2009-02-18, 14:29
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
1] Windows 7 ska gå att mounta och installera via Daemon Tools. Här är en bloggartikel kring just detta: http://www.webexpressplus.com/blog/2009/01/22/windows-7-beta-install-using-daemon-tools/.

2] Svar: Ja. Du kan ändra alla regionala och lokala inställningar (i vilka tangentbordsuppsättningen ingår) till svenska, även om själva operativsystemet är engelskt.

3] Borde inte vara några problem. De allra flesta spel verkar fungera smärtfritt med Windows 7. Dock så lär det ju alltid finnas undantag...

Du kan använda dig av både Partition Magic och även den inbyggda Disk Management-applikationen i Windows.

Här är en How-To för den senare:

Notera att How-To'n förvisso nämner Vista, men det borde vara exakt samma tillvägagångssätt i Windows 7.

Kan välja "extend" för alla hårddiskar förutom vars Windows 7 är installerad..
Citera
2009-02-18, 17:40
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Kan välja "extend" för alla hårddiskar förutom vars Windows 7 är installerad..

Jag kanske missuppfattade din förklaring något...

Om du har det utrymme som du vill "slå ihop" med C:-partitionen på en annan hårddisk än den som C: finns på, så går detta inte.

För att "Extend"-varianten ska fungera så måste det fria utrymmet ligga på samma hårddisk som den partition som du vill expandera.

Det enda som tyvärr återstår i ditt fall är en ominstallation om du vill ha operativsystemet på den andra hårddisken med det största utrymmet.

Med tanke på hur snabbt det ändå går att installera Windows 7 så kanske det är värt besväret.
Senast redigerad av -deviant- 2009-02-18 kl. 17:51.
Citera
2009-02-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosan
Tjena

Har ett problem när jag laddar ner med utorrent. Allt kommer igång o det börjar ladda men efter ett tag så kommer det upp att "Filen används av en annan process" och det avbryts. Tar ju ett tag att få hem grejerna när det håller på så här. Har testat stänga av indexeraren,hjälpte inte..

Ingen som har samma problem o lyckats lösa det?
Citera
2009-02-18, 18:49
Medlem
Jag fick upp en ruta att windows ville aktivera, kunde välja mellan att göra det nu eller senare.. Det står i system att datorn är activated och jag har crackat den, är det nån ny updatering som har upptäckt att jag inte har äkta?
Citera
2009-02-18, 18:50
Bannlyst
Någon som vet ifall det går att bränna xbox 360 spel med Imgburn i Windows 7?
Citera
2009-02-18, 18:56
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Jag kanske missuppfattade din förklaring något...

Om du har det utrymme som du vill "slå ihop" med C:-partitionen på en annan hårddisk än den som C: finns på, så går detta inte.

För att "Extend"-varianten ska fungera så måste det fria utrymmet ligga på samma hårddisk som den partition som du vill expandera.

Det enda som tyvärr återstår i ditt fall är en ominstallation om du vill ha operativsystemet på den andra hårddisken med det största utrymmet.

Med tanke på hur snabbt det ändå går att installera Windows 7 så kanske det är värt besväret.

Ok får se hur jag gör!
Citera
2009-02-18, 19:05
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlehugo
Jag fick upp en ruta att windows ville aktivera, kunde välja mellan att göra det nu eller senare.. Det står i system att datorn är activated och jag har crackat den, är det nån ny updatering som har upptäckt att jag inte har äkta?

Du behöver inte längre köra någon "crack" för Windows 7 Beta 1.

Skaffa en giltig produktnyckel istället:

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx
Senast redigerad av -deviant- 2009-02-18 kl. 19:09.
Citera
2009-02-18, 19:10
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Du behöver inte längre köra någon "crack" för Windows 7 Beta 1.

Skaffa en giltig produktnyckel istället:

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx

Notera dock att även om produktnyckeln är giltig, så kommer Windows 7 Beta 1 fortfarande att sluta fungera i Augusti.
Citera
2009-02-18, 19:37
Medlem
criss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cris
Någon som har haft strul med installationen av Windows 7?

