2011-09-30, 21:19
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
kan ej ha 7 starter pga att jag behöver office word och andra program jag inte kommer åt.
Öh? Officepaketet fungerar utmärkt under Windows 7 Starter. Vad får dig att tro att det inte skulle funka?

Som alternativ kan du ju också använda OpenOffice eller "utbrytarkonceptet" LibreOffice, dessa är dessutom kostnadsfria.
Citera
2011-10-01, 10:49
Medlem
Gotts avatar
Går det att konfigurera så att när jag startar datorn är det en speciell bakgrundsbild för att sedan efter ett tag (ca en timme) bytas mot en annan? Jag vill alltså att det först ska vara en tillfällig bild för att sedan ändras tillbaka till originalbilden. Går det att göra?
Citera
2011-10-01, 11:59
Medlem
MisterFives avatar
Idag efter att jag avinstallerat lite program (spel som följde med min laptop) så kunde jag inte starta Google Chrome. Det händer ingenting när jag klickar på ikonen och det startas inte någon process. Explorer startar men kraschar direkt. Jag provade att starta om datorn och då verkade den ha återställts på något sätt då bakgrundsbilden var bytt till standardbilden och vissa program autostartades som jag har stängt av.

Datorn har nätverksanslutning och jag funderar på om jag av misstag har råkat avinstallera någon viktig drivrutin eller så?

Hjälp uppskattas!
Citera
2011-10-01, 12:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterFive
Idag efter att jag avinstallerat lite program (spel som följde med min laptop) så kunde jag inte starta Google Chrome. Det händer ingenting när jag klickar på ikonen och det startas inte någon process. Explorer startar men kraschar direkt. Jag provade att starta om datorn och då verkade den ha återställts på något sätt då bakgrundsbilden var bytt till standardbilden och vissa program autostartades som jag har stängt av.

Datorn har nätverksanslutning och jag funderar på om jag av misstag har råkat avinstallera någon viktig drivrutin eller så?

Hjälp uppskattas!

Gör en systemåterställning om detta går. Gör sedan om avinstallationen som avser detta program.
Citera
2011-10-01, 12:50
Medlem
lazors avatar
Jag råkade posta denna i fel tråd tidigare, beklagar:

Hej,

Jag skall installera Windows 7 från ett USB-minne på min nya Zotac Zbox, men det var ju tyvärr knepigare än jag hade förväntat, och jag har faktiskt inte en blekaste vad som går fel?

Jag har följt guider till hur man gör USB-stickan bootbar, och flyttat över alla filer som finns på min mycket väl fungerande windows 7-dvd. Allt frid och fröjd, men när jag startat min nya zotac så verkar det som den startar från SSD-hårddisken jag satt in? Windows is loading files får jag och så börjar windows installationsguide. Problemet är att den ger mig felmeddelanden i stil med "driver device driv isn't found, please insert DVD, USB". Detta under rutan "Select the driver to be installed" osv osv. Jag trycker på browse, och får endast upp en enhet som heter X:, och från denna enhet (USB eller SSD-hårddisk vet jag inte) vill windows ej ladda några filer.

Har pillat lite boot order i BIOS efter detta, och insett att när alla andra enheter en just mitt USB-minne är avaktiverade så händer ingenting, antingen bara en svart skärm eller så går datorn automatiskt direkt till BIOS. Så den självklara frågan, var ligger felet? Jag är 99 % säker att proceduren med att fixa USB-stickan till bootbar gick helt bra!
Senast redigerad av lazor 2011-10-01 kl. 13:02.
Citera
2011-10-02, 11:10
Medlem
fifaralles avatar
Står att mitt windows inte är äkta, det är ju äkta ?
vad ska jag göra ?
Senast redigerad av fifaralle 2011-10-02 kl. 11:29.
Citera
2011-10-02, 11:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifaralle
Står att mitt windows inte är äkta, det är ju äkta ?
vad ska jag göra ?

Halvfattig info, men kontaktar Microsoft om du nu har en giltig licens.
Citera
2011-10-02, 11:41
Medlem
fifaralles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Halvfattig info, men kontaktar Microsoft om du nu har en giltig licens.
Står att jag blivit offrad för förfalskad programvara. blir lite nervös, inte så bra med datorer. kanske virus ? men provar med att kontakta Microsoft.
Citera
2011-10-02, 11:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifaralle
Står att jag blivit offrad för förfalskad programvara. blir lite nervös, inte så bra med datorer. kanske virus ? men provar med att kontakta Microsoft.

Kör en analys med ett uppdaterat antivirus/antispywareprogram. Försäkrar dig att datorn är frisk ifrån infekterade fil/filer. Kontaktar annars Microsoft för mer licenshjälp.

Du finner kundinformationen under deras hemsida.
Citera
2011-10-02, 11:59
Medlem
fifaralles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kör en analys med ett uppdaterat antivirus/antispywareprogram. Försäkrar dig att datorn är frisk ifrån infekterade fil/filer. Kontaktar annars Microsoft för mer licenshjälp.

Du finner kundinformationen under deras hemsida.
Tack!
Citera
2011-10-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Lite felplacerat inlägg, men....

Jag tror att du har ett problem med kopieringsskyddet. Iom att du har så jädrans många grejer mellan datorn och TVn så kan det ske så kallade handshake-problem. Funkar det om du kör hdmi rätt till TV från datorn? Oavsett om min lilla spekulation stämmer eller inte så bör du köra uteslutningsmetoden och se vid vilken apparat det tar stopp. Ta bort en grej i taget och se vad som händer.

Det jag tycker är irriterande är att vissa filmer fungerar och andra inte, ska testa det nästa gång
jag sätter mig vid datorn.

Några andra förslag?
Citera
2011-10-03, 09:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazor
Jag råkade posta denna i fel tråd tidigare, beklagar:

Hej,

Jag skall installera Windows 7 från ett USB-minne på min nya Zotac Zbox, men det var ju tyvärr knepigare än jag hade förväntat, och jag har faktiskt inte en blekaste vad som går fel?

Jag har följt guider till hur man gör USB-stickan bootbar, och flyttat över alla filer som finns på min mycket väl fungerande windows 7-dvd. Allt frid och fröjd, men när jag startat min nya zotac så verkar det som den startar från SSD-hårddisken jag satt in? Windows is loading files får jag och så börjar windows installationsguide. Problemet är att den ger mig felmeddelanden i stil med "driver device driv isn't found, please insert DVD, USB". Detta under rutan "Select the driver to be installed" osv osv. Jag trycker på browse, och får endast upp en enhet som heter X:, och från denna enhet (USB eller SSD-hårddisk vet jag inte) vill windows ej ladda några filer.

Har pillat lite boot order i BIOS efter detta, och insett att när alla andra enheter en just mitt USB-minne är avaktiverade så händer ingenting, antingen bara en svart skärm eller så går datorn automatiskt direkt till BIOS. Så den självklara frågan, var ligger felet? Jag är 99 % säker att proceduren med att fixa USB-stickan till bootbar gick helt bra!

Din USB-pinne är nog inte förberedd för just Windows 7 installation..

Använd Microsofts verktyg för att skapa en korrekt bootbar USB-pinne:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...7-on-a-netbook

Verktyget finns här: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=169407
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in