2012-02-21, 08:10
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jag har en "Samsung Recovery Solution" och via den ska jag installera om datorn. Men jag undrar när jag laddar ner drivrutinerna hos Samungs kommer sånt här följa med? dvs Samsung Recovery Solution eller kommer det bara vara drivrutiner till grafikkort osv?

Vill bara dubbelkolla innan jag installerar om, för vill kunna installera om engång till.
När du installerar från recovery så kommer datorn bli som när den kom från fabrik, dvs drivrutiner och alla deras skitprogram kommer vara installerade.
Citera
2012-02-21, 11:53
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
När du installerar från recovery så kommer datorn bli som när den kom från fabrik, dvs drivrutiner och alla deras skitprogram kommer vara installerade.

Grymt! tack!
Citera
2012-02-21, 12:32
Medlem
mi:nes avatar
Fontproblem:
Windows 7 64 Ultimate
Oceania font

Problem:
Installerar alla versioner (regular, bold, italic, bold-italic) från varsin OTF-fil och det verkar fungera korrekt. Dock så blir endast bold tillgängligt. Om jag avinstallerar den så blir en annan tillgänglig, t.ex. italic. Försöker jag installera om dem så får jag 3 förfrågningar om jag vill skriva över befintlig (regular, italic, bold-italic) och bold går in som den skall; förutom att det nu endast är bold tillgängligt igen.
Tillgängligheten gäller både i applikationer som i Windows Font-fönster.
Citera
2012-02-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssbberggren
Jag hade tänkt installera Windows XP på min nuvarande Windows 7 Ultimate dator.
Här är hur jag hade tänkt:

---------------------------------------------------

1. Jag installerar WinToFlash och Partition Magic

2. Jag laddar ned Windows XP 64bit

3. Jag använder partition magic för att partitionera min externa HDD

4. Jag använder WinToFlash med hjälp av Daemon Tools för att få in Windowskopian på den nya
partitionen

5. Jag kopplar in den i Win7 datorn och mixtrar lite med bios och installerar XP

---------------------------------------------------

Min fråga i det nuvarande läget är; Kommer det funka?

Varför i hela friden skulle du villja ha XP?

Om det är för att använda något äldre spel eller program tycker jag att du ska använda en Virtuell Dator istället.
Windows inbyggda, Virtual Box Eller VMWare. De senare borde även klara av att använda ditt grafikkort.
Citera
2012-02-21, 16:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Frågor vart man kan laddar hem Windows 7 upprepas i tråden. Efterlyser ni något så finns denna tråd -> https://www.flashback.org/t711660

Tråd rensad //Mod
Citera
2012-02-21, 18:04
Medlem
zavers avatar
Fungerar det att tanka Win7 Home Premium som jag har en äkta licensnyckel för och installera?

Jag har köpt en ny bärbar ASUS och installationen den kommer med är så jävla bloatad med massa skit! Jag vill installera om den med en ren installation av Windows.
Citera
2012-02-21, 18:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaver
Fungerar det att tanka Win7 Home Premium som jag har en äkta licensnyckel för och installera?

Jag har köpt en ny bärbar ASUS och installationen den kommer med är så jävla bloatad med massa skit! Jag vill installera om den med en ren installation av Windows.

Ja, det ska fungera.
Citera
2012-02-21, 18:17
Medlem
eros1295s avatar
Har en gamma laptop, Dell Latitude d600

Kan jag installera win7 i den? eller är den för gammal?
Citera
2012-02-21, 18:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eros1295
Har en gamma laptop, Dell Latitude d600

Kan jag installera win7 i den? eller är den för gammal?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...pgrade-advisor
Citera
2012-02-21, 21:44
Medlem
Har problem med windows 7..!!!

Min dator hänger sig när jag lyssnar på musik och kollar videos.
Har en msi cr620, vill gärna ha hjälp av någon kunnig. Fick upp något om detta Chkdsk men har inte den blekaste vad det menas med..

tacksam för all hjälp...
Citera
2012-02-22, 00:06
Medlem
Försök att uppdatera ljud och bild drivrutinerna.
Citera
2012-02-22, 01:48
Medlem
tSVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtoz
Min dator hänger sig när jag lyssnar på musik och kollar videos.
Har en msi cr620, vill gärna ha hjälp av någon kunnig. Fick upp något om detta Chkdsk men har inte den blekaste vad det menas med..

tacksam för all hjälp...
Testa att öppna ett cmd fönster som admin och skriv chkdsk /F
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in