Datorn bootar skivan som vanligt. När jag ska partionera hårddisken som den hittar, så skapar den dels en system-partition som ligger på 200 mb. Och dels en partion för resten av utrymmet på hårddisken. Därefter börjar strulet. Först så ska installationen kopiera över de nödvändiga filerna till hårddisken. Den går från 0% till 100 % på några sekunder. Sedan när installationen ska extrahera dessa filer får jag givetvis ett felmeddelande. Därefter måste jag då avbryta isntallationen..

Sedan försöker jag installera XP istället för att överhuvudtaget få igång datorn. Efter ett tag när installationen läst in installationsfilerna så får jag ett felmeddelande: "Unknown hard error", samt en sökväg till en dll-fil. Jag har läst att detta ska ha något att göra med problem med drivrutiner. Försöker jag nu igen köra igång Windows 7 installationen, så kan den inte partitionera hårddisken. Den skapar en enda partition och säger att jag ska kolla i loggen.

Dessa problem har hänt på två av mina datorer som jag försökt installera Windows 7 på. Däremot om jag provar att installera det via VMWare fungerar det utmärkt, så det är inte skivan som är korrupt på något vis.

Jag har försökt att fixa rensa MBR för jag kan tänka att det är något som hänt där. Detta har jag gjo0rt via reparationsläget med Windows 7 dvdn. Den hittar inget kommando fixmbr eller fdisk /mbr.

Hjälp! Sitter med två stycken bokstöd i dagsläget, och jag behöver verkligen få igång dessa maskiner.

Edit. Den hittar således hårddisken både i Bios och i installationerna, men det går inte att använda den av någon anledning.

Hjälp!!!!
Citera
2009-02-18, 19:50
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Citat:
Någon som har haft strul med installationen av Windows 7?

Datorn bootar skivan som vanligt. När jag ska partionera hårddisken som den hittar, så skapar den dels en system-partition som ligger på 200 mb. Och dels en partion för resten av utrymmet på hårddisken. Därefter börjar strulet. Först så ska installationen kopiera över de nödvändiga filerna till hårddisken. Den går från 0% till 100 % på några sekunder. Sedan när installationen ska extrahera dessa filer får jag givetvis ett felmeddelande. Därefter måste jag då avbryta isntallationen..

Sedan försöker jag installera XP istället för att överhuvudtaget få igång datorn. Efter ett tag när installationen läst in installationsfilerna så får jag ett felmeddelande: "Unknown hard error", samt en sökväg till en dll-fil. Jag har läst att detta ska ha något att göra med problem med drivrutiner. Försöker jag nu igen köra igång Windows 7 installationen, så kan den inte partitionera hårddisken. Den skapar en enda partition och säger att jag ska kolla i loggen.

Dessa problem har hänt på två av mina datorer som jag försökt installera Windows 7 på. Däremot om jag provar att installera det via VMWare fungerar det utmärkt, så det är inte skivan som är korrupt på något vis.

Jag har försökt att fixa rensa MBR för jag kan tänka att det är något som hänt där. Detta har jag gjo0rt via reparationsläget med Windows 7 dvdn. Den hittar inget kommando fixmbr eller fdisk /mbr.

Hjälp! Sitter med två stycken bokstöd i dagsläget, och jag behöver verkligen få igång dessa maskiner.

Edit. Den hittar således hårddisken både i Bios och i installationerna, men det går inte att använda den av någon anledning.
Hjälp!!!!

Kunde ju vara till lite hjälp om du angav vilken dll-fil som anges i felmeddelandet.
Citera
2009-02-18, 19:58
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Jag kan inte få Live Messenger att fungera med Windows 7. När jag försöker att installera så får jag i slutet av installationen ett errormeddelande och installationen stängs. Jag har testat med flera installationsfiler, men inget har fungerat.

Någon som vet?
Citera
2009-02-18, 20:00
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag kan inte få Live Messenger att fungera med Windows 7. När jag försöker att installera så får jag i slutet av installationen ett errormeddelande och installationen stängs. Jag har testat med flera installationsfiler, men inget har fungerat.

Någon som vet?

Vad är det för felmeddelande som ges?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in