2012-06-21, 15:30
Medlem
Nope.. har inte filen LightExplorer.dll

Inget annat förslag på vad jag kan testa att göra?
Citera
2012-06-21, 15:45
Bannlyst
Nej! Men din dator har bara licensnyckel för starter.. Men visst kör med Crackat Windows 7, om du vill krångla.

Citat:
Ursprungligen postat av R0se
Annars borde det väll gå att installera vanliga win7? Tror inte den är beroende av nå Windows starter.
Senast redigerad av Niggers 2012-06-21 kl. 15:58.
Citera
2012-06-21, 15:45
Medlem
Elektricitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhoran
Nope.. har inte filen LightExplorer.dll

Inget annat förslag på vad jag kan testa att göra?

Kan det vara så enkelt att du har råkat förminska rutan till minsta möjliga storlek, och därför missat att rutan faktiskt är uppe?

Blir Notepad++ (alltså rektangeln som du har ringat in på bilden) intryckt när du klickar på den?
Citera
2012-06-21, 15:54
Medlem
När jag öppnar programmet så finns rutan längst ner vis startmenyn som ni ser på bilden.

När man sedan trycker på programmet så typ blir den "markerad" och när man sedan trycker på den igen så blinkar en blå avlång "rad" ? där det står: C:\Program Files (x86)\Notepad++\change.log - Notepad ++ Vet inte riktig hur jag ska förklara...
Citera
2012-06-21, 15:57
Medlem
Elektricitets avatar
Citat:
När jag öppnar programmet så finns rutan längst ner vis startmenyn som ni ser på bilden.

När man sedan trycker på programmet så typ blir den "markerad" och när man sedan trycker på den igen så blinkar en blå avlång "rad" ? där det står: C:\Program Files (x86)\Notepad++\change.log - Notepad ++ Vet inte riktig hur jag ska förklara...

Vilken fil är det du försöker öppna med Notepad? Kan du ta en till screenshot, där man ser den blåa avlånga "raden"?
Citera
2012-06-21, 16:00
Medlem
Jag öppnar bara själva programmet, och change.log filen är denna:
[PHP]
Notepad++ v6.1.3 enhancement and fixed bugs:

1. Enhance the performance issue for xml matching tags highlighting and for displaying clickable links.
2. While the amount of file to open is larger than 200, a dialog will be shown to warn user.
3. Fix Notepad++ close bug while move one cloned new empty document into another view, in the destination contained only this new empty document.
4. Fix hanging problem while double-click on a project folder then (immediately) drag it.
5. Fix a bug while command argument contain an empty string ("").
6. Fix mouse cursor disappearing bug on right click while a project item is dragging.

Included plugins:

1. Spell Checker v1.3.3
2. NppFTP 0.24.1
3. NppExport v0.2.8
4. Plugin Manager 1.0.8
5. Converter 3.0
[/PHP]

Har försökt öppna andra filer men händer samma sak då också

Har försökt ta en printscreen på den blåa raden men den blinkar till ganska snabbt så hinner aldrig få med den på bilden
Citera
2012-06-21, 16:07
Medlem
Elektricitets avatar
Citat:
Jag öppnar bara själva programmet, och change.log filen är denna:
[PHP]
Notepad++ v6.1.3 enhancement and fixed bugs:

1. Enhance the performance issue for xml matching tags highlighting and for displaying clickable links.
2. While the amount of file to open is larger than 200, a dialog will be shown to warn user.
3. Fix Notepad++ close bug while move one cloned new empty document into another view, in the destination contained only this new empty document.
4. Fix hanging problem while double-click on a project folder then (immediately) drag it.
5. Fix a bug while command argument contain an empty string ("").
6. Fix mouse cursor disappearing bug on right click while a project item is dragging.

Included plugins:

1. Spell Checker v1.3.3
2. NppFTP 0.24.1
3. NppExport v0.2.8
4. Plugin Manager 1.0.8
5. Converter 3.0
[/PHP]

Har försökt öppna andra filer men händer samma sak då också

Har försökt ta en printscreen på den blåa raden men den blinkar till ganska snabbt så hinner aldrig få med den på bilden

När du avinstallerar Notepad++ så raderas inte alla filer relaterade till Notepad++.

