Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
Hej!
Som många säkert vet är windows 8 ett patetiskt jävla skämt till OS på en dator...
Du ska göra en helt ren nyinstallation, inkl radera och skapa nya partitioner. Innan du gör det så kan det vara smart att bränna ut Recovery-skivor, för du vill kanske i framtiden ha Win8 i den.
Starta datorn med installationsmediat, DVD eller på USB-pinne. Du kan inte mounta ISOn i Win8 och installera!
Dessutom så måste du in i BIOS och:
- Stänga av UEFI, på min heter det du ska välja istället Legacy BIOS (kanske inte nödvändigt, någon får rätta mig där isf).
- Aktivera så att du kan välja startenhet i Boot Menu (DVD eller USB bl a) när du startar datorn för att installera.