2009-05-14, 20:40
Medlem
TheCazes avatar
Nån som vet om Handelsbankens e-leg fungerar i Win 7?
Citera
2009-05-14, 21:25
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Jag håller på att försöka att installera Win7(RC), men när den botat från skivan så kommer det upp en vit rand i nedre delen av skärmen samt att det står att den håller på att ladda lite filer, so far so good. Men efter det när det står att "Windows startas" så får jag en BSOD och det som är fel är filen mcupdate.dll. När man googlar lite på det så står det att den filen tillhör McAfee, vilket jag aldrig har haft på min dator. Är det ngn som har haft liknande prolem?

Låter mest som att filerna på skivan är skadade, så prova bränna en ny, men i lägre hastighet denna gång.
Citera
2009-05-14, 21:29
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
jag får det här felmeddelandet när jag försöker installera spotify på min dator

http://data.fuskbugg.se/skalman01/spotify%20fel.jpg

kör windows 7 rc build 7100 x64

Hur ska jag göra?

använder du AVG? läst fler som haft detta problem, de har lagt till spotify som undantag sen har det funkat.
Citera
2009-05-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teknikfreaket
Låter mest som att filerna på skivan är skadade, så prova bränna en ny, men i lägre hastighet denna gång.

Jag installerade på en annan dator med denna skivan och det gick prima. Men ett av mina minnes-stickor var lite defekt så när jag tog bort den felaktiga så gick det. Dock så kommer jag inte förbi bios om jag inte resetar cmos först. Vilket är jobbigt eftersom att öppna datorn och plocka bort batteriet varje gång inte är så funktionellt i längden...några tips ?
Citera
2009-05-14, 22:54
Medlem
TheCazes avatar
Hur får man igång Flashplayer i Win 7?
Går inte så bra detta för mig..
Citera
2009-05-15, 01:31
Medlem
Kafis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macster-
Enligt google är det tydligen vanligt med att refreshraten inte går ställa högre än 85 i Vista, och eftersom Win7 är typ Vista fast bättre så kanske dom inte fixat den buggen än. Det är ju trots allt en RC fortfarande.

ja tyvärr har jag fått smälta det nu. Sökte vilt igår och massa personer har samma problem. Får väl stå ut ändå, jag har slutat spela på datorn nu också, men det svider att min skärm klarar upp till 200hz (i 640x480 dårå) men är fast på 85
Citera
2009-05-15, 07:27
Medlem
macster-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafi
ja tyvärr har jag fått smälta det nu. Sökte vilt igår och massa personer har samma problem. Får väl stå ut ändå, jag har slutat spela på datorn nu också, men det svider att min skärm klarar upp till 200hz (i 640x480 dårå) men är fast på 85

Dags att uppdatera till en plattskärm då kanske?

Jag upplevde för övrigt ett väldigt skumt problem igår. Helt plötsligt tappade den bara mitt trådlösa nätverkskort. Det fanns ingenstans, inte i Device Manager eller nån annanstans. Försökte installera om drivrutinerna men då sa den bara att det inte fanns nån nätverksadapter att installera drivrutinerna för... Men efter ett antal omstarter och allmänt pillande här och där började det fungera igen, mycket skumt!
Citera
2009-05-15, 09:26
Medlem
Är det nån begränsning eller något när jag ska använda torrent i windows 7?
De är ingen dålig torrent jag har prövat på, har prövat flera, men den går fan inte långt över 200kb/s. Ibland hoppar den upp i 1mb/s i kanske 1 min. Som att spärren buggar eller nå.
Jag har 10/10mbit fiber, jag har prövat bredbandstesten och jag får 9/9.
Kan även skicka i säkert 5mb/s på msn till polare med samma leverantör.
Download på torrent har även den gått upp i 5mb/s men trillar snabbt till 500-1mb/s, den är ju ändå ok. men uploaden.

Har ingen brandvägg, router eller nå. Ska man behöva byta till xp eller vad är felet? I xp låg jag konstant på 1,4mb/s upp och ner. gick även lite högre ner ibland.
Citera
2009-05-15, 12:12
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Jag installerade på en annan dator med denna skivan och det gick prima. Men ett av mina minnes-stickor var lite defekt så när jag tog bort den felaktiga så gick det. Dock så kommer jag inte förbi bios om jag inte resetar cmos först. Vilket är jobbigt eftersom att öppna datorn och plocka bort batteriet varje gång inte är så funktionellt i längden...några tips ?

Låter som att batteriet är slut isf, detta har hänt mig en gång på en dator för några år sedan, iom detta måste man ta och ändra bios till default varje gång. Har du en annan dator som du kan låna batteri av så prova det
Citera
2009-05-15, 13:03
Medlem
Citat:
Låter som att batteriet är slut isf, detta har hänt mig en gång på en dator för några år sedan, iom detta måste man ta och ändra bios till default varje gång. Har du en annan dator som du kan låna batteri av så prova det

Kan prova! är det samma slags batterier på alla mobos?
Citera
2009-05-15, 14:15
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
använder du AVG? läst fler som haft detta problem, de har lagt till spotify som undantag sen har det funkat.
Nej jag använder avast. Kan det vara samma sak som gäller där?
Kan inte kolla just nu då jag sitter i skolan.
Citera
2009-05-15, 14:47
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Hur får man igång Flashplayer i Win 7?
Går inte så bra detta för mig..

Det var så enkelt som så att jag var en slarver.
Adobe.com har gjort om lite på deras sida.
Nu finns det tydligen 2 olika versioner till Windows (v1 = IE, v2 = Opera, Firefox osv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in