2012-08-22, 18:50
Medlem
Psycholog1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Denna licens som du nu har, vad har den för licenvolym?

Jag har en licens för Windows 7 Home Premium, förstår inte riktigt vad du menar med licensvolym?

Jag drog försökte lite längre nu och tryckte "install" på windows där, kom till någon ruta där jag fick fram ett alternativ som gjorde att jag kunde installera om.. men lik förbannat så stod det att man behövde en skiva i slutändan ändå. :-/
Citera
2012-08-22, 18:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Jag har en licens för Windows 7 Home Premium, förstår inte riktigt vad du menar med licensvolym?

Jag drog försökte lite längre nu och tryckte "install" på windows där, kom till någon ruta där jag fick fram ett alternativ som gjorde att jag kunde installera om.. men lik förbannat så stod det att man behövde en skiva i slutändan ändå. :-/

Mja, licensen kan vara bunden till datorns hårdvara, te.x moderkortet. OEM-licens så kallad.

Om du nu ska göra en ominstallation så måste du bränna ISO-filen på en DVD-skiva och som en bootbar sådan. Eller kan du göra en ominstallation via ett USB-minne. Sök på det sistnämnda då detta har varit uppe flertal gånger.

Du kan självklart utföra en installation via Install som dyker upp, men då är det ingen ominstallation.
Citera
2012-08-23, 09:54
Bannlyst
Citat:
Hej!

Jag har windows 7, fick med det när jag köpte datorn.. har även en "kod" eller "nyckel" till mitt windows på sidan av datorn, dvs.. en legit kopia.

Nu vill jag dock installera om allt, göra den fräsch och snabb igen.. men jag har ingen skiva och ingen möjlighet till att fixa någon skiva. Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt operativsystem?

Tack för eventuell hjälp mina vänner!

Edit: Det är en desktop.

Visst kan du använda en pirat kopia, MEN många innehåller virus.

Varför anväder du inte den Windows7 som redan finna att installera på din recovery-partion? Denna startar du igång med att trvka Fxx (xx= se din manual), när dator bootar upp (dvs innan W7 startar igång) .
Citera
2012-08-23, 10:50
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Visst kan du använda en pirat kopia, MEN många innehåller virus.

Varför anväder du inte den Windows7 som redan finna att installera på din recovery-partion? Denna startar du igång med att trvka Fxx (xx= se din manual), när dator bootar upp (dvs innan W7 startar igång) .
Nix, om man vet vad man tankar får man inga malware/crapware.
Citera
2012-08-23, 16:44
Medlem
Geeggans avatar
Tjena!

Häromdagen när jag försökte starta min stationära dator så vägra den helt o hållet.. Bestämde mig för att formatera den idag men funkar inget vidare... Ska installera Windows 7 Ultimate 64bit men efter man valt språk så fastnar den på "Setup is starting" :/ Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand
Citera
2012-08-23, 17:02
Medlem
Geeggans avatar
Anyone? :/
Citera
2012-08-23, 18:09
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmesater
Är det möjligt att installera program via Windows 7 till sitt installerade ubuntu? för jag kan inte starta det efter som jag behöver drivrutinerna för grafikkortet. Jag sitter på en ASUS G75VW laptop.

Tack för snabbt svar

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter
Prova att installera med ett minimum av RAM-minne och se om du får det att funka. Den metoden hjälpte mig med att kunna installera grafikkortet i Win7 på en Asus bärbar, annars syntes inte kortet öht.
Citera
2012-08-23, 18:15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Hej!

Jag har windows 7, fick med det när jag köpte datorn.. har även en "kod" eller "nyckel" till mitt windows på sidan av datorn, dvs.. en legit kopia.

Nu vill jag dock installera om allt, göra den fräsch och snabb igen.. men jag har ingen skiva och ingen möjlighet till att fixa någon skiva. Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt operativsystem?

Tack för eventuell hjälp mina vänner!

Edit: Det är en desktop.
Läs i manualen om hur du gör en recovery/fabriksåterställning.
Citera
2012-08-24, 02:03
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmesater
Jag har ett GTX 670M problemet är att när jag startar det blir det bara sträck och kan inte se något.

/Thomas Malmesäter

Linux och Nvidia går inte alls bra ihop. Linus Torvalds (skaparen av Linux) gav dessutom fingret till Nvidia under en föreläsning, så det blir lite tufft där om inte du kan köra genom terminal eller ett slags mjukvaruläge, fråga dock det berörda forumet gällande det.
Citera
2012-08-24, 05:10
Medlem
Unisertits avatar
Hej när jag ska försöka göra en ren installation av windows 7 från nuvarande windows vista så uppstår det lite problem vid boot menyn. Bakgrundsfärgen är grå och visar alternativ av två SATA: Hitachi och något annat konstigt att klicka retur på. Alltså bootmenyn ser lika konstig ut, med eller utan skiva inne i datorn. Och det har gjort det i ca 1 år nu, och hur det kom till kommer jag inte ihåg. Och det känns lite konstigt och inga av de alternativen som det står i en guide finns att klicka på. Behöver hjälp så fort som möjligt. Tack!
Citera
2012-08-24, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Nix, om man vet vad man tankar får man inga malware/crapware.

Så klart! Men de som frågar här är ofta lite gröngölingar och tankar hem första bästa dom hittar.
Citera
2012-08-24, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geeggan
Tjena!

Häromdagen när jag försökte starta min stationära dator så vägra den helt o hållet.. Bestämde mig för att formatera den idag men funkar inget vidare... Ska installera Windows 7 Ultimate 64bit men efter man valt språk så fastnar den på "Setup is starting" :/ Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand

Låter som du har problem med din h-disk. Prova att köra ett diagnostik-program för h-disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in