2011-11-26, 02:08
Medlem
Solid.Alvedons avatar
kanske glömde att bränna på låg hastighet ? den fastnar vid en fil som är skadad o tuggar där... bränn på 1-3x hastigheten för att vara säker!
Citera
2011-11-26, 02:14
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
kanske glömde att bränna på låg hastighet ? den fastnar vid en fil som är skadad o tuggar där... bränn på 1-3x hastigheten för att vara säker!
Tror inte att den gillade att skivan var bränd på Mac...
Lade Win på ett USB-minne och förde över dom på sonens dator, laddade ner Imgburn och brände på 1X hastigheten, nu funkar det! (Hittills... Har kommit förbi "Windows-filer expanderas" nu.
Citera
2011-11-26, 02:23
Medlem
Solid.Alvedons avatar

Jo, imgburn är ju förbannat bra bra att de fixar sig.
Citera
2011-11-26, 02:30
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon

Men den där Windows activator. Hur var det jag skulle göra med den?
Citera
2011-11-26, 02:38
Medlem
Solid.Alvedons avatar

lägg den på ett usb, men va säker på att det är FAT eller NFTS som format på usbt.
Citera
2011-11-26, 02:42
Medlem
redbullcolas avatar

var tvungen att skriva det
Citera
2011-11-26, 02:42
Medlem
Epimetheuss avatar
Hmmm... Datorn hittar inte grafikkortet.
Det går inte ens att installera drivrutinerna för grafikkortet, då ber den mig att montera ett Asus grafikkort. -Men det är ju det jag har gjort!

Sen är inte nätverkskortet installerat, står det. (Sitter ju på moderkortet.)
Så jag kommer inte ut på nätet...

Vad ska jag ta mig till?
Senast redigerad av Epimetheus 2011-11-26 kl. 02:59.
Citera
2011-11-26, 03:10
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Hmmm... Datorn hittar inte grafikkortet.
Det går inte ens att installera drivrutinerna för grafikkortet, då ber den mig att montera ett Asus grafikkort. -Men det är ju det jag har gjort!

Sen är inte nätverkskortet installerat, står det. (Sitter ju på moderkortet.)
Så jag kommer inte ut på nätet...

Vad ska jag ta mig till?

prova att byga plats på grafikkortet ifall de är möjligt. Du kan ladda ner tpb det programet. sen kör du de på din dator så kollar den upp vilka drivers du inte har sen kan du skriva ner och ladda ner på en annan dator och föraöver via usb
Citera
2011-11-26, 07:07
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
prova att byga plats på grafikkortet ifall de är möjligt. Du kan ladda ner tpb det programet. sen kör du de på din dator så kollar den upp vilka drivers du inte har sen kan du skriva ner och ladda ner på en annan dator och föraöver via usb
Funkade inte.
Har suttit uppe hela jävla natten och försökt få det att funka.
Nu ger jag upp för idag.
Jag gör en ny tråd i rätt avdelning istället, den här tråden blev mera om hårdvara än om Windows.
Citera
2011-11-26, 07:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Godkväll. Jag vet inte riktigt var denna fråga skall postas så jag prövar här. Moderator får gärna förflytta den till var denne anser inlägget passas lämpligast. Det är en god vän till mig som har problem med sin nya dator som han själv byggt ihop. Han bad mig posta hans frågan.

"jag köpte en ny dator som jag skulle bygga ihop idag. när vi hade byggt färdigt den så såg vi att det inte gick att boota windows 7 (piratkopia, men testad så att den funkar). Det kommer upp "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup log files for more information" och man kan inte trycka vidare på next efter att man formaterat nån som vet hur man kan fixa detta?"

Tack på förhand.
Är det hela hårddisken som ska formateras eller är den partitionerad?
I det första fallet så är det ju enkelt, före installationen har du ju möjlighet att ta bort alla partitioner och låta Windows skapa nya - vilket kommer innebära att du får en extra på 100 mb, för deras återställningsfiler, om jag minns rätt - och sen ska det bara vara att installera.
Funkar inte detta så finns det ett bra sätt till: ladda ner en linuxdist, t ex Ubuntu, bränn på CD och boota från den.
Där kan ni sen komma åt Diskhantering och kan på det viset radera hela hårddisken och formatera den till NTFS när ni ändå håller på.

Om inte detta heller funkar så låter det ju som om hårddisken är skadad.
Citera
2011-11-26, 11:54
Medlem
Blacklight6s avatar
Jag har ett problem med päronens dator... Det är så att när de kör på W7 så finns det inget ljud. Men när de kör på en speciell version på Ubuntu 10.10 så har dom ljud :S det kan isf inte vara moderkortet, utan är det nåt fel på själva W7 då?
Citera
2011-11-26, 15:22
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacklight6
Jag har ett problem med päronens dator... Det är så att när de kör på W7 så finns det inget ljud. Men när de kör på en speciell version på Ubuntu 10.10 så har dom ljud :S det kan isf inte vara moderkortet, utan är det nåt fel på själva W7 då?

Uppdatera drivrutinerna skulle jag gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in