Prova avinstallera programmet igen, när du har gjort det så tar du bort mappen (C:\Program Files (x86)\Notepad++).
Citera
2012-06-21, 16:17
Medlem
Tack det fungera nu!! Tusen tack!!
Citera
2012-06-21, 19:48
Medlem
Tramp-Popes avatar
Jag försöker göra mitt USB minne bootbart för att sedan installera Windows 7 genom det genom att följa denna guide: http://windowshjalp.se/?p=59

Men när jag skriver "bootsect /nt e:" i kommandotolken, kommer detta upp:

"Denna version av D:\boot\bootsect.exe är inte kompatibel med den version av Windows du använder. Kontrollera datorns systeminformation för att ta reda på om du behöver en 32- eller 64-bitarsversion (x86) av programmet. Kontakta därefter programvaruleverantören."

Vad ska jag göra? Jag använder Windows 7 Enterprise x32 på den datorn jag använder för att göra USB minnet bootbart.

Tack på förhand.
Citera
2012-06-21, 19:51
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Jag försöker göra mitt USB minne bootbart för att sedan installera Windows 7 genom det genom att följa denna guide: http://windowshjalp.se/?p=59

Men när jag skriver "bootsect /nt e:" i kommandotolken, kommer detta upp:

"Denna version av D:\boot\bootsect.exe är inte kompatibel med den version av Windows du använder. Kontrollera datorns systeminformation för att ta reda på om du behöver en 32- eller 64-bitarsversion (x86) av programmet. Kontakta därefter programvaruleverantören."

Vad ska jag göra? Jag använder Windows 7 Enterprise x32 på den datorn jag använder för att göra USB minnet bootbart.

Tack på förhand.
Prova http://wintoflash.com/home/en/
Citera
2012-06-22, 08:53
Medlem
Mr.Kutumbus avatar
Kan inte aktivera jävla fitt windows

jag har en köpt version av Windows 7 home Premium, vilket jag nu ångrar. Jag har alltid installerat windows och då har jag väl inte som det första tänkt på att jag måste aktivera det. Men produkt nyckeln har alltid fungerat. Idag löpte den 30 dagars perioden ut.

men nu vill inte datorn låta mig aktivera windows. Tack och lov kommer jag iaf åt webbläsaren så jag kan googla och komma åt flashback. Jag är 100% på att jag har skrivit rätt produkt nyckel men det går ändå inte. Jag får bara meddelanden att aktiveringen inte lyckades.

Har MS f*ttorna lagt dit en blockering på antal aktiveringar man kan göra på en licens? Jag har för mig att dom tog bort det. Någon med ett förslag om vad man kan göra?
Citera
2012-06-22, 09:04
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kutumbu
jag har en köpt version av Windows 7 home Premium, vilket jag nu ångrar. Jag har alltid installerat windows och då har jag väl inte som det första tänkt på att jag måste aktivera det. Men produkt nyckeln har alltid fungerat. Idag löpte den 30 dagars perioden ut.

men nu vill inte datorn låta mig aktivera windows. Tack och lov kommer jag iaf åt webbläsaren så jag kan googla och komma åt flashback. Jag är 100% på att jag har skrivit rätt produkt nyckel men det går ändå inte. Jag får bara meddelanden att aktiveringen inte lyckades.

Har MS f*ttorna lagt dit en blockering på antal aktiveringar man kan göra på en licens? Jag har för mig att dom tog bort det. Någon med ett förslag om vad man kan göra?

Har du byggt om din dator? eller är det så att du har en annan dator som du laggt in windows home som du tidigare aktiverat frå en annan dator?

Ganska vanligt att aktiveringen misslyckas då, man ringer helt sonika till ms automatiska aktevering och får en nyckel att låsa upp produkten.

Telefonnumret man skall ringa brukar komma upp ihop med att akteveringen misslyckas ihop med instruktioner om hur man skall göra

Tjänsten på ms är helt automatiserad, du kommer att få knappa in din nyckel och du får tillbaka en lockup kod

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in