2012-02-19, 19:57
Medlem
eros1295s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Har ingen manual, fick denna dator av en polare som inte hade användning av den då han fick 1 till från sitt jobb.

googla efter manualen,manualer brukar finnas på märkets hemsida
Citera
2012-02-19, 20:16
Medlem
trappstegets avatar
Kopplade nyss min bärbara acertravelmate med vista home basic till tvn. Då jag var klar är ikonerna större än normalt ock kan inte återställa dem, skärmbilden är också litet mer luddig än den varit tidigare.

Ikonerna på bärbara skärmen och dess skärmbild har brukat återgå till normalt utseende automatiskt tidigare efter att tv-skärmen frånkopplats men inte nu. Nån som vet en snabb lösning på detta?

Har testat skärminställningar men inte hittat rätt
Citera
2012-02-19, 22:18
Medlem
Nostradamus72s avatar
Även om min dator borde dödas, slaktas, styckas och slutligen sänkas i Östersjön innesluten i betong så behöver jag lösa ett par saker innan dess. Jag har en Acer som är köpt på Netonnet. Datorn har fungerat utmärkt (nåja, inte utmärkt i dess rätta bemärkelse utan utmärkt i datorvärlden) men för en vecka sedan skedde något med den. Efter lite försök att rätta till de problemen som uppstått har jag nu hamnat i ett läge där det står följande på skämen:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer
2. Choose you language settings and then click "Next"
3. Click "Repair your computer".

Lite längre ner står det:

File:\Boot\BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.

Problemet är att jag inte har någon windows 7 (alt tappat bort den) och det enda jag har är en liten minidator utan CD-spelare, vilket gör att jag inte kan bränna en CD med windows 7 (sen antar jag att det inte går med vilken Windows 7 som helst). Så vad göra?

Kan man ladda ner windows 7 till minidatorn och försöka lägga över det på en USB-sticka? Ska man isf ladda ner några speciella startprogram? Kan man komma åt hårddisken på något annat sätt, vill helst inte bli av med alla dokument jag har där (som den stora idiot jag är har jag förstås inte säkerhetskopierat hela disken).

Någon klok som har någon idé på hur man löser den uppkomna situationen?
Citera
2012-02-19, 22:59
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Även om min dator borde dödas, slaktas, styckas och slutligen sänkas i Östersjön innesluten i betong så behöver jag lösa ett par saker innan dess. Jag har en Acer som är köpt på Netonnet. Datorn har fungerat utmärkt (nåja, inte utmärkt i dess rätta bemärkelse utan utmärkt i datorvärlden) men för en vecka sedan skedde något med den. Efter lite försök att rätta till de problemen som uppstått har jag nu hamnat i ett läge där det står följande på skämen:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer
2. Choose you language settings and then click "Next"
3. Click "Repair your computer".

Lite längre ner står det:

File:\Boot\BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.

Problemet är att jag inte har någon windows 7 (alt tappat bort den) och det enda jag har är en liten minidator utan CD-spelare, vilket gör att jag inte kan bränna en CD med windows 7 (sen antar jag att det inte går med vilken Windows 7 som helst). Så vad göra?

Kan man ladda ner windows 7 till minidatorn och försöka lägga över det på en USB-sticka? Ska man isf ladda ner några speciella startprogram? Kan man komma åt hårddisken på något annat sätt, vill helst inte bli av med alla dokument jag har där (som den stora idiot jag är har jag förstås inte säkerhetskopierat hela disken).

Någon klok som har någon idé på hur man löser den uppkomna situationen?
Med en live-CD av ett lämpligt dist. utav Linux borde du komma åt din information, till exempel Ubuntu.
Citera
2012-02-20, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag har inget sånt alternativ på kontrollpanelen. Har inget som heter Återställning.
Måste man ha någon speciell inställning för att den skall synas?

Är du inloggad som administratör?
Citera
2012-02-20, 09:12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eros1295

Är det en SAMSUNG så googlar du väl för F*n inte.. Du surfar DIREKT till http://www.samsung.com
och väljer "Support" samt "Manualer och nedladdningar"

Varför gå över ån efter vatten???
Citera
2012-02-20, 14:53
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Är det en SAMSUNG så googlar du väl för F*n inte.. Du surfar DIREKT till http://www.samsung.com

Smidigare med Google, betydligt mindre med klick den vägen. Somna om ff!
Citera
2012-02-20, 17:48
Bannlyst
Jag hade tänkt installera Windows XP på min nuvarande Windows 7 Ultimate dator.
Här är hur jag hade tänkt:

---------------------------------------------------

1. Jag installerar WinToFlash och Partition Magic

2. Jag laddar ned Windows XP 64bit

3. Jag använder partition magic för att partitionera min externa HDD

4. Jag använder WinToFlash med hjälp av Daemon Tools för att få in Windowskopian på den nya
partitionen

5. Jag kopplar in den i Win7 datorn och mixtrar lite med bios och installerar XP

---------------------------------------------------

Min fråga i det nuvarande läget är; Kommer det funka?
Citera
2012-02-20, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Är du inloggad som administratör?

Jo det skall jag vara. Har satt mitt konto som admin konto och det står administratör när jag kontrollerar i kontrollpanelen.
Citera
2012-02-20, 19:57
Medlem
Dator som krånglar och ingen aning om va de är för fel!

Hejsan,
Nu är de så att jag är en person som inte direkt gillar datorer och aldrig haft problem med min bärbara ASPIRE dator som ja köpte för 6månader-1år sedan, minns inte riktigt.
Dock har den börjat krångla nu, när jag ska öppna olika internetsidor så kraschar dem (google chrome), har updatechecker och inget är gammalt, har också ominstalerat både google chrome och Java!
Sedan när jag kollar vissa bilder så får jag bara en icon och inte bilden, för att få se bilden måste ja trycka på den osv. De gäller även vissa filmsnuttar på Internet.
Det tredje problemet är att, när jag ser på tv4 play och kommer till en reklam, så visas inte reklamen utan programmet stannar och jag kan inte fortsätta se programmet, även om de är gratis. Detta händer inte när jag streamar från kanal5, tv3, svt osv, =/

Så vad tror ni kan vara problemet?
Har kollat min dator med flertal både betalda och gratisprogram som ska kolla vilka program som inte är uppdaterade och alla program säger att min dator är helt uppdaterad...
Blir sjukt frustrerad...

Tack för all hjälp!!// En riktigt frustrerad person...
Citera
2012-02-20, 23:43
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eros1295

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult

Jag har en "Samsung Recovery Solution" och via den ska jag installera om datorn. Men jag undrar när jag laddar ner drivrutinerna hos Samungs kommer sånt här följa med? dvs Samsung Recovery Solution eller kommer det bara vara drivrutiner till grafikkort osv?

Vill bara dubbelkolla innan jag installerar om, för vill kunna installera om engång till.
Citera
2012-02-21, 03:40
Medlem
Sökt igenom datorn efter virus? Ibland kan dom sätta sprätt på din dator. Har du provat ominstallera operativsystemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in