2012-06-11, 15:55
Medlem
Någon som vet var jag fixa en bootskiva till windows 7? Hittar bara en sk. "systemreparationsskiva" på kontrollpanelen. Vill som sagt formatera om den primära hårddisken
Citera
2012-06-11, 15:58
Medlem
Någon som vet var jag fixa en bootskiva till windows 7? Hittar bara en sk. "systemreparationsskiva" på kontrollpanelen. Vill som sagt formatera om den primära hårddisken.
Citera
2012-06-11, 17:02
Medlem
Dator HJÄLP!

tjena, har ett problem med min dator, den startar och sedan när man ska välja (starta windows normalt)
eller (starta reperation eller vad det står) och då när jag väljer normalt läge så startar den men sedan kommer den tillbaka till alternativen, och när jag tar reperation så kan jag välja massa olika alternativ, felsök, systemåterställning osv. Undrar då om jag kan ladda ner en verision av windows 7 home premium 32bit som jag har just nu och sedan välja ett usb minne vid systemåterställning och därifrån formatera om datorn? isåfall, om jag laddar ner en verision, ska den vara i en iso fil eller ska jag packa upp den och välja t.ex setup i den eller någon annan fil? eller måste jag bränna det på en skiva? och isåfall om jag måste det, ska jag bränna in iso filen eller alla filer som jag då packar upp ?

Svara snälla! vill verkligen ha igång datorn

Mvh RuzZ1!
Citera
2012-06-11, 17:05
Medlem
contemptuss avatar
Alla typ av filhantering när det gäller ominstallering av Windows via media kan göras med iso-filer. Använder du USB? Kopiera iso-filen. Bränna skiva? Bränn iso-filen. Ditt problem har jag för övrigt aldrig stött på
Citera
2012-06-11, 17:15
Medlem
Rursuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuzZ1
tjena, har ett problem med min dator, den startar och sedan när man ska välja (starta windows normalt)
eller (starta reperation eller vad det står) och då när jag väljer normalt läge så startar den men sedan kommer den tillbaka till alternativen, och när jag tar reperation så kan jag välja massa olika alternativ, felsök, systemåterställning osv.

Nå, har du testat felsök, systemåterställning och så vidare, och vad hände? Det är alltid lättare att ladda ner ev. ISO-filer om man har ett fungerande Windows, och om felsök och systemåterställning och så vidare inte hjälper, kan det vara fel på hårdvaran.
Citera
2012-06-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rursus
Nå, har du testat felsök, systemåterställning och så vidare, och vad hände? Det är alltid lättare att ladda ner ev. ISO-filer om man har ett fungerande Windows, och om felsök och systemåterställning och så vidare inte hjälper, kan det vara fel på hårdvaran.

okej, jag håller på med felsök nu, men det tar lång tid men det får man väll ta
Citera
2012-06-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Alla typ av filhantering när det gäller ominstallering av Windows via media kan göras med iso-filer. Använder du USB? Kopiera iso-filen. Bränna skiva? Bränn iso-filen. Ditt problem har jag för övrigt aldrig stött på

så jag behöver bara kopiera över iso filen till usb:et och sedan är det bara att välja den och sen är det klart ?
Citera
2012-06-11, 17:33
Medlem
Rursuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rursus

Oops, nu störtade min egen dator förresten! Men mitt problem är känt: när min nästan utrangerade gamla burk blir överhettad, så dyker den. Jag tror det är processorn.
Citera
2012-06-11, 17:43
Medlem
contemptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuzZ1
så jag behöver bara kopiera över iso filen till usb:et och sedan är det bara att välja den och sen är det klart ?

Ja, that's pretty much it!
Citera
2012-06-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabingo
Någon som vet var jag fixa en bootskiva till windows 7? Hittar bara en sk. "systemreparationsskiva" på kontrollpanelen. Vill som sagt formatera om den primära hårddisken

var w7 installerat på datorn när du köpte den så borde där finnas en dold recovery partion på hdd som du kan använda

mvh
t
Citera
2012-06-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kolla https://www.flashback.org/t1750168 och http://www.pchelpforum.com/xf/thread...minute.132291/

Tack! Nu är problemet borta!
Citera
2012-06-11, 22:58
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Du menar alltså på fullt allvar att man kan kopiera ner ex.vis en Win7install-ISO (filtyp: win7.iso) till ett USB-minne och sen installera Windows med det USB-minnet? Och dessutom, USB-minnet behöver inte göras bootbart heller eller?
Källa på det tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in