2012-07-09, 15:24
Medlem
Jag har precis gjort en om installation utav Windows 7. Och det gick igång som vanligt och allt fungerade, men den va sjukt seg... Efter det att jag tröck på t.ex kontrollpanelen så tog det uppemot 2 minuter innan rutan kom upp. Sen så märkte jag att jag inte hade raderat alla gamla filer (windows.old) så gjorde jag det och då gick den mycket snabbare.

Jag installerade sen alla drivrutiner, mozilla, java, utorrent och steam. När jag sedan skulle stänga av datorn så ville den installera uppdateringar, vilket den sedan gjorde. Och när den höll på med det så fick den bluescreen... Jag har inte kunnat starta den sen dess, den startar normalt (dock extremt segt) men så fort den ska komma till rutan där jag loggar in, så blir det bara svart.

Försökte också att ominstallera windows 7 igen, men då fastnar datorn istället på "Setup is starting". Och jag har även prövat att trycka på så att windows reparerar sig själv, det stod att det kunde ta över 1 timme, 8 timmar senare fick jag nog, det hände ingenting. Och enda sen det blev såhär så har jag varit tvungen att hålla in knappen så den stängs av (jag vet att man inte ska göra så, men det är enda sättet att stänga av den efter de att den inte gick igång)

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta!
Citera
2012-07-09, 17:11
Medlem
Agge-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramallah
Jag har precis gjort en om installation utav Windows 7. Och det gick igång som vanligt och allt fungerade, men den va sjukt seg... Efter det att jag tröck på t.ex kontrollpanelen så tog det uppemot 2 minuter innan rutan kom upp. Sen så märkte jag att jag inte hade raderat alla gamla filer (windows.old) så gjorde jag det och då gick den mycket snabbare.

Jag installerade sen alla drivrutiner, mozilla, java, utorrent och steam. När jag sedan skulle stänga av datorn så ville den installera uppdateringar, vilket den sedan gjorde. Och när den höll på med det så fick den bluescreen... Jag har inte kunnat starta den sen dess, den startar normalt (dock extremt segt) men så fort den ska komma till rutan där jag loggar in, så blir det bara svart.

Försökte också att ominstallera windows 7 igen, men då fastnar datorn istället på "Setup is starting". Och jag har även prövat att trycka på så att windows reparerar sig själv, det stod att det kunde ta över 1 timme, 8 timmar senare fick jag nog, det hände ingenting. Och enda sen det blev såhär så har jag varit tvungen att hålla in knappen så den stängs av (jag vet att man inte ska göra så, men det är enda sättet att stänga av den efter de att den inte gick igång)

Hm.. Ingen aning vad felet är men man kan ju alltid göra en complete reboot dvs att du formaterar dina hårddiskar precis innan du installerar windows.
Citera
2012-07-09, 17:49
Medlem
Citat:

har du fått en katalog med windows.old så gör en ren installation från börjar
starta med w7-skivan välj avancerat ta bort den gammle systempartionen och även den som är 100 mb stor om du har någon sådan skapa sen en ny partion och installera w7
mvh
t
Citera
2012-07-09, 21:06
Medlem
Windows 7 gör det igen (operativsystemet som bara krånglar vad man än gör).

Jag kan inte ta bort vissa mappar trots jag gett all behörighet till dem. Det står "unable to save permission data for program files". Grejen är såhär att jag vägrar ladda ner unlocker bara för att fixa detta problem med att ta bort vissa filer. Nog med lite utrymme på min SSD också. Detta hade aldrig hänt om jag kört XP, men man tvingas köra det här skit-OS:et tyvärr och om någon vet hur man löser detta så vore jag mer än tacksam. Jag har googlat och ingen kom med någon bra lösning på detta förstås.
Citera
2012-07-09, 22:35
Medlem
SzkandaLs avatar
Nu gör du som jag säger.
på undersidan av din laptop så har du serienr för just den windowsversionen som fanns på datorn när du köpte den.

1.här laddar du ner en kopia av den windows som fanns på datorn när du köpte den fullt lagligt:
http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download

2.följ instruktionerna för hur du bränner skivan på sidan.

3.formatera din C partition.

4.installerar windows från skivan du bränt och skriv serienr som står på undersidan av laptopen.

problem löst.

mvh

Citat:

Senast redigerad av SzkandaL 2012-07-09 kl. 22:38.
Citera
2012-07-10, 10:05
Medlem
Hemgrupp vad är det?

I morse när jag slog på datorn så ligger det något som heter Hemgrupp på mitt skrivbord?

Vad är detta?
Och hur kan det bara dyka upp så där från ingenstans?
Jag har inte uppdaterat datorn eller hämtat hem det.
Har Windows 7.

Det går inte att ta bort Hemgruppen heller. Inte ens flytta den på skrivbordet.
Jag har försökt läsa lite om det på nätet och det verkar vara något program för att dela med sig saker med andra på nätet. Är min dator buggad? Jag har ju inte hämtat hem/installerat programet.
Citera
2012-07-10, 10:07
Medlem
nucces avatar
Det är för att dela objekt på sitt lokala nätverk mellan sina hemdatorer, alltså inget som går vidare ut på Internet. Låter märkligt att ikonen bara skapats.

Testa att lämna hemgruppen.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Leave-a-homegroup
Citera
2012-07-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Det är för att dela objekt på sitt lokala nätverk mellan sina hemdatorer, alltså inget som går vidare ut på Internet. Låter märkligt att ikonen bara skapats.

Testa att lämna hemgruppen.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Leave-a-homegroup

Nu är hemgruppen helt plötsligt borta igen. Utan att jag gjort något?
Senast redigerad av Devilina 2012-07-10 kl. 11:37.
Citera
2012-07-10, 13:51
Medlem
Natteravns avatar
Kommer mina program på datorn att försvinna om jag installerar 32-bitversionen på min windows 7?
Citera
2012-07-10, 14:53
Bannlyst
Hur formaterar man?

Tja, Jag vill formatera min data, Vill allstå formatera hela skiten men inte så att windows försvinner vill bara rensa exakt allting så datan e som sprillans ny! funkar det elr inte? vågar inte försöka själv ifall jag formaterar bort programvaran..
Citera
2012-07-10, 14:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammafogade

//Mod

Har du ens sökt i tråden? Det ligger spaltvis med inlägg hur man utför en formatering.
Citera
2012-07-10, 16:44
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilina
Nu är hemgruppen helt plötsligt borta igen. Utan att jag gjort något?
Kan vara en trojan eller en mask som försöker smitta andra datorer över det lokala nätverket. Har du sökt efter skadligt kod med ditt antivirusprogram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in