2012-07-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur då uppdaterat till W7 64 bit, har du nyinstallerat eller uppgraderat ett befintligt Win? Vilket isf?

Om du har nyinstallerat så ska du installera drivrutiner till alla komponenter, annars funkar inte mkt i datorn: http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Om du har fabriksåterställt datorn så finns allt redan klart. Läst manualen nåt då?
Jo det är så att jag har nyintallerat. Men allt annat funkar så jag antar att drivrutinerna är installerade?

Till och med tangentbordet funkar, dock inte dom 2 knapparna..
Citera
2012-07-17, 14:02
Medlem
MetallicMonks avatar
Går inte att ominstallera OS. Hjälp. Håller på att bli galen

Jag håller på att bli galen.

Jag har pinats av ett error i datorn skitlänge och nu äntligen har jag tagit mig i kragen och börjat ominstallera datorn.

Här är meddelandet:
Citat:
Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing.
Make sure all files for installation are available, and restart the installation.
Error code: 0x80070570

Detta oändliga error sätter stopp för lite vad som helst i datorn.
Speciellt installationer. Har försökt installera massor av spel, ja i hardcopy, men det är alltid samma
bullshit som dyker upp.

Jag har nu suttit någon timme och försökt att installera om Windows 7 och äntligen har jag kunnat boota
installationen från en flashdrive.
Och då kommer samma helvetes error upp igen när jag är halvvägs genom installationen.
W.T.F?!

Jag har formaterat partionen där OS;et ska vara. Så nu kommer jag inte ens in i Windows om jag en skulle vilja.
Måste jag ta delete partition och skapa en ny eller?

Sen finns det en till partition som är av Type: System.
Den har jag inte rört ännu. Kan felet ligga där?

Jag har försökt att installera XP istället och allt går som vanligt och när den har kopierat över filerna så startar den om som vanligt det med. Men sen så skiter datorn ut att det är något "misc"-error som uppstått och vill att jag ska trycka ctrl alt del för att starta om och sen så är jag tillbaka på ruta ett.

Jag har aldrig haft tjorv med att lösa datorproblem förrut men det här tar mig fan priset.
Vad fan ska man göra? Sätta eld på skiten för att den ska rensas ut eller?!
Citera
2012-07-17, 14:37
Medlem
toby79s avatar
Här kanske du kan få något matnyttigt.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/error-code-0x80070570/2a5db45b-c578-e011-9b4b-68b599b31bf5?msgId=6b3f2cd8-ec78-e011-9b4b-68b599b31bf5
Citera
2012-07-17, 15:26
Medlem
MetallicMonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Här kanske du kan få något matnyttigt.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/error-code-0x80070570/2a5db45b-c578-e011-9b4b-68b599b31bf5?msgId=6b3f2cd8-ec78-e011-9b4b-68b599b31bf5
Tackar. Jag hade nog prövat det om jag kunnat. Jag kommer inte åt mitt operativsystem alls nu.
Pratade med en polare precis och han sa att jag borde köra Memtest så det gör jag nu.
Error mängden är off the charts, ligger på ca 740 000 just nu och still counting.
Den är på test 9 just nu. Vet inte hur länge den kommer hålla på eller hur man stoppar den.
Fyfan alltså jag har bara haft datorn i ett halvår
Senast redigerad av MetallicMonk 2012-07-17 kl. 15:29.
Citera
2012-07-17, 15:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffie
Jag vet hur jag byter mellan ljudenheter, det tar bara jävligt mycket längre tid utan ljud-grejen nere i hörnet.
Hur exakt gör jag för att få ljudikonen att visas vid klockan? Det verkar inte gå att göra varken via kontrollpanelen > ljud eller kontrollpanelen > aktivitetsfältet. Under aktivitetsfältet finns det en del grejer jag kan aktivera/inaktivera, men ljud är inte med på listan.
Kontrollpanelen>>Ljud: Det brukar finnas en bockruta i nån av flikarna, eller om du måste klicka dig ner ännu en nivå först nånstans (det beror på vilket ljudkort ditt moderkort har). Kolla runt så hittar du det nog.

