Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Prova att studera LOGGBOKEN (eventvwr.msc) för att se VAD som kan orsaka dina hängningar/krascher!
Ska göra.
Citat:
Ta gärna en titt i enhetshanteraren och leta efter fel!
Har inga konstiga processer igång, bara kända processer.
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Gör backup/kopiera det du värdesätter, HDDn kanske är på väg att lämna in.
Tror inte det, ssdlife säger att min ssd har 100% hälsa och hd tune pro säger att min mekaniska hårddisk funkar bra, så långt man nu kan lita på smart-värdena förståss men jag har råkat ut för detta tidigare flera ggr med xp så tror mer det är mjukvarurelaterat.
Citat:
Fundera på om/vad du ändrade i datorn förra veckan. Det går att se installationsdatum både där du avinstallerar program och i Win Update.
Winupdate har jag inte kört på över 1 månad och enda installationen jag på rak arm kommer på(hinner inte kolla mer nogrannt) var firebug och web developer till firefox och jag kan inte utesluta att firefox är problemet så det ska avinstalleras när jag gjort backup på det viktiga.
Citat:
64-bitars brukar strula betydligt mer än 32, om det ligger i systemet, drivers eller annat låter jag vara osagt. Är systemet uppdaterat fullt med Win Update?
Inte fullt uppdaterat men hyffsat, uppdaterade i början av december nångång, kör manuell uppdatering.
Citat:
Kör Ccleaner (finns även som Portable) och rensa allt den föreslår (även registret), kör diskrensning på systemdisken så grundligt det går, även ta bort systemåterställningsdatat.
Ccleaner har jag kört, likaså malwarebytes och ett par olika online antivirus scan men några virus, trojaner har jag inte.