Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kutumbu
jag har en köpt version av Windows 7 home Premium, vilket jag nu ångrar. Jag har alltid installerat windows och då har jag väl inte som det första tänkt på att jag måste aktivera det. Men produkt nyckeln har alltid fungerat. Idag löpte den 30 dagars perioden ut.
men nu vill inte datorn låta mig aktivera windows. Tack och lov kommer jag iaf åt webbläsaren så jag kan googla och komma åt flashback. Jag är 100% på att jag har skrivit rätt produkt nyckel men det går ändå inte. Jag får bara meddelanden att aktiveringen inte lyckades.
Har MS f*ttorna lagt dit en blockering på antal aktiveringar man kan göra på en licens? Jag har för mig att dom tog bort det. Någon med ett förslag om vad man kan göra?
Har du byggt om din dator? eller är det så att du har en annan dator som du laggt in windows home som du tidigare aktiverat frå en annan dator?
Ganska vanligt att aktiveringen misslyckas då, man ringer helt sonika till ms automatiska aktevering och får en nyckel att låsa upp produkten.
Telefonnumret man skall ringa brukar komma upp ihop med att akteveringen misslyckas ihop med instruktioner om hur man skall göra
Tjänsten på ms är helt automatiserad, du kommer att få knappa in din nyckel och du får tillbaka en lockup kod
Lycka till