2012-09-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Ignorera det där och gå vidare med att installera drivers och köra sedan Windows Update fullt ut, jag har för mig att det där försvinner efter ett tag, det kan dock ta några veckor i värsta fall.
Kanske att Ccleaners registerrensning kan åtgärda det.

Jag har kört windows update.

Alltså, Jag har laddat ner olika versioner av XP från TPB. Ingen fungerar och alla kommer till samma sak, att jag behöver sätta i skivan. Fastän jag kan starta XP installationen när datorn har startat. Jag förstår inte hur jag kommer förbi detta?
Citera
2012-09-14, 10:59
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
De enda återställningspunkterna jag kan välja bland ligger inom dem närmsta tre veckorna, hur hittar jag tidigare tidspunkter?

Finns de inte där så hittar du dem inte. Systmet är så utformat att bara en viss del av disken (i procent) får användas av återställningspunkter. När man får slut på plats så raderas den äldsta återtällningspunkten.

Så, om du inte har en backup, så är du rökt i denna fråga.
Citera
2012-09-14, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Austrian
Jag har kört windows update.

Alltså, Jag har laddat ner olika versioner av XP från TPB. Ingen fungerar och alla kommer till samma sak, att jag behöver sätta i skivan. Fastän jag kan starta XP installationen när datorn har startat. Jag förstår inte hur jag kommer förbi detta?

Har du formaterat om disken? Det är annars ett bra sätt att få en ren och snabb dator.
Citera
2012-09-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Har du formaterat om disken? Det är annars ett bra sätt att få en ren och snabb dator.

Jag prövade men den vill inte låta mig göra det. Den säger att jag behöver stänga alla program som använder den.. Har stängt alla program och fönster som går..

Däremot så är nog något fel på disken, kan t.ex. inte göra en diskrensing då den bara stannar.
Citera
2012-09-14, 11:35
Medlem
Fakotzas avatar
Läste att man måste ställa in något minne som sparar punkterna, och när minnet är fullt så raderas punkter.
Citera
2012-09-14, 11:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
De enda återställningspunkterna jag kan välja bland ligger inom dem närmsta tre veckorna, hur hittar jag tidigare tidspunkter?

Du finner mer information under FAQ-tråden -> https://www.flashback.org/t1451053
Citera
2012-09-14, 12:51
Medlem
Kan inte installer om XP

Hejsan.

Jag försöker installer om XP på min gamla laptop. Jag tankade XP från TPB. Skivan går att köra utan problem och jag kan boota den och börja med installationen. Men när den vill starta om (eller om jag kör den som bootable) så säger den att jag måste sätta i XP skivan. Vad har jag gjort för fel? Jag har bränt skivan från en mac med Toast. Jag prövade olika populära torrents som enligt kommentarerna verkade bra.

What to do?
Citera
2012-09-14, 16:05
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Austrian
Hejsan.

Jag försöker installer om XP på min gamla laptop. Jag tankade XP från TPB. Skivan går att köra utan problem och jag kan boota den och börja med installationen. Men när den vill starta om (eller om jag kör den som bootable) så säger den att jag måste sätta i XP skivan. Vad har jag gjort för fel? Jag har bränt skivan från en mac med Toast. Jag prövade olika populära torrents som enligt kommentarerna verkade bra.

What to do?
Försöker du installera XP när du har datorn startad i Windows/ett operativsystem?
Du ska starta datorn från XP-installationsskivan, alltså boota från/på/med CDn och inget annat!

Edit:
Jag kanske var lite för snabb där. Hur har du bränt skivan? Du bör bränna den på lägsta speed, annars kan den bli knas. Imgburn är ett bra brännprogram för ISO-filer.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-09-14 kl. 16:08.
Citera
2012-09-14, 19:56
Medlem
skurmopps avatar
Välja systemåterställnings datum.

Hej!

Nu är så jävla förbannad och less. Hur i hela friden väljer jag SJÄLV ett datum att återställa min dator till? Den ger ju bara förslag på dagens datum!

Tack på förhand!
Citera
2012-09-14, 20:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurmopp
Hej!

Nu är så jävla förbannad och less. Hur i hela friden väljer jag SJÄLV ett datum att återställa min dator till? Den ger ju bara förslag på dagens datum!

Tack på förhand!

Kan FAQ om systemåterställning hjälpa dig? -> https://www.flashback.org/t1451053
Citera
2012-09-14, 21:11
Avslutad
Skrev tidigare en fråga men fick inte ett hjälpande svar.

Jag har en laptop med en mekanisk HHD och skall byta den till en SSD. Jag har bara en plats för hårddisken och undrar hur jag gör för att få med recovery-delen från laptopen och kunna köra den på den nya disken. Jag vill installera den kopia av W7 som kommer med datorn.

Hur gör jag? Kan jag bara skapa återställnings skivor och starta via dem?

Är en Thinkpad X220 så jag har inte en CD-läsare men beställt en extern men det kanske går att göra recovery-skivor till en USB-sticka?
Citera
2012-09-15, 02:12
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Skrev tidigare en fråga men fick inte ett hjälpande svar.

Jag har en laptop med en mekanisk HHD och skall byta den till en SSD. Jag har bara en plats för hårddisken och undrar hur jag gör för att få med recovery-delen från laptopen och kunna köra den på den nya disken. Jag vill installera den kopia av W7 som kommer med datorn.

Hur gör jag? Kan jag bara skapa återställnings skivor och starta via dem?

Är en Thinkpad X220 så jag har inte en CD-läsare men beställt en extern men det kanske går att göra recovery-skivor till en USB-sticka?
Ja det är just det som brända återställningsskivor är till för. Frågan är bara om du lyckas med att bränna dem med en USB-DVD-brännare, för mig har det aldrig lyckats att bränna till en sådan, endast att läsa skivor har funkat.

Vill du behålla recovery-partitionen från orginalhårddisken så klonar du hela disken. Enklast görs detta genom att du plockar ur källdisken och sätter i annan dator. Går att spara som fil eller så klonar du Disk>>disk direkt.

Annars så måste du skaffa ett USB-hårddiskkabinett som du kör mot. Acronis True Image eller Norton/Symantec Ghost är bra program för detta, bootbara ISOs/CDs/USBs alltså.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-09-15 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in