Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Googla på hur du tar bort dom, w7 funkar hur bra som helst utan pagefile och 16GB ram, hiberfil.sys används om datorn går i nån form av sovläge.
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Vissa program, där konstruktören haft otur i det där med tänket, förutsätter att det finns en fysisk växlingsfil att swappa till. Vill även minnas att Windows 7 mappar ut några mindre kartor ibland och söker efter efter en växlingsfil om sådan finns. Någon halv-GB bör man därför bjuda på just in case, även om man har rejält med RAM-minne. Regleras enkelt i Prestandaalternativ under "Avancerat - Virtuellt minne" i Systemegenskaper.
Hibernatefilen är det bara att fimpa efter att man har stängt av funktionen, om man inte anväder sig av denna.
En defragmentering av systemdisken är alltid bra efter att man har strypt ner växlingsfilen samt har fimpat hibernatefilen, så att utrymmet de upptog kan balanseras ut mot sammanhängade filer av befintligt material.
Hibernatefilen är det bara att fimpa efter att man har stängt av funktionen, om man inte anväder sig av denna.
En defragmentering av systemdisken är alltid bra efter att man har strypt ner växlingsfilen samt har fimpat hibernatefilen, så att utrymmet de upptog kan balanseras ut mot sammanhängade filer av befintligt material.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Aldrig stött på det själv och då har jag inte kört med växlingsfil på över 3år, sluta med de redan när jag körde xp, förövrigt kan w7 skapa en växlingsfil automatiskt om de skulle behövas och slänger då också upp ett meddelande om det.
Torde va lämpligt med en
defragmenteras en ssd förkortas livslängden och en ssd blir inte direkt långsammare av att datan är defragmenterad, finns ju inga rörliga delar utan allt ligger elektroniskt.
Torde va lämpligt med en
defragmenteras en ssd förkortas livslängden och en ssd blir inte direkt långsammare av att datan är defragmenterad, finns ju inga rörliga delar utan allt ligger elektroniskt.
Citat:
Växlingsfilen får ligga kvar på c:, nerställd till 2GB. Det kan jag bjuda på, men 16GB kändes lite väl tilltaget..
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Ja, det är väl självklart. Visste inte att vi diskuterade en SSD i kommentarskedjan, men märkte det först nu när jag gick tillbaka till ursprungsinlägget. Miss av mig.
Folk med mekaniska hårddiskar bör dock läsa och lära.
Folk med mekaniska hårddiskar bör dock läsa och lära.
Och hiberfilen känns som att man mestadels har hjälp av på en laptop, om jag fattat det hela rätt, vilket det här inte är. Så den skulle utan problem kunna plockas bort. Men hur?