2012-09-22, 20:35
Medlem
Okej! Då testar jag det!
Tack så mycket för ett snabbt svar EvilTouch!
Citera
2012-09-23, 12:23
Medlem
Zoms avatar
Programvara övriga O/S → Programvara Windows

/mod
Citera
2012-09-23, 12:47
Medlem
vonOlofs avatar
Sammanfogade lite.

• modOlof
Citera
2012-09-23, 17:03
Moderator
VitKallas avatar
Jag vill byta OS, men har ingen köpt skiva till mitt nuvarande. Det är en bärbar där OS var i när jag köpte. Har bränt dvd som rekommenderas och jag trodde det var OS, men fick "veta" att jag inte kan göra en nyinstallation av OS av dom?

Om jag är snurrig: jag vill installera W8 över W7, men vill först veta om jag kan installera W7 från mina brända skivor om jag ångrar mig?

Någon som vet?
Citera
2012-09-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Jag vill byta OS, men har ingen köpt skiva till mitt nuvarande. Det är en bärbar där OS var i när jag köpte. Har bränt dvd som rekommenderas och jag trodde det var OS, men fick "veta" att jag inte kan göra en nyinstallation av OS av dom?

Om jag är snurrig: jag vill installera W8 över W7, men vill först veta om jag kan installera W7 från mina brända skivor om jag ångrar mig?

Någon som vet?

varför inte prova w8 i en virtuell miljö eller på en separat partition eller disk, så att installationen inte påverkar ditt befintliga operativsystem.

har du en w7 skiva som är bootbar så kan du installera w7 igen

mvh
t
Citera
2012-09-25, 13:48
Medlem
PeterForsbergs avatar
"återställ den här datorn till en tidigare tidpunkt" mot virus?

Håller mig kort.

Misstänker att jag nyss laddat ner ett virus. Min Norton antivirus-prenumeration gick precis ut och jag vill givetvis bli av med det eventuella viruset. Laddade ner gratisversionen av Avast, som jag läste lite om här på flashback och den kändes seriös och bra, så den söker igenom datorn nu. Kom också på att man kan "återställ den här datorn till en tidigare tidpunkt" - funkar det mot virus? Försvinner virus om man återställer datorn till ett klockslag/datum innan då viruset laddades ner?

Ber om ursäkt för kladdig text. Har bråttom.

Tack på förhand!

//Peter Forsberg
Citera
2012-09-25, 13:59
Medlem
Re-ls avatar
Nix.
Citera
2012-09-25, 14:02
Medlem
Nej, viruset kommer inte att tas bort då systemåterställnings-funktionen inte tar bort saker som du till exempel har laddat ned. Den tar däremot bort sånt som du har installerat men den lämnar endå installationsfilen intakt.
Citera
2012-09-26, 15:46
Medlem
Formatera en ASUS X53U

Hej, Det är så här att morsan har problem med sin bärbara asus dator.
Och jag hade tänkt att formatera om den. Men datorn är inte som alla bärbara att man trycker på en F- Knapp så kommer man in i bios och formaterar direkt, sedan installeras med all driv rutiner
Finns ingen recovery skiva heller till datorn
Snälla har ni någon aning hur ja ska göra för att Formatera ?
när jag startar datorn så kommer det intes någon text fram vilken bios knappen är lr ngt

Uppskattar all svar.

Tack!
Citera
2012-09-26, 15:50
Medlem
Ett tips är ju att skaffa en windowsskiva (eller annat valfritt operativsystem du vill använda) innan du börjar formatera.
Sedan sätter du i den och under uppstart (dvs. innan windows har börjat ladda) så bör det finns ett alternativ där du kör ifrån skivan, och då kan du ofta välja att formatera hårddisken innan du installerar operativsystemet på nytt.
Citera
2012-09-26, 16:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2012-09-26, 17:00
Medlem
k1zleezs avatar
Ska formatera min stationära dator, har en bränd win 7 cd, stänger av datorn, startar med CDn men skärmen lyser men är ändå svart? och inget händer.. jag tar ut Cdn för att gå in i bios men kommer inte in där heller?! utan skärmen är svart tills den kommer till loggin screen i windows?! Cdn fungerar på min bärbara dator.. Jag får aldrig chansen att komma in i BIOS, utan om jag spammar F11 / DEL, så är det som om datorn fastnar och står stilla typ, ingen bild..

Har tagit ut grafikkorten och ramminnen, byttplats och även dragit ut detta förbannade batteri. INGET...! Jag kan fortfarande komma in i datorn som vanligt men inte BIOS eller starta med en Windows cd.

Jag har ett MSI Z68A-GD65 moderkort.
Har även provat trycka på denna "reset"-knapp som finns på kortet, dragit ur strömmen och klickat på starta knappen för säkerhetskull och sedan hållt in RESET... INGET..

Börjar nu ledsna lite på detta.. Så finns det någon med en lösning?

Tack för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in