2011-11-18, 12:46
Medlem
RevolutionXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutionX
Givetvis är det SSDn som ligger på 90 GB och själva hårddisken som ligger på 1 TB. Det betyder väl att operativsystemet är installerat på SSDn? Hur ska jag bära mig åt då? Har typ inte lagrat någonting på 1TB-disken så den lär ju inte ta lång tid att formatera. Jag vill ha det som det var från början, alltså om operativsystemet ligger på SSDn vill jag att den ska göra det efter formateringen igen.

Skulle du kunna visa exakt vilka knappar jag ska trycka på på denna sida(bilden vid partitionen)

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

Om jag vill ha det såhär som jag skrev:

SSD: Operativsystemet
Hårddisk: Lagring(tom från början)

Problemet var att jag sparade allt på SSDn(spel osv jag installerade). Kan det sega ner SSD-disken eller paja något?

Bump
Citera
2011-11-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutionX
Bump

Öppna datorn och koppla bort 1 tb disken under tiden du installerar så är du säker på att windows hamnar på SSDn (1 tb disken kan du formatera sen inne ifrån windows)

starta från din w7 skiva

Which type of installation do you want?
välj:Custom (advanced)

Where do you want to install Windows?
välj Drive options (advanced)

ta bort den gammle partionen och skapa en ny
Partitioning /Creating or Modifying Partitions
väljelete >>
To create a new partition click the New

mvh
t
Citera
2011-11-18, 19:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag misstänker att SP1 är kanske inaktuell. Men provar annars här på denna sida -> http://www.softwarepatch.com/windows/winxpsp1.html

Markerar du nerladdningen så får du ett svar om SP1 och du blir hänvisad till SP2.

I annat fall så får du integrerar ett servicepaket i din XP. Eller rent hämta hem Windows XP SP3 som integrerat sådant.

Om jag minns rätt så måste man följa stegen som avser ett servicepaket. Det vill säga att man måste har SP1 för att kunna går vidare med SP2 osv osv.
Just det, det stämmer...det hade jag glömt, men om jag minns rätt så räcker det att installera SP1 för att sen direkt gå på SP3...om inte annat är det ju bara att testa.
Citera
2011-11-19, 13:42
Medlem
Trazzels avatar
Jag har försökt installera Windows xp på min externa Sata disk utan framgång. Jag kommer fram till att välja vilken disk det ska installeras på sen står det nåt om att det inte går.

Jag har precis formaterat disken enligt NTFS och den är på 150 gb.

Varför jag gör detta beror på att min bärbara dator blev knas av olika anledningar och sen ahr ajg köpt en extern docka till Sata disk och vill nu installera detta genom min stationära dator.

Den bärbara är en "mellan" dator och har ingen seperat cd-läsare men ahr en extern men fungerar inte med installations cd:n heller (hittar itne disken).

tack på förhand
Citera
2011-11-19, 21:26
Medlem
Problem med Windows 7 (tror jag)

Har nu installerat Windows 7, men då och då dör internet av i ett par minuter ca 2-5. Har aldrig haft detta problem innan då jag använt mig av Vista. Tror att problemet ligger i Windows 7 för när jag felsöker problemet står det Windows 7 ( svarar inte ).

Till lägger att Windows produkt nyckeln har gått ut och jobbar i att få tag i en ny, om nu detta kan ha med det att göra. Tack på förhand !
Citera
2011-11-19, 21:30
Medlem
Zvis avatar
Har du alla drivrutiner?
Citera
2011-11-19, 21:32
Medlem
Hittar du inte en produktnyckel, så kan du alltid cracka windows, dock inte säker om det finns till Windows 7
Citera
2011-11-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chay
Har nu installerat Windows 7, men då och då dör internet av i ett par minuter ca 2-5. Har aldrig haft detta problem innan då jag använt mig av Vista. Tror att problemet ligger i Windows 7 för när jag felsöker problemet står det Windows 7 ( svarar inte ).

Till lägger att Windows produkt nyckeln har gått ut och jobbar i att få tag i en ny, om nu detta kan ha med det att göra. Tack på förhand !

Om du inte har installerat drivrutinerna till nätverkskortet så kan det vara därför. Det där med produknyckel till Windows 7 kan du fixa genom att "cracka" det.
Citera
2011-11-19, 22:30
Medlem
Aktivera windows 7 gör du ju med daz loader men det har ingenting med ditt problem att göra. As they said, drivrutiiiner
Citera
2011-11-20, 00:33
Medlem
Får tacka alla så hemskt mycket för svaren, Har uppdaterat drivrutinen nu och får se hur det går !

Hör av mig på denna tråd igen ifall problemet kvarstår
Citera
2011-11-21, 11:33
Medlem
samsung NP-R580H

Hejsan

Ominstallerade windows på min samsung över den gamla versionen... Nu funkar typ inget alls.
Får inte in internet, volymknapparna vill inte funka. och touchpaden är inte som den va förut

Hittar inte drivrutinerna till denna dator på samsungs hemsida

Vad göra..

Tacksam för hjälp
Citera
2011-11-21, 12:53
Medlem
Lyckades få igång internet.. Men resten vill inte funka som det ska:S:S

nån som kan hjälpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto