Nu gör du som jag säger.
på undersidan av din laptop så har du serienr för just den windowsversionen som fanns på datorn när du köpte den.
1.här laddar du ner en kopia av den windows som fanns på datorn när du köpte den fullt lagligt:
http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download
2.följ instruktionerna för hur du bränner skivan på sidan.
3.formatera din C partition.
4.installerar windows från skivan du bränt och skriv serienr som står på undersidan av laptopen.
problem löst.
mvh
Citat:
Ursprungligen postat av Ramallah
Jag har precis gjort en om installation utav Windows 7. Och det gick igång som vanligt och allt fungerade, men den va sjukt seg... Efter det att jag tröck på t.ex kontrollpanelen så tog det uppemot 2 minuter innan rutan kom upp. Sen så märkte jag att jag inte hade raderat alla gamla filer (windows.old) så gjorde jag det och då gick den mycket snabbare.
Jag installerade sen alla drivrutiner, mozilla, java, utorrent och steam. När jag sedan skulle stänga av datorn så ville den installera uppdateringar, vilket den sedan gjorde. Och när den höll på med det så fick den bluescreen... Jag har inte kunnat starta den sen dess, den startar normalt (dock extremt segt) men så fort den ska komma till rutan där jag loggar in, så blir det bara svart.
Försökte också att ominstallera windows 7 igen, men då fastnar datorn istället på "Setup is starting". Och jag har även prövat att trycka på så att windows reparerar sig själv, det stod att det kunde ta över 1 timme, 8 timmar senare fick jag nog, det hände ingenting. Och enda sen det blev såhär så har jag varit tvungen att hålla in knappen så den stängs av (jag vet att man inte ska göra så, men det är enda sättet att stänga av den efter de att den inte gick igång)
Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta!