Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-10, 19:50
Medlem
ZELDAKs avatar
Undrar nu. hur jag får bort Truecrypt Bootloader? efter jag formaterat om datorn
skriver jag lösenordet "hittar den ingen partion" så jag trycker ESC för att komma vidare
men vill få bort Truecrypt helt och hållet, samt Bootloader. någon vänlig som kan ge mig korrekta step by step hur jag ska gå tillväga?
Citera
2012-01-10, 21:24
Medlem
ZELDAKs avatar
Bump
Citera
2012-01-10, 21:33
Medlem
Du kan kolla på programmets hemsida.

Annars kan du testa att ta bort och skapa ny partitioner. Att bara formatera eller installera om Windows räcker inte alltid vid vissa situationer.
Senast redigerad av panpo98 2012-01-10 kl. 21:40.
Citera
2012-01-11, 00:01
Medlem
ZELDAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Du kan kolla på programmets hemsida.

Annars kan du testa att ta bort och skapa ny partitioner. Att bara formatera eller installera om Windows räcker inte alltid vid vissa situationer.

Hittar inte detta någonstans. därför behöver jag hjälpen här. det där förstod jag också annars
som jag skrev. en vänlig som kan hjälpa med step by step vad jag ska göra. för att lösa detta
Citera
2012-01-11, 00:08
Bannlyst
Ta bort alla partitioner, lägg till nya, formattera.
Citera
2012-01-11, 16:56
Medlem
ZELDAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Ta bort alla partitioner, lägg till nya, formattera.

Hur gör man det?
Senast redigerad av ZELDAK 2012-01-11 kl. 17:17.
Citera
2012-01-14, 20:59
Medlem
ZELDAKs avatar
Varit i Hanteraren men kan inte ta bort några partitioner.
hittade inget om det i recovery grejen heller. jag använder sony vaio så jag har en recovery på f10
någon som kan hjälpa mig få bort Truecrypt Bootloader? har nu formaterat datorn 2 gånger utan resultat
Citera
2012-01-14, 23:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZELDAK
Hur gör man det?
Boota upp från en CD/DVD/USB och installera om?
Citera
2012-01-15, 01:35
Medlem
ZELDAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Boota upp från en CD/DVD/USB och installera om?

Läs senare inlägg.

Seriöst finns det ingen över hela Flashback som kan detta? Detta verkar en simpel sak.
Har bara inte hanterat det tidigare.
Citera
2012-01-15, 03:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
If you do not want the TrueCrypt boot loader to reside on the hard drive (for example, if you want to use an alternative boot loader/manager for other operating systems), you can boot directly from the TrueCrypt Rescue Disk.
Citat:
If your TrueCrypt Rescue Disk is damaged, you can create a new one by selecting System > Create Rescue Disk.
http://www.truecrypt.org/docs/?s=rescue-disk

Nu har jag inte använt TrueCrypt så mycket, men för att lägga tillbaka t.ex. Windows boot loader (NTLDR), kan du starta från en Windows 7-skiva.
Välj reparera sedan köra bootrec /fixmbr alternativt bootrec /fixboot från cmd.

http://support.microsoft.com/kb/927392
Senast redigerad av Andreasvb 2012-01-15 kl. 03:16.
Citera
2012-01-15, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZELDAK
Läs senare inlägg.

Seriöst finns det ingen över hela Flashback som kan detta? Detta verkar en simpel sak.
Har bara inte hanterat det tidigare.
Det verka nog var du som inte läster.

Det är klart det inte går om du startar datorn från hårddisken eller använder hanteraren eller recovery konsolen.

Vi säger om och om igen att du måste starta från Win CD/DVD/USB minne för att ta bort partitionerna.

Använd DVD recovery skivorna som du fick meddelanden om på skärmen att du skulle bränna samma dag du köpte datorn eller använd riktig en Windows CD/DVD skiva från Microsoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in