerad av GuitarPRO 2009-05-18 kl. 01:11.
Citera
2009-05-18, 01:13
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citera
2009-05-18, 23:59
Medlem
Cuprinols avatar
Min externa hårddisk har börjat jävlas. Jag kan inte kopiera filer mellan mapparna i den får upp ett meddelande där det står att den här disken är read only. Kan det bero på att jag endast har 37 av mina 500 gb ledigt då jag la in en backup på mina xpfiler när jag bytte till windows 7?
Jag kan inte heller ta bort filer från min externa.

Edit: Jag kan ju inte göra någonting med dom förutom att öppna :O

Edit2: Får meddelandet "remove write protection or use another disk" Hur gör jag det?

Edit3: Nu fungerar det helt plötsligt.. Någon som har en aning om vad som hände?
Senast redigerad av Cuprinol 2009-05-19 kl. 00:27.
Citera
2009-05-19, 02:42
Medlem
Förmiska start menyn?

Jag har tidigare använt windows xp, i vilken om man bara hade ett fåtal program i start menyn så anpassade denna sig efter hur mycket utrymme som behövdes för att visa ikonerna, men i windows 7 så verkar startmenyn bara ha en storlek, vilket får mig att undra, hur ändrar man start menyns storlek?

http://bayimg.com/maPbKaABN

Hoppas att bilden förklarar mer, som ni ser, start menyn behöver inte alls vara så stor som den är, och jag skulle vilja att den anpassar sig efter antalet objekt.

Tack på förhand,
Med vänliga hälsningar,
744687

EDIT: stavning(ar)...
Citera
2009-05-19, 03:10
Medlem
Runkbullens avatar
Jag vet inte om jag är den första som postar som har detta problemet, har sökt i tråden men inte hittat. Jag fick världens jävla idé när jag skulle ut och gå innan. Jag har ingen fancy mp3-spelare eller en mobil som klarar av den uppgiften heller längre, så jag pillade lite och tog med mig laptopen i väskan som mp3-spelare. Jävligt smart, fram tills nu ungefär, då allt ljud är dött och bara funkar om man har hörlurar i. Har provat googla, men det ger mig ingenting då allt jag fick fram var att prova att stänga av "headphone detection", som jag inte hittar. Någon som har haft samma problem och klarat sig som har lust att hjälpa?

Tack på förhand
Citera
2009-05-19, 03:26
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744687
Jag har tidigare använt windows xp, i vilken om man bara hade ett fåtal program i start menyn så anpassade denna sig efter hur mycket utrymme som behövdes för att visa ikonerna, men i windows 7 så verkar startmenyn bara ha en storlek, vilket får mig att undra, hur ändrar man start menyns storlek?

http://bayimg.com/maPbKaABN

Hoppas att bilden förklarar mer, som ni ser, start menyn behöver inte alls vara så stor som den är, och jag skulle vilja att den anpassar sig efter antalet objekt.

Tack på förhand,
Med vänliga hälsningar,
744687

EDIT: stavning(ar)...

När du är inne på Start så högerklicka nånstans, men ej på en knapp, välj Properties.
Sedan klickar du på Customize. Och längst ner i den nya rutan som dyker upp så ändrar du bara värdet som du ser där nere, förmodligen så står det 10 och 10 just nu.
Citera
2009-05-19, 20:06
Medlem
Cuprinols avatar
Går det att stänga av mouse acceleration för spel som counter strike?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in