2012-01-16, 20:38
Medlem
Skulle hjälpa en kompis med att formatera datorn då den fastnade precis när windows skulle starta.
Jag bootar ifrån ett USB minne och när jag har valt språk och installationen ska påbörjas så händer det inget mer än att det står Setup is starting och cirkeln snurrar. Garatin gick ut för 2 månader sedan.

Någon som har en lösning på detta problem?
Citera
2012-01-16, 22:44
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det är inget måste att göra en backup på skivor, men det är helt klart rekommenderat ifall hårddisken går åt helvete.
Förvisso inte, dock... En del tillverkare har så att den manuella backupen läggs på den dolda recoverypartitionen, du får alltså själv skapa din fabriksåterställning. Men som sagt, RTFM, alltid! Annars kan man ju alltid ha andra FB:are till att läsa den åt sig
Citera
2012-01-16, 23:47
Medlem
ZELDAKs avatar
Den som kan hjälpa mig i: https://www.flashback.org/t1770916
är riktigt schysst!
Citera
2012-01-17, 09:48
Medlem
LailaFucks avatar
Skadat gods

Säkerhetskopieringen fungerar inte ändå fast jag gjorde som du skrev. Någon som v et hur man löser detta? Det poppar upp ett meddelande då och då som säger att säkerhetskopierande inte fungerar.
Citera
2012-01-17, 12:17
Medlem
ZELDAKs avatar
Nu när jag kollat igenom med killdisk. så såg jag att Truecrypt Bootloader,
gömmer sig i Recovery D:, hur är detta möjligt?
hade funderingar på att killa och rensa den också. men då försvinner mitt "backup os"
som jag gärna vill ha kvar
Citera
2012-01-17, 15:27
Medlem
Hypercores avatar
Hej, ungefär en gång i timmen eller oftare hänger sig min dator. Torrents går ner på 0% hastighet, spotify slutar spela musik, men jag kan fortfarande se vad som händer på tex u-torrent. Muspekaren har också den här laddnings-ikonen. Jag har windows 7 ultimate 64 och detta problem har alltid funnits. Vad tror ni problemet kan vara? Jag har installerat senaste moderkorts-drivrutiner och har läst att man ska uppdatera bios och ställa in rätt timings på minnena. Vill dock inte göra detta innan ni skriver er åsikt.

Mvh

Edit: Glömde nämna att jag ibland suttit och spelat 2-3 timmar i sträck och då hänger sig det aldrig. Det är mest när man utför något i windows, tex spara filer, postar på forum, tar upp ett nytt fönster och klickar "apply" i något program.
Här är mina delar:
http://piclair.com/ze26a
Senast redigerad av Hypercore 2012-01-17 kl. 15:40.
Citera
2012-01-17, 16:26
Medlem
Bootar Windows 8 preview:n från en dvd skiva. Jag klicka på språk osv och klickar installera. Då kommer det upp att den inte hittar någon driver eller liknande?
Vad är det för något ?
Vad är felet?
mvh
Citera
2012-01-17, 16:52
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletheboy
Bootar Windows 8 preview:n från en dvd skiva. Jag klicka på språk osv och klickar installera. Då kommer det upp att den inte hittar någon driver eller liknande?
Vad är det för något ?
Vad är felet?
mvh
Den hittar ingen driver.
Citera
2012-01-17, 20:40
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZELDAK
Nu när jag kollat igenom med killdisk. så såg jag att Truecrypt Bootloader,
gömmer sig i Recovery D:, hur är detta möjligt?
hade funderingar på att killa och rensa den också. men då försvinner mitt "backup os"
som jag gärna vill ha kvar
Varför har du lekt runt med Truecrypt då?
Du borde ha läst Truecrypts avinstalleringsanvisningar innan du började labba med diskens partitioner. Googla efter problemet på engelska och ha med "Truecrypt" eller "Truecrypt Bootloader" i söket, eller försök att hitta FAQ eller nåt forum för Truecrypt.

Hittar du ingen lösning så boota från en Partition Wizard CD och radera alla partitioner, kör "Rebuild MBR", och skapa nya partitioner. Kanske att du måste "Wipea" disken först, även det klarar Partition Wizard.

EDIT:
Varför fortsatte du inte i den tråden du skapat ang. detta?
https://www.flashback.org/t1764925
Fick du för krånglig hjälp av Andreasvb, eller ville du inte ditåt (närmare en lösning)? ...trollar du?
Senast redigerad av Skadat gods 2012-01-17 kl. 20:54.
Citera
2012-01-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Den hittar ingen driver.

Jo förstår jag också.
Men hur löser jag problemet?
Inte jätte datorkunnig..
Citera
2012-01-17, 21:03
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletheboy
Jo förstår jag också.
Men hur löser jag problemet?
Inte jätte datorkunnig..
Installera Windows 7 istället.
Windows 8 kan du använda i en virtuell maskin istället.
Citera
2012-01-17, 21:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LailaFuck
Skadat gods

Säkerhetskopieringen fungerar inte ändå fast jag gjorde som du skrev. Någon som v et hur man löser detta? Det poppar upp ett meddelande då och då som säger att säkerhetskopierande inte fungerar.
Är du 110% säker på att den säger att den inte fungerar? Säger den inte nåt i stil med att "säkerhetskopiering bör göras" eller att den inte har utförts? ...de meddelandena brukar jag stänga av i Åtgärdscenter (i Kontrollpanelen) bara, liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in