2012-03-19, 14:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFuneral
Detta kanske redan står med någonstans här?
Men iaf jag använder Windows 7 64-bit och det är en piratkopia.
Nu är det så att jag behöver aktivera mitt windows inom 7 dagar eftersom han som la in det åt mig crakade inte det!?....

Så vad bör jag göra? ladda ner en ny crak eller?

Tack på förhand!

Dessa frågor behandlas i denna tråd -> https://www.flashback.org/t1026161

//Mod
Citera
2012-03-19, 14:04
Medlem
tjena !

Orkade inte läsa igenom hela tråden efter liknande så ställer de igen. Har pirat 7 64 bit, men satte in nytt grafik kort och tog bort de gamla inställningarna för att installera nya. Vips bam så bluescreen. och den fastnar när "windows" färgerna snurrar runt på uppstart om ni förstår vad jag menar. försökt bränna ner på CD samt usb men startar inte då heller. va fan gör jag
Citera
2012-03-19, 15:00
Medlem
bl-gr-ns avatar
Hej
Har en bärbar dator med en Win7 64bit OEM licens. Utan återställnings disk.

Har även en Retail/fullversion Win7 licens 32/64bit.
för stationäradatorn.
Båda är Home Premium.

Kan man installera fullversions skivan 664bit på bärbara med dess OEM licens?
Citera
2012-03-19, 16:03
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Jag har letat och frågat efter samma sak som du. Har inte fått något bättre svar än att man i vissa program (te.x. VLC) kan ställa in vilket utgång ljudet ska spelas upp. Det verkar inte finnas något program som kan fixa detta.

Jag lyckades hitta inställningen för XBMC så problemet är egentligen löst, fast skulle behöva den funktionen för t.ex. Spotify också.
Citera
2012-03-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Hej
Har en bärbar dator med en Win7 64bit OEM licens. Utan återställnings disk.

Har även en Retail/fullversion Win7 licens 32/64bit.
för stationäradatorn.
Båda är Home Premium.

Kan man installera fullversions skivan 664bit på bärbara med dess OEM licens?

JA
kolla vad du har för produktnyckel i datorn du innan installerar om och testa använda den
(brukar inte vara samma som finns utanpå datorn)

mvh
t
Citera
2012-03-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braenvier
tjena !

Orkade inte läsa igenom hela tråden efter liknande så ställer de igen. Har pirat 7 64 bit, men satte in nytt grafik kort och tog bort de gamla inställningarna för att installera nya. Vips bam så bluescreen. och den fastnar när "windows" färgerna snurrar runt på uppstart om ni förstår vad jag menar. försökt bränna ner på CD samt usb men startar inte då heller. va fan gör jag

Med "gamla inställningar" så antar jag du menar grafik drivrutinerna? Har du testat att starta upp datorn i felsäkert läge? Vad har du försökt bränna ner på CD samt usb?
Citera
2012-03-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFuneral
Detta kanske redan står med någonstans här?
Men iaf jag använder Windows 7 64-bit och det är en piratkopia.
Nu är det så att jag behöver aktivera mitt windows inom 7 dagar eftersom han som la in det åt mig crakade inte det!?....

Så vad bör jag göra? ladda ner en ny crak eller?

Tack på förhand!

Jadu, antingen så köper du väll det eller så laddar du ner ett crack? Så det är nog vad du bör göra ja...
Citera
2012-03-21, 04:38
Medlem
Är lite kluven om jag ska köra W7 eller XP.

I dagsläget kör jag XP SP2, stabilt och funkar bra men tycker att W7 är mycket stiligare och lättare.

Spelar inte speciellt mycket, lite CS då och då och MoHAA.

Datorn jag använder är inte mycket att hänga i granen dock.

Intel 1,60 GHZ CPU, 2 GB RAM, NVIDIA ION.

Om ni hade suttit vid denna dator, hade ni valt W7 eller XP, och varför?
Citera
2012-03-21, 07:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholik
Är lite kluven om jag ska köra W7 eller XP.

I dagsläget kör jag XP SP2, stabilt och funkar bra men tycker att W7 är mycket stiligare och lättare.

Spelar inte speciellt mycket, lite CS då och då och MoHAA.

Datorn jag använder är inte mycket att hänga i granen dock.

Intel 1,60 GHZ CPU, 2 GB RAM, NVIDIA ION.

Om ni hade suttit vid denna dator, hade ni valt W7 eller XP, och varför?

Windows 7, men i en vLite-version.
Citera
2012-03-21, 12:04
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braenvier
tjena !

När du installerar nytt grafikkort (egentligen byter ett gamalt grafikkort mot ett nytt) så är det vissa steg man bör ta:

1: starta datorn och AVinstallera drivrutiner för det gamla grafikkortet.
2: Stänga av datorn
3: Med ett ESD-armband, byta ut grafikkorten rent fysiskt,
4: Starta datorn
5: installera drivrutin för det nya grafikkortet!

På så vis blir det ingen kvarhängande drivrutin som kan ställa till det, vilket det kan om du steg 3 tom. steg 5!

Citera
2012-03-21, 13:45
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har ett liknande bekymmer.
Ska installera om windows åt en person. Det gäller en märkesdator och personen i fråga vill ha den ominstallerad så att det blir en "ren" installation utan alla skräpprogram som medföljde. Windows satt i vid köpet så en originalskiva saknas. Hur gör man det? Måste man ladda hem en piratkopia? Verkar onödigt då det är en laglig version som sitter i. Har själv lite windowserfarenhet då jag kör Linux.
Tanka hem manualen för modellen och kör en fullständig recovery.
  1. Avinstallera oönskade program och kör Ccleaner.
  2. Kör Windows Update fullt ut, men uppdatera till MSIE9 sist separat.
  3. Installera Avast! Free Antivirus.
Varför krångla till det när tillverkaren har gjort det lätt för konsumenten med inbyggd fabriksåterställning. Gör du som ovanstående så slipper du installera alla drivers separat, får en laglig licens. Och sparar åtskilliga timmars jobb, speciellt då det tar massa extra tid på en prestandasvag MiniPC/Netbook. Prestandamässigt kommer ni inte att märka skillnad jämfört med en ren install.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-03-21 kl. 13:50.
Citera
2012-03-21, 14:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Tanka hem manualen för modellen och kör en fullständig recovery.
  1. Avinstallera oönskade program och kör Ccleaner.
  2. Kör Windows Update fullt ut, men uppdatera till MSIE9 sist separat.
  3. Installera Avast! Free Antivirus.
Varför krångla till det när tillverkaren har gjort det lätt för konsumenten med inbyggd fabriksåterställning. Gör du som ovanstående så slipper du installera alla drivers separat, får en laglig licens. Och sparar åtskilliga timmars jobb, speciellt då det tar massa extra tid på en prestandasvag MiniPC/Netbook. Prestandamässigt kommer ni inte att märka skillnad jämfört med en ren install.

Ja, jag kör på det där. Tack så hemskt mycket för infon. Många av de där skräpprogrammen som medföljde är ju trots allt lätta att avinstallera.

Det där microsofts eget virusprogram, är det bra eller? Finns ju massor av antivirus och många kör andra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in