2009-02-28, 03:14
  #649
Medlem
Micromats avatar
nvm - såg att du testat detta
Citera
2009-02-28, 06:42
  #650
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Hmm, jag förstår. Delvis.
Kam man få reda på den kompletta moddelbetäckningen genom datorn? Eller måste jag gå in och rota i garderoben efter kartongen?

Du kan få reda på modellbeteckning genom att gå in i BIOS vid uppstart. CD/DVD-läsaren borde vara med på listan över SATA eller IDE-enheter. Du kan också ta reda på namnet om du har ett brännareprogram installerat; de brukar ange tillverkare + modellbeteckning.
Citera
2009-02-28, 06:57
  #651
Bannlyst
Jag undrar:


1.) Om man laddar ner Windows sju nu, helt och hållet olagligt. Får man då alla uppdateringar ifrån Microsoft precis som om man hade en genuin version (som ännu inte är släppt)?.

2.) Saknar den olagliga versionen några funktioner den genuina sedan kommer att ha?
Citera
2009-02-28, 07:23
  #652
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Jag undrar:


1.) Om man laddar ner Windows sju nu, helt och hållet olagligt. Får man då alla uppdateringar ifrån Microsoft precis som om man hade en genuin version (som ännu inte är släppt)?.

Ja, du får alla säkerhetsuppdateringar som släpps även med en oregistrerad Beta-version.

Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
2.) Saknar den olagliga versionen några funktioner den genuina sedan kommer att ha?

Det kommer göras småjusteringar i funktionaliteten fram tills dess att Release Candidate:en släpps. Bland annat så är det utannonserat att funktionaliteten och säkerheten som är förknippad med UAC (User Account Control) kommer att modifieras något.

Release Candidate:en som sägs släppas om några veckors tid är den version där all funktionalitet i operativsystemet skall vara på plats.

Mellan RC:n och fram till RTM:en (fullversionen) så kommer Microsoft rikta in sig på buggfixar och optimering.
Citera
2009-03-01, 00:46
  #653
Medlem
Kör Gadgets i Windows 7 med avstängd UAC

Vet inte om detta varit uppe men här kommer en enklare lösning..

Tryck Windows R, skriv regedit tyck enter.

Navigera till.. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Sidebar\Setting

- Högerklicka och välj ny.. -> DWORD (32-bit/64-bit) value
- Döp om till AllowElevatedProcess (högerklicka) ändra value till 1.
- Logga ut Logga in igen.. Nu har du Gadgets igen.
Citera
2009-03-01, 17:00
  #654
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Du kan få reda på modellbeteckning genom att gå in i BIOS vid uppstart. CD/DVD-läsaren borde vara med på listan över SATA eller IDE-enheter. Du kan också ta reda på namnet om du har ett brännareprogram installerat; de brukar ange tillverkare + modellbeteckning.


Jag har en LG cd/dvd läsare, men det verkar inte finnas nånting på Lg´s hemsida.
Citera
2009-03-01, 17:02
  #655
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Jag har en LG cd/dvd läsare, men det verkar inte finnas nånting på Lg´s hemsida.

Som sagt, det var ett "long shot"...

Har tyvärr inga andra tips att ge.
Citera
2009-03-01, 17:13
  #656
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Som sagt, det var ett "long shot"...

Har tyvärr inga andra tips att ge.


öhm, nu är det löst. Fråga mig inte hur.

Jag gick in i Bios och skulle kolla om jag kunde hitta den exakta betäckningen på cd läsaren, men det gjorde jag ju inte, så jag avslutade och startade windows.
Då hörde jag nått som började susa, kollade ner på cd läsaren, och ser den gula lilla lampan lysa.

Så nu funkar det i alla fall!
Citera
2009-03-01, 17:17
  #657
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
öhm, nu är det löst. Fråga mig inte hur.

Jag gick in i Bios och skulle kolla om jag kunde hitta den exakta betäckningen på cd läsaren, men det gjorde jag ju inte, så jag avslutade och startade windows.
Då hörde jag nått som började susa, kollade ner på cd läsaren, och ser den gula lilla lampan lysa.

Så nu funkar det i alla fall!

CD-läsaren kanske bara behövde en om-registrering i BIOS.

Ibland är de enklaste lösningarna de som man glömmer att tänka på!
Citera
2009-03-01, 17:36
  #658
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Testa att ge det lite tid. Har varit med om samma sak, både med Vista och 7.
Engång väntade jag säkert ca 15 min innan jag kunde fortsätta.
Jag testade, och det fungerade. Tog ungefär 10 min innan installationen dök upp.

Tack för hjälpen.
Citera
2009-03-01, 18:42
  #659
Medlem
Tankishs avatar
Jag skulle precis sätta mig och rippa en CD med EAC men när den ska undersöka Spår-Gap så hänger den sig vid tionde låten. Någon som har samma eller annat problem med EAC och Windows 7?
Citera
2009-03-01, 18:48
  #660
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag testade, och det fungerade. Tog ungefär 10 min innan installationen dök upp.

Tack för hjälpen.

Ja du ser, det var så enkelt!
Första gången det vart så för mig så väntade jag inte tillräckligt länge, utan startade om datorn och började om, och samma sak sen igen, väntade inte länge nog utan stängde av och började om.

Snacka om onödigt lång tid det tog att installera om datorn det tog den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in