2012-02-11, 16:14
Medlem
Martin Rävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
1: Kontrollerar på Microsofts hemsida om datorn klarar av Win 7. Du finner ett verktyg där för detta ändamål.

2: Kontrollerar först depån med drivrutiner innan du börjar din installation. Samlar ner alla drivers på ett USB-minne.

3: Det kan du göra sedan och när datorn är till 100% färdig. Det finns många bra program för detta.

4: Windows 7 är ett stort OS. Jag själv brukar har ca 60GB ledigt. Tänk efter att du ska ha lite bra program, te.x Office, Adobe-serie, med mera.

Danke. Verkar som det ska fungera. En liten sak bara, vill du utveckla nr.3?
Citera
2012-02-11, 16:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Räv
Danke. Verkar som det ska fungera. En liten sak bara, vill du utveckla nr.3?

Man har ett inbyggt verktyg under Windows 7 som kallas systemavbildning. Jag har mig att Vista hade även detta. Annars så finns det bra 3-parts program där man kan utföra en ghost/systemavbildning.
Citera
2012-02-11, 19:22
Medlem
Martin Rävs avatar
Funkade finemang. Tack för hjälpen!
Citera
2012-02-12, 10:38
Medlem
bobbie3s avatar
Installera Windows 7 genom USB - problem

Hej, använder denna guide ( http://my.opera.com/faridfox/blog/2010/01/25/invalid-iso-file-problem-with-microsoft-s-official-windows-7-usb-dvd-download ) för att komma förbi "invalid isofile"-felet. Problemet är bara nu att jag fastnat på denna punkt:

4. Hit the little right sign in the left pane. It will open this window:

Någon som vet vad han menar?
Citera
2012-02-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie3
Hej, använder denna guide ( http://my.opera.com/faridfox/blog/2010/01/25/invalid-iso-file-problem-with-microsoft-s-official-windows-7-usb-dvd-download ) för att komma förbi "invalid isofile"-felet. Problemet är bara nu att jag fastnat på denna punkt:

4. Hit the little right sign in the left pane. It will open this window:

Någon som vet vad han menar?

du skall klicka på den lille röde bocken i den övre vänstra kolumen och då skall där öppnas ett nytt fönster

mvh
t
Citera
2012-02-12, 19:47
Medlem
Är det nån mer än jag som har problem med Win 7 när det bootar upp från dvd skiva för att börja installation?

Det är pirat-kopia, har provat med 3 olika och dom fastnar alla 3 på samma ställe. När man kommer fram till den blåa bakgrunden med fåglar på.

Jag har använt samma dvd skivor alla 3 ggr men dom har jag aldrig haft problem med tidigare.
Och jag har bränt skivorna i 3x hastighet alla gångerna.

Nån som har nå tips på vad jag har gjort för fel?
Citera
2012-02-12, 19:54
Medlem
eros1295s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newb3
Är det nån mer än jag som har problem med Win 7 när det bootar upp från dvd skiva för att börja installation?

Det är pirat-kopia, har provat med 3 olika och dom fastnar alla 3 på samma ställe. När man kommer fram till den blåa bakgrunden med fåglar på.

Jag har använt samma dvd skivor alla 3 ggr men dom har jag aldrig haft problem med tidigare.

ingen aning, men har du nån annan windows dvd att prova, alltså inte samma, utan annan så du ser om den funkar, annars är det datorn
Citera
2012-02-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newb3

har du provat avvakta 10 minuter?

när jag installerar med min hemmabrända w7 dvd-skiva så blir där 2 st pauser på ca 5 minuter i början som det ser ut som där inte händer någonting

mvh
t
Citera
2012-02-12, 21:08
Medlem
Tjena, undra om någon vet vad problemet med min dator kan vara? Min dator slår helt plötsligt av sig själv och startar om efter ungefär 2 sekunder. Jag har haft problemet i XP och nu i Win 7. Jag trodde det först var överhettning men jag kan ibland spela i flera timmar utan att den lägger av och sedan surfa i typ 1 timme också slår den av. Efter datorn slagit av och börjat starta om kan den igen slå av och starta om innan jag ens har kommit till login screenen. Skulle uppskatta om någon kunde ge mig tips!

PS. Passar inte detta i denna tråd så redirecta mig gärna!
Senast redigerad av gasahasa 2012-02-12 kl. 21:12. Anledning: Mer fakta
Citera
2012-02-12, 21:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasahasa
Tjena, undra om någon vet vad problemet med min dator kan vara? Min dator slår helt plötsligt av sig själv och startar om efter ungefär 2 sekunder. Jag har haft problemet i XP och nu i Win 7. Jag trodde det först var överhettning men jag kan ibland spela i flera timmar utan att den lägger av och sedan surfa i typ 1 timme också slår den av. Efter datorn slagit av och börjat starta om kan den igen slå av och starta om innan jag ens har kommit till login screenen. Skulle uppskatta om någon kunde ge mig tips!

PS. Passar inte detta i denna tråd så redirecta mig gärna!

Låter mer som någon hårdvara som orsakar detta. Hämta hem Ultimate BootCD eller Hiren´s BootCD. Kör en kontroll på HDD samt på RAM-minnet.
Citera
2012-02-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eros1295
ingen aning, men har du nån annan windows dvd att prova, alltså inte samma, utan annan så du ser om den funkar, annars är det datorn

Har inte haft nå problem med mina xp skivor iaf.
Citera
2012-02-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du provat avvakta 10 minuter?

när jag installerar med min hemmabrända w7 dvd-skiva så blir där 2 st pauser på ca 5 minuter i början som det ser ut som där inte händer någonting

mvh
t

Så pass länge! Får väl prova det då, är ju van med att man får vänta när man är i boot os, men inte så länge.

Ska prova det få se om det kanske hoppar igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in