2012-06-10, 00:27
Medlem
teslasvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du kan lösa det via registret.

Skulle du kunna ge mig en konkret lösning på problemet?
Citera
2012-06-10, 00:43
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teslasvessla
Skulle du kunna ge mig en konkret lösning på problemet?
Here you are:
Citat:
Ursprungligen postat av http://social.technet.microsoft.com/forums/en-us/w7itproinstall/thread/07C56C20-3F56-4191-84C6-FC033F7A8F29
Hi,

As far as I know, there is a Group Policy setting to change the Pin behavior.

User Configuration\Administrative Templates\Start Menu and Taskbar\Remove pinned programs from the taskbar

The pinned item information are saved in the following locations:
  • File System:

%APPDATA%\\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

• Registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Taskband

Hope this helps. Thanks.[/FONT]
Citera
2012-06-10, 01:54
Medlem
Hej, har ett irriterande litet problem på min dator, det är nämligen så att med jämna mellanrum poppar ett program(?) upp under endast en väldigt kort tid för att sedan försvinna lika snabbt som det kom. Det jobbiga med det är just att fokus flyttas till ett fönster som detta program öppnar vilket innebär att jag inte kan spela spel i fullskärm utan att det här programmet gör att spelet tabbas ner eller när jag skriver så kommer inte alla bokstäver med då den flyttar fokus.
Min fråga till er, något kunnigare, är om ni vet vad det här kan vara och hur man gör något åt det. Har vid ett tillfället formaterat om och installerat om men dök upp även efter detta.

http://imageshack.us/photo/my-images/829/19702546.png/
Tycker själv att det ser ut som kugghjul men jag kan ju vara helt ute å cykla.
Citera
2012-06-10, 14:42
Medlem
donaukinds avatar
Har ett lite pinsamt problem. Har nämligen slutat skolan, och ändrat min skollaptop så den inte längre är i skoldomänen så kommer inte in på den...

"Ääh, fixar det med nån boot cd " tänkte jag först och efter väldigt mycket trassel fick jag in Hirens boot cd på ett gammalt usb, men tydligen fanns det inget adminkonto så trots att jag resetta lösen så kommer jag inte in. Så ville ladda ner windows xp för att flytta över lite skit, men tro fan att usbminnet är stort, utan på sketna 450 mb är inte heller hemma så har inte tillgång till skivor eller större usb.

Så antingen får jag installera från vår externa hårddisk, men då får vi väl formatera om allt vilket ägaren till den vägrar, eller försöka installera ubuntu och sen windows därifrån

Edit: Hittade Windows XP Lite, är det något att ha? behöver ju bara komma åt externa hårddisken.
Senast redigerad av donaukind 2012-06-10 kl. 15:29.
Citera
2012-06-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QlicK
Hej,
Har tröttnat på mina sega nerladdningar och vänder mig nu till er för hjälp.
Förut hade jag XP men bytte sedan till W7 för några veckor sedan. Utorrent tankade förut 1,8mb/s och nu snittar det på 250kb/s.
Det pendlar alltså väldigt mycket när jag laddar ner. Ibland upp till 1mb/s sen lika snabbt ner igen.

Kan inte hitta problemet så jag undrar om någon har liknande problem.

Detta har jag gjort!

*Windows brandväggen släpper igenom både UCP och TCP trafik
*Portarna i routern är öppna
*Har testat ändrat uppladdningsgränsen till max 30kb/s (vissa sa att detta skulle lösa problemet)
*Senaste versionen på utorrent

Någon som vet vad problemet är?
Kan tillägga att jag har Nod32 antivirus 5.0.95 även!

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Problem found. Kör version 3.0 eller 3.2.27272.

Problem not solved!
Samma skit som förut. Hastigheten börjar oftast bra med droppar allt eftersom..
Citera
2012-06-11, 00:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironhanded
Hej, har ett irriterande litet problem på min dator, det är nämligen så att med jämna mellanrum poppar ett program(?) upp under endast en väldigt kort tid för att sedan försvinna lika snabbt som det kom. Det jobbiga med det är just att fokus flyttas till ett fönster som detta program öppnar vilket innebär att jag inte kan spela spel i fullskärm utan att det här programmet gör att spelet tabbas ner eller när jag skriver så kommer inte alla bokstäver med då den flyttar fokus.
Min fråga till er, något kunnigare, är om ni vet vad det här kan vara och hur man gör något åt det. Har vid ett tillfället formaterat om och installerat om men dök upp även efter detta.

http://imageshack.us/photo/my-images/829/19702546.png/
Tycker själv att det ser ut som kugghjul men jag kan ju vara helt ute å cykla.
Vafan? En annan användare ställde exakt samma fråga i helgen ju...

