2009-02-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Mitt Windows 7 verkar inte ens vilja installera sig på min dator. När jag bootar upp så laddar det, sen kommer det till ett stadie där det står "Starting Windows", därefter försvinner det och ersätts av nånting som ser ut som en vanlig wallpaper, med en textremsa i det nedersta högerhörnet där det står "Windows 7. For testing purposes only. Build 7000". Och där stannar det. Måste jag ha en nyformaterad hårddisk för att det ska fungera, eller vad kan det bero på?

Precis dit kmr jag också
Citera
2009-02-12, 14:52
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sta86
Precis dit kmr jag också

Pröva att formatera hårddisken och se om det blir nån skillnad. Annars så har ni dåligt brända skivor.
Citera
2009-02-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Pröva att formatera hårddisken och se om det blir nån skillnad. Annars så har ni dåligt brända skivor.

Okej, tack för snabbt svar!
Citera
2009-02-12, 15:21
Jag har ett problem en ren installation av Windows 7. Samma problem har inträffat med Vista. Det är så att grafikkortet muppar rejält, jag får svarta rutor/ränder över hela skärmen och flyttar jag ett fönster så "ritar" jag som man brukar säga i windows. Någon som känner igen detta?
Citera
2009-02-12, 15:25
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Jag har 90! Det drar mycket kräm.

Vilka drivrutiner bör jag välja? Allihop? I vilken ordning ska de installeras? Dessa finns:

Drivrutin - Datalagring, Grafik, Kretsuppsättning, Ljud, Modem, Nätverk, Tangentbord, BIOS, Fast programvara, Hjälpprogram - Verktyg, Operativsystem - Förbättringar och QFE, osv.

Efter att ha installerat en ren Vista-kopia på datorn så finns väl inga drivrutiner alls? Eller ligger dom på Vista-skivan?

ja det är väl bara att ta alla. som tidigare sagt så hade jag nog tagit nätverket först. så man får internet. spelar ingen roll vilken ordning.

jo vissa drivers finns ju men. det är ju inte så många just för komponeterna i datorn.
hur lång tid kan det ta....halvtimme för alla kanske? nått sånt.
Citera
2009-02-12, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nait

Hur menar du? Startmenyn, taskbaren eller i explorer?

startmenyn
Citera
2009-02-12, 20:03
Medlem
hårddisken funkar ej i Windows 7

Nyss installerat Windows 7 och allt verkar jättebra, har bara ett problem, när jag kopplar in en extra hårddisk så hittar han den men säger att den inte är formaterad och vill formatera den.

Disken funkade perfekt när ja körde vista och jag har en hel del med saker på den jag vill komma åt

Någon som har något tips?
Citera
2009-02-12, 20:28
Medlem
G.Bs avatar
Vilken dvd-sort rekommenderas när jag ska bränan ut windows 7? dvd-r dvd+r dvd-rw etc vilken ska jag köpaA?
Citera
2009-02-12, 20:34
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
startmenyn

Du kan ju alltid byta utseendet till windows classic, och boka av alternativet combine icons.

Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Vilken dvd-sort rekommenderas när jag ska bränan ut windows 7? dvd-r dvd+r dvd-rw etc vilken ska jag köpaA?

Det spelar ingen roll sålänge det är en dvd skiva.
Citera
2009-02-13, 18:26
Bannlyst
För att ta bort det förinställda Vista med skitprogram, och installera ett nytt - måste jag först formatera hela hårddisken och sen installera Vista på nytt, eller skrivs det över på nåt sätt?
Citera
2009-02-13, 18:47
Medlem
carbsons avatar
den formateras ju när du installerar...om du gör det på den HDD som du har vista på nu
Citera
2009-02-14, 13:23
Medlem
criss avatar
Någon som har haft strul med installationen av Windows 7?

Datorn bootar skivan som vanligt. När jag ska partionera hårddisken som den hittar, så skapar den dels en system-partition som ligger på 200 mb. Och dels en partion för resten av utrymmet på hårddisken. Därefter börjar strulet. Först så ska installationen kopiera över de nödvändiga filerna till hårddisken. Den går från 0% till 100 % på några sekunder. Sedan när installationen ska extrahera dessa filer får jag givetvis ett felmeddelande. Därefter måste jag då avbryta isntallationen..

Sedan försöker jag installera XP istället för att överhuvudtaget få igång datorn. Efter ett tag när installationen läst in installationsfilerna så får jag ett felmeddelande: "Unknown hard error", samt en sökväg till en dll-fil. Jag har läst att detta ska ha något att göra med problem med drivrutiner. Försöker jag nu igen köra igång Windows 7 installationen, så kan den inte partitionera hårddisken. Den skapar en enda partition och säger att jag ska kolla i loggen.

Dessa problem har hänt på två av mina datorer som jag försökt installera Windows 7 på. Däremot om jag provar att installera det via VMWare fungerar det utmärkt, så det är inte skivan som är korrupt på något vis.

Jag har försökt att fixa rensa MBR för jag kan tänka att det är något som hänt där. Detta har jag gjo0rt via reparationsläget med Windows 7 dvdn. Den hittar inget kommando fixmbr eller fdisk /mbr.

Hjälp! Sitter med två stycken bokstöd i dagsläget, och jag behöver verkligen få igång dessa maskiner.

Edit. Den hittar således hårddisken både i Bios och i installationerna, men det går inte att använda den av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in