2012-01-17, 21:31
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypercore
Hej, ungefär en gång i timmen eller oftare hänger sig min dator....
Och du har ett fullständigt uppdaterat OS? Inkl SP1?
Överklockad dator? Om inte, prova att återställa BIOS till standardinställningarna. Sen kan du ändra en sak åt gången tills du får problem, då vet du var/vad.
Citera
2012-01-17, 21:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletheboy
Bootar Windows 8 preview:n från en dvd skiva. Jag klicka på språk osv och klickar installera. Då kommer det upp att den inte hittar någon driver eller liknande?
Vad är det för något ?
Vad är felet?
mvh
Ladda hem filen igen och bränn om DVD-skivan. För mig fungerar det fintfint, i och för sig i en VM då.
Citera
2012-01-17, 21:49
Medlem
windows 7 hjälp tangentbord!

behöver hjälp med att göra så att man kan sudda snabbare. den blev seg idag och vet inte vad som hände.

När jag skriver något och ska raddera så hackar den nu, förut så radderade den snabbare. När man håller in raddera knappen blir det segt.

jag vill kunna reddera texter snabbt genom att håle ner knappen utan att behöva markera sedan radera
Citera
2012-01-17, 21:53
Medlem
shadow666s avatar
start-kontrollpanelen->tangentbord * ändra hastighet för markör osv.*
Citera
2012-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ladda hem filen igen och bränn om DVD-skivan. För mig fungerar det fintfint, i och för sig i en VM då.
Får väl försöka att bränna skivan en gång till.. suck.
Citera
2012-01-18, 00:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Datorn brukar va stabil men i förra veckan krashade datorn och efter det har datorn krashat mer eller mindre dagligen, igår krasha den inte alls idag har den krashat 3ggr.
Får ingen blåskärm utan ljud/bild fryser och sen startar datorn om, ibland vill datorn köra en felkontroll på nån partition men det kommer aldrig upp några fel.
Datorn har aldrig krashat när jag kör dataspel utan det händer bara i windows.

Vad kan jag göra för att försöka fixa problemet som inte inkluderar ominstallation av windows?
Kör w7 64bit premium.
Citera
2012-01-18, 04:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Datorn brukar va stabil men i förra veckan krashade datorn och efter det har datorn krashat mer eller mindre dagligen, igår krasha den inte alls idag har den krashat 3ggr.
Får ingen blåskärm utan ljud/bild fryser och sen startar datorn om, ibland vill datorn köra en felkontroll på nån partition men det kommer aldrig upp några fel.

Vad kan jag göra för att försöka fixa problemet som inte inkluderar ominstallation av windows?
Kör w7 64bit premium.
Gör backup/kopiera det du värdesätter, HDDn kanske är på väg att lämna in.

Fundera på om/vad du ändrade i datorn förra veckan. Det går att se installationsdatum både där du avinstallerar program och i Win Update.

64-bitars brukar strula betydligt mer än 32, om det ligger i systemet, drivers eller annat låter jag vara osagt. Är systemet uppdaterat fullt med Win Update?

Prova att göra en systemåterställning bortom förra veckan och se om det har effekt, stäng gärna av Win Update innan, så vet du senare om det kom den vägen.

Kör Ccleaner (finns även som Portable) och rensa allt den föreslår (även registret), kör diskrensning på systemdisken så grundligt det går, även ta bort systemåterställningsdatat.
Citera
2012-01-18, 09:55
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Kör w7 64bit premium.

Prova att studera LOGGBOKEN (eventvwr.msc) för att se VAD som kan orsaka dina hängningar/krascher!
Ta gärna en titt i enhetshanteraren och leta efter fel!

Det är en bra början!
Citera
2012-01-18, 11:49
Medlem
Blaze.s avatar
Hur formaterar jag om min dator? Kör på nerbränt windows 7 som installerades direkt utan problem när jag satte i skivan. Vill nu formatera om datorn men när jag sätter i windows skivan går det bara att installera om windows 7 på nytt(?)
Citera
2012-01-18, 12:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hur formaterar jag om min dator? Kör på nerbränt windows 7 som installerades direkt utan problem när jag satte i skivan. Vill nu formatera om datorn men när jag sätter i windows skivan går det bara att installera om windows 7 på nytt(?)

Lägg CD/DVD som första val under Bios, läs moderkortsmanualen hur man gör detta. Följ anvisningen så visas där. Sätt i skivan och tryck på en valfri tangent för att startar igång skivan.
Citera
2012-01-18, 14:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Prova att studera LOGGBOKEN (eventvwr.msc) för att se VAD som kan orsaka dina hängningar/krascher!
Ska göra.
Citat:
Ta gärna en titt i enhetshanteraren och leta efter fel!
Har inga konstiga processer igång, bara kända processer.

Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Gör backup/kopiera det du värdesätter, HDDn kanske är på väg att lämna in.
Tror inte det, ssdlife säger att min ssd har 100% hälsa och hd tune pro säger att min mekaniska hårddisk funkar bra, så långt man nu kan lita på smart-värdena förståss men jag har råkat ut för detta tidigare flera ggr med xp så tror mer det är mjukvarurelaterat.

Citat:
Fundera på om/vad du ändrade i datorn förra veckan. Det går att se installationsdatum både där du avinstallerar program och i Win Update.
Winupdate har jag inte kört på över 1 månad och enda installationen jag på rak arm kommer på(hinner inte kolla mer nogrannt) var firebug och web developer till firefox och jag kan inte utesluta att firefox är problemet så det ska avinstalleras när jag gjort backup på det viktiga.

Citat:
64-bitars brukar strula betydligt mer än 32, om det ligger i systemet, drivers eller annat låter jag vara osagt. Är systemet uppdaterat fullt med Win Update?
Inte fullt uppdaterat men hyffsat, uppdaterade i början av december nångång, kör manuell uppdatering.

Citat:
Kör Ccleaner (finns även som Portable) och rensa allt den föreslår (även registret), kör diskrensning på systemdisken så grundligt det går, även ta bort systemåterställningsdatat.
Ccleaner har jag kört, likaså malwarebytes och ett par olika online antivirus scan men några virus, trojaner har jag inte.
Citera
2012-01-18, 15:38
Medlem
LailaFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Är du 110% säker på att den säger att den inte fungerar? Säger den inte nåt i stil med att "säkerhetskopiering bör göras" eller att den inte har utförts? ...de meddelandena brukar jag stänga av i Åtgärdscenter (i Kontrollpanelen) bara, liksom

Nä det stå att utrymmet håller på att ta slut och den rekommenderar att jag ska tömma papperskorgen. Fast papperskorgen redan är tömd. Sen är den disken helt röd. Och det går inte att säkerhetskopiera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in