Hur som helst. Kolla i aktivitetshanteraren(tryck CTRL+ESC) under processerfliken. Sortera efter cpubelastning(fallande) och se om något intressant ploppar upp samtidigt som ikonen visar sig.
Citera
2012-06-11, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Har ett lite pinsamt problem. Har nämligen slutat skolan, och ändrat min skollaptop så den inte längre är i skoldomänen så kommer inte in på den...

"Ääh, fixar det med nån boot cd " tänkte jag först och efter väldigt mycket trassel fick jag in Hirens boot cd på ett gammalt usb, men tydligen fanns det inget adminkonto så trots att jag resetta lösen så kommer jag inte in. Så ville ladda ner windows xp för att flytta över lite skit, men tro fan att usbminnet är stort, utan på sketna 450 mb är inte heller hemma så har inte tillgång till skivor eller större usb.

Så antingen får jag installera från vår externa hårddisk, men då får vi väl formatera om allt vilket ägaren till den vägrar, eller försöka installera ubuntu och sen windows därifrån

Edit: Hittade Windows XP Lite, är det något att ha? behöver ju bara komma åt externa hårddisken.

Varför inte bara göra en "Systemåterställning"?
Citera
2012-06-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
BIOS ska du inte uppdatera om du inte absolut måste, ta det som en sista utväg, för skiter sig det så blir datorn oanvändbar och måste in på dyr HP-service.

Du bör alltså prova på fler än 1 st annan dator om det inte funkar på den första, alltså helt säkerställa att USBn funkar/inte funkar.

Kolla i BIOS och ev ändra läge för AHCI och se om något blir bättre.

Alternativt så kan du prova att lägga nåt annat bootbart på USBn och se om det funkar, ex.vis så finns följande (googla):
Partition Wizard bootable image
Ghost11Boot.iso
Hirens BootCD

Nu kommer jag här igen. Jag provade USBn på en annan dator och den fungerar. Är att ändra läge i BIOS till AHCI (vad f*n nu det är) ett alternativ, och hur går jag tillväga för att göra det isåfall?

Finns det några andra alternativ? Skall jag prova att ladda ner ett annat XP till USBn?
Citera
2012-06-11, 11:15
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Varför inte bara göra en "Systemåterställning"?
Kan jag väl inte göra om jag inte ens kommer in på datorn?

Om du menade att återgå till fabriksinställningar funkar inte det heller, det är en Acer och man ska tydligen trycka alt-f10 men datorn reagerar inte
Senast redigerad av donaukind 2012-06-11 kl. 11:18.
Citera
2012-06-11, 12:54
Medlem
DLLHOST.EXE, problem i utforskaren!

Som rubriken lyder så ger dllhost.exe, utforskaren problem. Jag vet inte hur eller varför men ikoner försvinner och alla undermenyer till Favoriter, Bibliotek, Dator och Nätverk försvinner i utforskaren och allt bara står och tuggar. Men när jag tar bort processen dllhost.exe så blir allt som vanligt igen, alla ikoner kommer tillbaka och den står inte och tuggar längre. Någon som har ett förslag på hur jag kan fixa det?
Har Windows 7 Ultimate 64-bit.
Tacksam för svar!
Citera
2012-06-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vafan? En annan användare ställde exakt samma fråga i helgen ju...

Hur som helst. Kolla i aktivitetshanteraren(tryck CTRL+ESC) under processerfliken. Sortera efter cpubelastning(fallande) och se om något intressant ploppar upp samtidigt som ikonen visar sig.

LiveUpd.exe samt UI0Detect.exe är det som poppar upp
Citera
2012-06-11, 14:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironhanded
LiveUpd.exe samt UI0Detect.exe är det som poppar upp
Kolla https://www.flashback.org/t1750168 och http://www.pchelpforum.com/xf/thread...minute.132291/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in