2012-09-17, 01:59
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det har jag med och x64 slöar fortfarande inte ner datorn. Hur kan du ens komma på en så dum tanke?
På vilket sätt menar du att fler kärnor skulle göra datorns arbete långsammare?
Eh, har du x64 med ett OS som stödjer +4gb ram, så funkar det ypperligt.

Gå och lägg dig istället, snorvalp.
Aha, jag hade ingen aning om att kärnor förökar sig iom x64 (sarkasm).
Jag skrev >4Gb RAM, ej <4Gb.
Din läsförståelse lämnar en hel del att önska... over 'n' out.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-09-17 kl. 02:01.
Citera
2012-09-18, 22:43
Medlem
Hjälp med W7 uppgradering från Vista

Hej alla kunniga och ledsen för den möjligen o-informativa titel men i stort sett är det exakt vad jag behöver hjälp med... dock!

Saken är såhär att jag köpte Windows 7 64bitars uppgradering till min flickvän som satt på Vista, jag uppgraderade och allt var frid och fröjd tills hennes hårddisk kollapsade häromdagen. Jag köpte en ny Hårddisk och nu till mitt problem: Hennes kopia av vista finns i Danmark så jag har ingen möjlighet att göra en ren installation eftersom jag sitter på en Windows 7 uppgraderings skiva.

Jag har googlat runt lite för att se om det går att kringgå men har inte hittat något. Min fråga är om det skulle fungera att ladda ner Vista 64bit från någon torrent-sida, ringa till hennes föräldrar och be dom läsa upp hennes nyckel till vista så jag kan installera Vista för att sen uppgradera det till Windows 7.

Är detta möjligt? Eller är en nyckel bunden till varje kopia av Windows Vista? Skulle det gå att skriva in en nyckel som hon fått när hon köpte Vista en gång i tiden på en pirat-version?

Kan ju givetvis köpa Windows 7 till henne igen men tycker det hade varit drygt att behöva lägga ut mer pengar.

/Jakob
Citera
2012-09-18, 22:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonebite
Hej alla kunniga och ledsen för den möjligen o-informativa titel men i stort sett är det exakt vad jag behöver hjälp med... dock!

Saken är såhär att jag köpte Windows 7 64bitars uppgradering till min flickvän som satt på Vista, jag uppgraderade och allt var frid och fröjd tills hennes hårddisk kollapsade häromdagen. Jag köpte en ny Hårddisk och nu till mitt problem: Hennes kopia av vista finns i Danmark så jag har ingen möjlighet att göra en ren installation eftersom jag sitter på en Windows 7 uppgraderings skiva.

Jag har googlat runt lite för att se om det går att kringgå men har inte hittat något. Min fråga är om det skulle fungera att ladda ner Vista 64bit från någon torrent-sida, ringa till hennes föräldrar och be dom läsa upp hennes nyckel till vista så jag kan installera Vista för att sen uppgradera det till Windows 7.

Är detta möjligt? Eller är en nyckel bunden till varje kopia av Windows Vista? Skulle det gå att skriva in en nyckel som hon fått när hon köpte Vista en gång i tiden på en pirat-version?

Kan ju givetvis köpa Windows 7 till henne igen men tycker det hade varit drygt att behöva lägga ut mer pengar.

/Jakob

Om vi vänder på saken. Du ska ladda hem Vista på nätet. Men varför inte ladda hem Windows 7 istället? Eller är syftet en uppgradering? Varför inte en ren ominstallation och då med Windows 7?
Citera
2012-09-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om vi vänder på saken. Du ska ladda hem Vista på nätet. Men varför inte ladda hem Windows 7 istället? Eller är syftet en uppgradering? Varför inte en ren ominstallation och då med Windows 7?

Ren ominstallation går tyvärr inte med en Windows 7 uppgraderings skiva, finns det inget tidigare operativsystem på datorn att uppgradera ifrån så går det inte. Och anledningen är väl nätt och jämt att jag ändå har köpt Windows 7 så vill jag liksom ha en bra fungerande version av den. Eller fungerar en nerladdad Windows 7 oftast felfritt?
Citera
2012-09-19, 13:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Eller fungerar en nerladdad Windows 7 oftast felfritt?

Svar ja.
Citera
2012-09-19, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svar ja.

Saken är nog den att han vill att hon skall ha en "äkta version" av windows vilket han ju får om han gör som han säger. Dvs kör med sitt serienummer för Vista och sedan uppgraderar med W7.
Citera
2012-09-19, 14:46
Awaiting Email Confirmation
Systemåterställning

Hela systemåterställningen blir klar men sen när jag loggar in så står det att inga ändringar gjorts och det var samma problem förr och då lämnade jag in datan och dem bytte hårddisken åt mig vilket hjälpte men jag vill bara veta om det finns nån lösning istället för att byta hårddisken, liksom va äre som gör så den inte gör ett skit?
Citera
2012-09-19, 15:10
Medlem
Vad är det exakta problemet? Så försöker vi lösa det.

Behöver info(data) om din dator...så mycket som möjligt. Är det windows? Vilken version? Vilken Hårddisk? etc etc....

Vad var det ursprungliga problemet?
Citera
2012-09-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ren ominstallation går tyvärr inte med en Windows 7 uppgraderings skiva, finns det inget tidigare operativsystem på datorn att uppgradera ifrån så går det inte. Och anledningen är väl nätt och jämt att jag ändå har köpt Windows 7 så vill jag liksom ha en bra fungerande version av den. Eller fungerar en nerladdad Windows 7 oftast felfritt?

http://www.teknikbrunnen.se/sa-har-g...aderingsskiva/

mvh
t
Citera
2012-09-20, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
http://www.teknikbrunnen.se/sa-har-g...aderingsskiva/

mvh
t

Det lät som en bra lösning!
En dum fråga bara: Jag har aldrig köpt en uppdatering, bara Win7 orginal. Finns det produktnyckel på dessa uppdateringar också? Om inte, funkar tidigare operativsystems produkt-nyckel?
Citera
2012-09-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Det lät som en bra lösning!
En dum fråga bara: Jag har aldrig köpt en uppdatering, bara Win7 orginal. Finns det produktnyckel på dessa uppdateringar också? Om inte, funkar tidigare operativsystems produkt-nyckel?

ja där följer med en produktnyckel när du köper w7 uppgradering

mvh
t
Citera
2012-09-21, 09:12
Medlem
Tja

Har ett problem med min Dell laptop som vägrar boota från en piratskiva med Win7.
Jag har redan Win7 installerat på datorn med just den skivan, men nu vägrar den helt sonika boota. Har ändrat bootpriority i bios och man hör liksom att skivan snurrar igång vid uppstart, men sen händer inget mer än att windows startar upp som vanligt. Jag har testat med fler skivor med olika Win7 på, men det är samma sak på alla. Någon med några ideer om vad kan göra?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in