Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
"Label win Partitionen"? är det C: du menar? Den heter väl så utan att jag behöver döpa den dvs. C:, hur vet jag förresten vilken som är fabriksåterställningspartiioner? Så att jag nu inte börjar mixtra med en sådan. Skulle nog behöva en guide till hur jag göra en grundlöäggande och långsam formattering av hddn som jag sedan kan lägga in Win 7 Utlimate på, det är det enda jag vill.
Mvh
Izak80
Den heter inte "C:" när du tittar på den i PW, men du känner igen den på att den har status: "Active & Boot & System". Om den som är "Active & Boot & System" är på endast 100Mb så är det inte den utan någon av de andra, men du vet väl ungefär hur stor den är?
En fabriksåterställningspartition känner du igen på dels storleken. Om du har Win7 som OS så brukar den vara på ca 15Gb och upptaget 9-13Gb ca.
Googla "Partition Wizard portable" och kör den i windows så ser du lite hur den ser ut. När du kör den i windows så heter Win-partitionen "C:", men inte när du kör det med den startbara CDn. Du ska dock inte utföra det du ska göra i windows, och det går inte att ändra C: när du ligger startad i det.
Prova nu programmet innan du ställer fler frågor... våga och vinn
Edit:
I PW gör du så här:
- Ta bort C:-partitionen. Om du har en partition på 100Mb så ta bort även den.
- Sen högerklickar du på det opartitionerade utrymmet du nu fått och skapar en partition. Välj att den ska vara "Primary" och inte "Logical", döp den till "Win7" eller nåt. Högerklicka sedan på den och välj "Advanced" eller "Modify" och sedan "Set Active".
- Klicka på "Apply" för att utföra det du gjort.
Sen är det klart för att installera Win.