Eller, nödlösning; Dra ut en genväg från Kontrollpanelen till skrivbordet. Alltså, dra ut Ljud-ikonen och släpp den på Skrivbordet.
Citera
2012-07-17, 15:47
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin558
Jo det är så att jag har nyintallerat. Men allt annat funkar så jag antar att drivrutinerna är installerade?

Till och med tangentbordet funkar, dock inte dom 2 knapparna..
Alla standardknappar funkar ja, men dina specialknappar funkar säkert inte heller just nu. Ex.vis; om du vill justera skärmens ljusstyrka med kombo med knappen "Fn" osv osv.
Du fick ju länk så du kan installera drivers, verkställ!
Citera
2012-07-17, 15:52
Medlem
Congomans avatar
Storleksreducerad Windows 7-installation

Jag har en macbook med 256gb SSD på. Jag skulle vilja installera windows 7 (som andra OS alltså, utöver Mac OS) på den för att spela spel.
Eftersom jag har ont om utrymme vill jag att installationen ska ta så lite utrymme som möjligt.

Vad finns det för sätt att reducera storleken på installationen? Finns det kanske färdiga releaser att installera som redan är slimmade?
Citera
2012-07-17, 21:42
Medlem
Luskans avatar
Skakar liv i en gammal tråd.
Har windows 7 och försöker få bort skrivskyddet från en mapp, säg "c:\test" men inget verkar fungera.
Någon som kan hjälpa?

Har provat:

1. Standardsättet
Högerklicka på mappen -> Egenskaper -> bocka ur "Skrivskydd" -> OK
2. Attrib (http://support.microsoft.com/kb/326549/sv)
start -> cmd:
attrib -r -s c:\test
3. "Take ownership" (http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/)
Ladda ner http://www.howtogeek.com/downloads/TakeOwnership.zip , extrahera och kör *.reg-filen.
Sedan som steg 1
Försökte även dra ner UAC men hann läsa /Nisse_Hults inlägg innan jag startade om

Tack på förhand
Citera
2012-07-17, 23:25
Medlem
Problem efter installation av windows 7

Haj.
Fick idag hem mina nya delar till datorn, beställde allt utom chassi och dvdspelare. Kopplade ihop allt och installerade windows 7 som ja haft innan. När ja installerat windows 7 stoppade jag in skivan för grafikkortet, nvidia och inatallerade drivrutinerna och allt gick bra, sen startade jag om datorn och när ja kommer till windows syns bara bakgrundsbilden, start menyn syns ej inte heller några mappar på skrivbordet. Jag kan dock röra musen för muspilen syns. Jag tänkte de kunde vara nått fel eftersom ja installera drivrutierna från skivan. Så installerade om windows samt grafikkortet, dock från nvidias hemsida denna gång men blir samma fel varje gång jag startar datorn. Hur löser jag detta?

Skriver på en ipad så ber om ursäkt för stavfel
Citera
2012-07-17, 23:51
Medlem
Installera tex Windows vista på 1000 datorer?

Hej!
Vi säger ett exempel nu, om jag ska installera win vista på ca 1000 datorer till ett företag, hur gör jag de på bästa och snabbaste sätt. Och måste jag ha en cd skiva till varje dator? För koden man för med vista eller va det nu är för operativsystem går ju bara till en dator. !?Hur gör man när man ska installera på så många datorer.?

Nej det är inte jag som ska installera...

Tack på förhand flashback !
Citera
2012-07-17, 23:53
Medlem
cammos avatar
Man skaffar en företags-licens. Och använder ett utskjutningsprogram för att installera.
Citera
2012-07-17, 23:58
Medlem
Celenos avatar
Ja du. Normalt tar jag ett par tusen i timmen för att svara på sånt, så jag ska bara ge dig några hintar du kan googla på:

PXE
SCCM Task Sequence
Sysprep
Ghost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här