2012-04-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Recovery-funktionen kommer inte att fungera när du byter hårddisk.
Så du kommer få starta installationen med en skiva eller usb-minne.
Det är det jag försöker med hela tiden nu. Har gjort som jag gjorde på en annan dator, lägga in Windows 7 på ett USB-minne, starta från den och så kommer det upp direkt. Detta funkar inte just nu eftersom datorn vägrar starta över huvud taget, får försöka fixa så det startar först, sedan skall jag installera om!
Citera
2012-04-23, 16:11
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tjena det löste sig efter diskrensning
TNX I owe you!
Härligt att höra! Vass'go'.
Kör även en diskkontroll på C: (kräver en schemaläggning till nästa datorstart), kör man mkt torrents så kan även det behövas imellanåt.
Citera
2012-04-23, 16:19
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Eftersom det kommer upp när den håller på att startas antog jag helt enkelt att datorn hade den funktionen, eftersom jag tycker att det skall vara enkelt och bara fungera så känns det ju annars helt absurt att funktionen ens skulle finnas med på en bild om funktionen inte fanns.
...och du är 100% säker på att det är originalhårddisken som sitter i datorn (att den inte tidigare är utbytt och därmed att recovery-partitionen inte längre finns i datorn/på HDDn)?
Citera
2012-04-23, 16:53
Medlem
CrazyWorlds avatar
Till att börja med vill jag säga att jag är nästan helt nollställd vad gäller detta ämne.

Min laptop (Asus, windows 7 äkta) börjar bli lite småseg och tänkte att jag ska formatera om den. Men det verkar finnas något som heter systemåterställning också. Så det är kanske det jag ska göra istället?
Citera
2012-04-23, 16:54
Medlem
Isopropanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
MBR är omgjort av Linux, du måste reparera det för att kunna installera/köra Win igen på hårddisken. Tanka hem, bränn på lägsta hastighet, starta datorn med; Partition Wizard bootable image (googla).

I programmet; Högerklicka på hårddisken, välj "Re-build MBR". När du ändå är i programmet så börja med att ta bort Linux-partitionen, jag har för mig att den i PW benämns som typen "Other". Rör dock inte återställningspartitionen (om det finns en sådan), för då mister du ditt original Windows. Glöm inte att klicka på "Apply" när du fått till det som du vill ha det.

Tackar, testar det till helgen.
Citera
2012-04-23, 16:58
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Till att börja med vill jag säga att jag är nästan helt nollställd vad gäller detta ämne.

Min laptop (Asus, windows 7 äkta) börjar bli lite småseg och tänkte att jag ska formatera om den. Men det verkar finnas något som heter systemåterställning också. Så det är kanske det jag ska göra istället?
Tryck F10 under uppstart så kommer du in i recovery.
För mer information kan du titta i manualen för datorn.
Manualen följde med din dator när du köpte och finns även på www.asus.com
Citera
2012-04-23, 18:20
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Härligt att höra! Vass'go'.
Kör även en diskkontroll på C: (kräver en schemaläggning till nästa datorstart), kör man mkt torrents så kan även det behövas imellanåt.
Yes sir!

Fixade det
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2012-04-23 kl. 18:47.
Citera
2012-04-24, 00:03
Medlem
ownrockers avatar
Utforskaren bara hänger sig.

Nu har jag gett upp att försöka fixa detta själv och ropar efter hjälp hos er.

Här är problemet:
Jag har just lagt in alla mina filmer i mappen "filmer", det är den en sån där mapp som finns redan vid installation. Men så fort jag öppnar en mapp med en film i så hänger sig hela utforskaren/mappen och jag måste göra en ctrl alt del.. någon som vet vad felet är?

Jag använder mig windows 7.
Citera
2012-04-24, 18:59
Medlem
bl-gr-ns avatar
@Skadat gods
Återställnings-partitionerna är raderade, av misstag, valde fel när jag installerade Ubuntu

@tergo
Nej har inte använt samma licensnyckel, det är ett legitimt Win7 OEM licens på skrivbordsdatorn men på netbooken är det crackat med WAT REMOVER.

Fast efter använt Win7 på Netbooken, knappt en vecka kom jag på varför jag installerade Ubuntu. Win7 är så segt på den klena datorn.
Ska prova ett crackat engelskt WinXPsp3 (eller låta Netbooken gå i pension (på en hylla i skrubben)).
Citera
2012-04-24, 19:59
Medlem
7 professional till 7 ultimate

Hej

Jag har en dator som kom med 7 professional. Jag uppgraderade min förra dator från vista till 7 ultimate med en skiva. Och nu, den stora frågan, kan jag använda denna skiva för att uppgradera till ultimate i stället för att installera om hela datorn?
Citera
2012-04-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skmupp
Hej

Jag har en dator som kom med 7 professional. Jag uppgraderade min förra dator från vista till 7 ultimate med en skiva. Och nu, den stora frågan, kan jag använda denna skiva för att uppgradera till ultimate i stället för att installera om hela datorn?

jag tror inte du behöver någon skiva utan bara en giltig ultimat nyckel,har du det så kan du använda
Windows Anytime Upgrade.(allt finns på datorn skall bara låsas upp)

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...nytime-upgrade

mvh
t
Citera
2012-04-25, 10:33
Medlem
Aireess avatar
Hejsan.

Jag har en Mp3-låt, och jag försöker ändra låtnummer på den i egenskaperna, men den vägrar att ändras, jag försöker ändra den till låt 17..men den ändrar bara tillbaks på en gång till 16, nån som vet hur jag kan fixa den till låt 17?

Det är Windows 7 jag har.

Tack i förhand.
Airees.

problemet löst..tack ändå.
Senast redigerad av Airees 2012-04-25 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in