Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du utför en åtgärd under Bios som gör att CD/DVD ligger som första val av uppstarten. Du finner mer information om detta med hjälp av moderkortsmanualen. Finner du inte den så finns det manualer att hämt a på nätet. Tar reda på vilket märke du har på moderkortet.
Men sätt som sagt detta som första val och verkställ med F10 [oftast], men se annars på textmenyn som finns där.
Sätt i skivan innan du verkställer detta och då startar datorn om. Var uppmärksam här när texten " tryck på valfri tangent " dyker upp. Tryck valfri tangent, t.ex Enter. Då startar CD/DVD-läsaren igång och där påbörjar inläsningen av filer. Följ sedan ledsagningen som dyker upp vart efter.
Har gjort som du sagt och kollat upp mitt moderkort. Det.var tydligen ett " msi p55a-g55. Det står i manualen följande: [i]
entering setup
Power oön the system will start post (power on self test) process. When the message below appears on the screen press DEL key to enter setup.
[b][press DEL to enter SETUP/B]
If the message still dissapear before you enter, restart the system. You may also restart the system by pressing CTRL ALT DELETE keys [/
Jag prövade att trycka delete när jag startar datorn, men ingenting händer.
Kan du eller någon annan förklara på idiotnivå eller länka en annan manual?
Vet att det blev flumm jag skriver från telefon