Citat:
Ursprungligen postat av Mannomorth
Jag har nu en helt uppfuckad dator som jag hade tänkt att rensa helt, dock så har jag alltid haft någon geek närvarande, men nu så bor jag på avlägsen ort så behöver jag hjälp.
Om jag vill rensa hela datorn och då menar jag RENSA hur går jag tillväga, samt så vill jag sedan installera windows genom en usb då cd-läsaren är knas.
Dock så undrar jag saker som, drivers till usb mm, hur gör jag där?
Hur kan jag föra över en pirated windos xp version på usb så att jag kan boota och installera genom den?
Jag är helt lost när det gäller detta och har inte blivit smartare av ett antal timmar av att googla.
Mvh
Manno
*tack mod btw*
Det bästa programmet för att installera windows från en USB är Wintoflash, då slipper man hålla på med massa konfigurationer.
http://wintoflash.com/home/en/
Det är bara att ladda ner Windows XP isofilen, mounta den med tex slysoft clonedrive eller daemon tools och sedan följa instruktionerna med Wintoflash.
Gissar att du vet hur man bootar från en CD skiva?
Det du behöver göra är i praktiken samma sak. Starta upp datorn tryck F8 då BIOS logotypen kommer fram och välj boot from USB/pendrive. Funkar det inte så gå in i BIOS och ändra boot ordningen.
Sedan är det bara att installera windows.
Allt detta beror ju också på hur gammal dator du har då vissa äldre moderkort inte kan boota från USB.
Lycka till!