2012-01-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Är Chrome fäst i Aktivitetsfältet eller inte?
Högerklicka och välj "Avancerad delning". Kryssa i "Dela ut den här mappen", utdelad över nätverket!

Tusen tack för snabbt svar men jag har redan gjort så och hänglåset är kvar. Om ni går in på era delade mappar och högerklickar och går till altternativet "dela med". Har ni också hänglåset på "Inga"? Bara undrar ifall jag kanske fokuserar fel eftersom det står att mappen är delad. Hänglåset kanske inte har någon betydelse? Eller vad tror ni?
Citera
2012-01-07, 15:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkan
Tusen tack för snabbt svar men jag har redan gjort så och hänglåset är kvar. Om ni går in på era delade mappar och högerklickar och går till altternativet "dela med". Har ni också hänglåset på "Inga"? Bara undrar ifall jag kanske fokuserar fel eftersom det står att mappen är delad. Hänglåset kanske inte har någon betydelse? Eller vad tror ni?
Jag har aldrig delat ut mappar över nätverk med Windows 7, men jag är övertygad om att du finner svaret här:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...ing-essentials
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-Public-folder
http://www.idg.se/2.1085/1.316560/sa...up-i-windows-7

Hänglåset borde väl betyda "Begränsade rättigheter"?
Citera
2012-01-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkan

hänglåset har nog betydelse
http://answers.microsoft.com/en-us/w...5-6df40d35676a

mvh
t
Citera
2012-01-07, 23:06
Medlem
Rekommenderas WIN7 till denna setup -> Intel Core duo E6750, 8800GT, 2GB Ram?
Citera
2012-01-07, 23:09
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Rekommenderas WIN7 till denna setup -> Intel Core duo E6750, 8800GT, 2GB Ram?
Det blir fint det. Men skaffa lite mer RAM kanske. Kör x64 om du kommer ha 4GB eller mer.
Citera
2012-01-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Det blir fint det. Men skaffa lite mer RAM kanske. Kör x64 om du kommer ha 4GB eller mer.

Kommer jag märka prestandaskillnad (snabbare uppstart m.m) om jag kör WIN7 jämfört med när jag körde XP tidigare?

Fördelar/Nackdelar med WIN7? Jag är så fast med XP så ponerar att mycket kommer kännas annorlunda.
Senast redigerad av optimus.prime 2012-01-07 kl. 23:15.
Citera
2012-01-08, 05:24
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Kommer jag märka prestandaskillnad (snabbare uppstart m.m) om jag kör WIN7 jämfört med när jag körde XP tidigare?

Fördelar/Nackdelar med WIN7? Jag är så fast med XP så ponerar att mycket kommer kännas annorlunda.
Jag sitter med ungefär samma spec som dig, har dock en Core 2 Quad Q6600 2,4Ghz och 4Gb. Kör fortf XP Pro 32-bit på den, mest för att Flat Out 2 flyter på bättre och inte kraschar så ofta som i Win7. Tycker även att datorn känns rappare med XP. Annars har jag god vana av Win7 men jag tycker fortf att man överlag är mer produktiv i XP än i Win7, men det kanske ändras när SP2 kommer till 7:an.
Citera
2012-01-08, 17:09
Medlem
Gobbless avatar
Blir galen på funktionen Bibliotek i Windows 7 - kan man inte stänga av den på något sätt ?? Hittade ett tips på ett Windows forum men det fungerade inte.
Eller kan man göra någon inställning så att filerna inte visas på flera ställen i Biblioteket ??

Nu blir det så att jag spar en bild t.ex under Mina bilder . Men när jag går in på Mina Dokument så listas den där också....för att allt ligger i "biblioteket" Blir jäkligt rörigt....
Citera
2012-01-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Jag sitter med ungefär samma spec som dig, har dock en Core 2 Quad Q6600 2,4Ghz och 4Gb. Kör fortf XP Pro 32-bit på den, mest för att Flat Out 2 flyter på bättre och inte kraschar så ofta som i Win7. Tycker även att datorn känns rappare med XP. Annars har jag god vana av Win7 men jag tycker fortf att man överlag är mer produktiv i XP än i Win7, men det kanske ändras när SP2 kommer till 7:an.

Efter ha tänkt igenom det ordentlig så tänker jag stanna kvar vid XP, känns som WIN7 är fortfarande i beta stadiet.
Citera
2012-01-09, 17:08
Medlem
Ubuntu till Windows 7

Hej!
Innan årsskiftet så tyckte jag att min dator hade blivit riktigt seg(hade windows vista ultimate på den) så jag bytte till ubuntu 11.10 men nu skulle jag vilja byta till windows 7 ultimate men när jag stoppar in skivan så säger den att min hårddisk inte är NTFS filformat och jag försökte att formatera hårddisken med Gparted men den när jag trycker på vänster klickar på hårddisken kan man inte ta bort formateringen eller formatera till NTFS formatet .

Hjälp!!
Citera
2012-01-09, 17:32
Medlem
w0nderbars avatar
Försök förklara lite tydligare. Har du alltså bara en partition?
Citera
2012-01-09, 18:10
Medlem
Starta med Windows skivan i, (så du kommer till "tryck på valfri tangent för att blablabal") där kan du välja om du vill rensa partionen/partionerna och där du väljer att lägga Windows så formaterar den automatiskt den partionen.

EDIT: Du kan inte installera Windows brevid ubuntu.
Fast man kan ju göra tvärtom..
Senast redigerad av thewizzard 2012-01-09 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in