2012-08-06, 10:20
Medlem
keatons avatar
Köra CD/DVD från hårddisken i Windows 7

Ja helt enkelt bränna av sina datorspel/program från CD/DVD
och sen köra som fil på hårddisken via CD/DVD-emulator för
att slippa alla dessa skivor som ligger och dräller.

Är Daemon Tools Lite bästa valet för Windows 7?

http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite

Övriga synpunkter?
Citera
2012-08-06, 15:21
Medlem
Jag har konfigurerat RAID-1 i BIOS(mitt moderkort har inbyggt RAID stöd)
Nu ska jag installera Windows Server 2008 32-bit och jag undrar ifall jag måste installera med RAID drivrutiner när jag installerar Windows?

För som jag har förstått det så blir det "Hårdvaru-RAID" när man har konfigurerat det i BIOS på moderkortet, och varför skulle Windows isåfall behöva drivrutiner?
(Det finns att ladda ner drivrutiner för RAID på moderkortets hemsida)

Tacksam för svar!
/Kalle303
Citera
2012-08-06, 16:32
Medlem
OfrivilligNasists avatar
Har haft problem med att jag inte har haft nått ljud på datan sedan jag installerade nytt grafikkort, ljudikonen i höger hörn har ett kryss över sig och håller jag musen över står det : Inga högtalare eller hörlurar är inkopplade trots jag har kopplat in högtalare i ljud-portarna Jag provade med usb-högtalare och det fungerar, när jag går in på enhetshanteraren står det att under ljud-video och spelenheter att jag har ASUSTeK Tiger Capture Device och under den står ATI High Definiton Audio Device och dessutom att jag har dom senaste drivrutinerna till dom båda men ändå funkar det inte någon som vet?
Citera
2012-08-06, 18:05
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfrivilligNasist
Har haft problem med att jag inte har haft nått ljud på datan sedan jag installerade nytt grafikkort, ljudikonen i höger hörn har ett kryss över sig och håller jag musen över står det : Inga högtalare eller hörlurar är inkopplade trots jag har kopplat in högtalare i ljud-portarna Jag provade med usb-högtalare och det fungerar, när jag går in på enhetshanteraren står det att under ljud-video och spelenheter att jag har ASUSTeK Tiger Capture Device och under den står ATI High Definiton Audio Device och dessutom att jag har dom senaste drivrutinerna till dom båda men ändå funkar det inte någon som vet?
Har du provat en äldre drivrutin för ljudet?
Citera
2012-08-07, 00:16
Bannlyst
Jag hade tänkt installera om dumburken då den hade runt 10 gb kvar på minnet (mesta gamla filmer som jag ändå skulle radera). Datorn känndes seg och jag tror jag hade virus.

Men igår kom bomben. ALLTING hade raderats och det komm upp runt 30 felmedelanden och datorn fungerade inte alls!

Har aldrig formaterat om den förut så jag började med googla lite, såg nånstans att man skulle trycka f12 för att komma in i boot-mode. Sagt och gjort (nästan iaf), det kom upp "tryck på valfri tangent" och när jag gjorde det så hände ingenting.. Datorn sattes på som om ingenting hade hänt!!

Kan någon vänlig själ hjälpa mig lite?

EDIT: vad betyder :c ?
Citera
2012-08-07, 00:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
Jag hade tänkt installera om dumburken då den hade runt 10 gb kvar på minnet (mesta gamla filmer som jag ändå skulle radera). Datorn känndes seg och jag tror jag hade virus.

Men igår kom bomben. ALLTING hade raderats och det komm upp runt 30 felmedelanden och datorn fungerade inte alls!

Har aldrig formaterat om den förut så jag började med googla lite, såg nånstans att man skulle trycka f12 för att komma in i boot-mode. Sagt och gjort (nästan iaf), det kom upp "tryck på valfri tangent" och när jag gjorde det så hände ingenting.. Datorn sattes på som om ingenting hade hänt!!

Kan någon vänlig själ hjälpa mig lite?

EDIT: vad betyder :c ?

Ska du ominstallerar om med hjälp av recovery-partitonen eller med en bootbar skiva?

C: är filsystempartitionen där operativsystemet ligger [oftast]
Citera
2012-08-07, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ska du ominstallerar om med hjälp av recovery-partitonen eller med en bootbar skiva?

C: är filsystempartitionen där operativsystemet ligger [oftast]
Antar att det är med en bootbar skiva. Slänger jag bara in en skiva och gör en sådan dära "säkerhetstjofjong"? Fan jag kan ju ingenting.......

Har iallafall orginal windowsskiva om det har till någon betydelse!
Citera
2012-08-07, 09:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Antar att det är med en bootbar skiva. Slänger jag bara in en skiva och gör en sådan dära "säkerhetstjofjong"? Fan jag kan ju ingenting.......

Du utför en åtgärd under Bios som gör att CD/DVD ligger som första val av uppstarten. Du finner mer information om detta med hjälp av moderkortsmanualen. Finner du inte den så finns det manualer att hämta på nätet. Tar reda på vilket märke du har på moderkortet.

Men sätt som sagt detta som första val och verkställ med F10 [oftast], men se annars på textmenyn som finns där.

Sätt i skivan innan du verkställer detta och då startar datorn om. Var uppmärksam här när texten " tryck på valfri tangent " dyker upp. Tryck valfri tangent, t.ex Enter. Då startar CD/DVD-läsaren igång och där påbörjar inläsningen av filer. Följ sedan ledsagningen som dyker upp vart efter.
Citera
2012-08-07, 10:10
Bannlyst
Citat:

Nja, det som sker är bara att din disk säkerhetskopieras. Dvs dokument mm på din h-disk. Denna skiva är bara till för backup och innehåller ingen windows installation. Windows skivan funkar ju annars bra att installera i från.
Citera
2012-08-07, 19:32
Medlem
Esteems avatar
Jag letar efter ett program som gör att varje ny dag jag stoppar i mitt USB-minne i datorn ska den kopiera vissa mappar jag väljer från datorn till USB-minnet och tvärtom. Windows backup gillade jag inte och hade inte riktigt vad jag ville ha. Har ni något bra tips på ett program som kan göra ungefär det jag vill?
Citera
2012-08-07, 19:49
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Jag letar efter ett program som gör att varje ny dag jag stoppar i mitt USB-minne i datorn ska den kopiera vissa mappar jag väljer från datorn till USB-minnet och tvärtom. Windows backup gillade jag inte och hade inte riktigt vad jag ville ha. Har ni något bra tips på ett program som kan göra ungefär det jag vill?

Ere inte bara att söka på backup schedule download och läsa om de 3 första programmen?

Annars finns kanske svaret här?:
http://www.sweclockers.com/forum/22-...n/#post7063154
Citera
2012-08-07, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du utför en åtgärd under Bios som gör att CD/DVD ligger som första val av uppstarten. Du finner mer information om detta med hjälp av moderkortsmanualen. Finner du inte den så finns det manualer att hämt a på nätet. Tar reda på vilket märke du har på moderkortet.

Men sätt som sagt detta som första val och verkställ med F10 [oftast], men se annars på textmenyn som finns där.

Sätt i skivan innan du verkställer detta och då startar datorn om. Var uppmärksam här när texten " tryck på valfri tangent " dyker upp. Tryck valfri tangent, t.ex Enter. Då startar CD/DVD-läsaren igång och där påbörjar inläsningen av filer. Följ sedan ledsagningen som dyker upp vart efter.
Har gjort som du sagt och kollat upp mitt moderkort. Det.var tydligen ett " msi p55a-g55. Det står i manualen följande: [i]entering setup
Power oön the system will start post (power on self test) process. When the message below appears on the screen press DEL key to enter setup.

[b][press DEL to enter SETUP/B]
If the message still dissapear before you enter, restart the system. You may also restart the system by pressing CTRL ALT DELETE keys [/

Jag prövade att trycka delete när jag startar datorn, men ingenting händer.

Kan du eller någon annan förklara på idiotnivå eller länka en annan manual?
Vet att det blev flumm jag skriver från telefon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in