2012-06-08, 20:13
Medlem
DuranDurans avatar
Har världens skitdator men hade inte det här problemet förut.

När jag lyssnar musik på youtube eller kollar på något tex och på ett annat fönster scrollar ner eller bara byter sidan så börjar videon och ljudet hacka hela tiden. Sjukt irriterande.

Kan man fixa problemet med något?
Citera
2012-06-08, 23:02
Medlem
Kommer inte åt Asus recovery? Hidden partition?

(Hoppas detta är rätt del av forumet!)
Jag vill återställa min Asus 1225B (utan CD-enhet) till fabriksinställningar men trots att jag använder F9 - som internet berättade för mig att man skulle göra - kommer inte alternativen upp som jag söker efter. Kommer däremot upp andra som jag inte har nytta av i det här fallet. Jag har läst att recoveryfunktionen ska ligga på någon gömd partition, och tanken slog mig att den kanske hade försvunnit då jag har försökt installera Ubuntu under veckan. Men jag kollade i en programvara jag laddade ned vilka partitioner som finns, och det finns en som är "hidden", en FAT32. Jag kan inte så mycket om detta men kan det möjligen vara den? Alternativet finns att jag kan un-hidea men det törs jag inte pilla med riktigt.
Citera
2012-06-08, 23:06
Medlem
werss avatar
du skall trycka F8 inte F9.

Välj "Advanced Boot Options" och sen "Repair your computer"

GL.
Citera
2012-06-08, 23:13
Medlem
Haha, jag löste det genom att unhidea partitionen jag nämnde ovan, och testade F9 igen. Tack ändå! Kanske hade gått bra med F8.
Citera
2012-06-09, 00:15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Har världens skitdator men hade inte det här problemet förut.

När jag lyssnar musik på youtube eller kollar på något tex och på ett annat fönster scrollar ner eller bara byter sidan så börjar videon och ljudet hacka hela tiden. Sjukt irriterande.

Kan man fixa problemet med något?
Berätta för fan inte vad du har för innehåll i datorn

Om den inte är äldre än 5-6 år så installera om den, eller rensa och optimera. Annars, kasta och köp nyare
Citera
2012-06-09, 00:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Stort tack för att du tog dig tid.
Ang drivrutiner, har jag förståt det som att de flesta som funkar till Vista ska funka till W7?

Mvh
Mer eller mindre, ja. Men låt Windows själv leta först så löser det sig förmodligen helt automatiskt.
Citera
2012-06-09, 14:00
Medlem
Cookis avatar
Hända en shit konstig sak när jag startade min laptop.
Det kom en ruta från igenstans som stod: Du kan ha fallit ofter för falsk programvara. ( Meddelande mennar min Windows 7 är möjligen falsk). Men jag köpte programet med datorn för 4 mån och det har funkat fin fint.

Medelanen vill jag ska uptatera men jag misstänker nåt är fel.

Vad ska jag göra eller vad borde jag göra? ?
Citera
2012-06-09, 15:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooki
Hända en shit konstig sak när jag startade min laptop.
Det kom en ruta från igenstans som stod: Du kan ha fallit ofter för falsk programvara. ( Meddelande mennar min Windows 7 är möjligen falsk). Men jag köpte programet med datorn för 4 mån och det har funkat fin fint.

Medelanen vill jag ska uptatera men jag misstänker nåt är fel.

Vad ska jag göra eller vad borde jag göra? ?
Varifrån köpte du det?
Citera
2012-06-09, 21:43
Medlem
teslasvesslas avatar
Ikonen markerat med rött svarar inte på högerklick. Det går alltså inte att ta bort den ur aktivitetsfältet, men programmet startar helt normalt om man vänsterklickar. Har försökt googla efter en känd bugg/lösning, men gett upp. Någon som vet hur man får bort den?
Citera
2012-06-09, 22:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teslasvessla
Ikonen markerat med rött svarar inte på högerklick. Det går alltså inte att ta bort den ur aktivitetsfältet, men programmet startar helt normalt om man vänsterklickar. Har försökt googla efter en känd bugg/lösning, men gett upp. Någon som vet hur man får bort den?
Högerklicka --> Ta bort det här programmet ifrån Aktivitetsfältet
Citera
2012-06-09, 22:16
Medlem
teslasvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Högerklicka --> Ta bort det här programmet ifrån Aktivitetsfältet

Som jag beskrev i föregående inlägg, det går av någon mystisk anledning inte att högerklicka på ikonen. Det är en bugg, frågan är hur man löser den.
Citera
2012-06-09, 22:35
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teslasvessla
Som jag beskrev i föregående inlägg, det går av någon mystisk anledning inte att högerklicka på ikonen. Det är en bugg, frågan är hur man löser den.
Du kan lösa det via registret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in