2009-10-14, 13:54
Bannlyst
Wooow... många trådar.

Kan någon helt kort förklara hur man ominstallerar Windows Vista för mig?

Tacksam för svar!
Citera
2009-10-14, 14:15
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Wooow... många trådar.

Kan någon helt kort förklara hur man ominstallerar Windows Vista för mig?

Tacksam för svar!
Boota med din Vista-skiva och följ instruktionerna, inte svårare än så.
Citera
2009-10-14, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Boota med din Vista-skiva och följ instruktionerna, inte svårare än så.

Jag fick ingen Vista skiva, trots det köpte jag datorn splitterny på On-Off. Så vad ska man göra då?
Citera
2009-10-14, 14:19
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Jag fick ingen Vista skiva, trots det köpte jag datorn splitterny på On-Off. Så vad ska man göra då?
Då har du kanske en partition med en återställning för Vista, kolla manualen du fick med.
Citera
2009-10-14, 14:25
Bannlyst
Citat:
Då har du kanske en partition med en återställning för Vista, kolla manualen du fick med.

Har letat, men icke har jag nån partition... Bah blir frustrerad för något såhär trivialt

Bör man kanske ringa Microsoft support alternativt on-off?

MVH
Citera
2009-10-14, 14:29
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Bör man kanske ringa Microsoft support alternativt on-off?
ONOFF skulle jag tro.

Sedan kan man ju alltid skaffa Vista på andra sätt.
Citera
2009-10-14, 14:31
Bannlyst
Citat:
ONOFF skulle jag tro.

Sedan kan man ju alltid skaffa Vista på andra sätt.

Ah får testa det.

Haha jo det vet man

Tack för dina svar Andreasvb!
Citera
2009-10-14, 14:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ah får testa det.
Haha jo det vet man
Tack för dina svar Andreasvb!
Ja, förstår att man vill köra legalt om man betalat för det.

Varsågod.
Citera
2009-10-14, 15:01
Medlem
jenli89s avatar
Har fuckat upp min systers dator tror jag! Windows var skadat efter ett virus och behövdes omformateras! Tryckte i återställningsskivan och valde att "Reparera" istället för en hel omformatering. Iaf, efter lite förberedelser av allt möjligt kommer ett error upp, är tydligen fel på skivan, och visst var det det, bara att jag missat att kolla skivan innan.

Så nu frågar datorn efter filer och att jag ska sätta i skivan igen. Det är Windows Xp home edition SP2. Har laddat ner 2 st olika versioner av ovanstående operativsystem men ingen utav dom har fungerat. Går heller inte att starta datorn normal längre, efter alla startprocesser kommer man fram till detta: http://img99.imageshack.us/img99/4715/p1010612g.jpg

Vet inte vad jag ska göra, är helt lost i denna jungel, finns det något sätta att lösa detta eller är jag helt körd?!

Mvh
Jenli
Citera
2009-10-14, 16:22
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenli89
Har fuckat upp min systers dator tror jag! Windows var skadat efter ett virus och behövdes omformateras! Tryckte i återställningsskivan och valde att "Reparera" istället för en hel omformatering. Iaf, efter lite förberedelser av allt möjligt kommer ett error upp, är tydligen fel på skivan, och visst var det det, bara att jag missat att kolla skivan innan.

Så nu frågar datorn efter filer och att jag ska sätta i skivan igen. Det är Windows Xp home edition SP2. Har laddat ner 2 st olika versioner av ovanstående operativsystem men ingen utav dom har fungerat. Går heller inte att starta datorn normal längre, efter alla startprocesser kommer man fram till detta: http://img99.imageshack.us/img99/4715/p1010612g.jpg

Vet inte vad jag ska göra, är helt lost i denna jungel, finns det något sätta att lösa detta eller är jag helt körd?!

Mvh
Jenli
Jag skulle nog försökt med det som står där.. Mata in en skiva med bara Service Pack 2 på och se om installationsprogrammet då kan hitta filen/-erna som det vill ha.
Citera
2009-10-14, 17:53
Medlem
Skogswalds avatar
Firefox - blockera nya fönster?

Hej.
AdBlockerPlus faller mig inte i smaken. Det tycks ju bara blocka bilder, och då man har 100/100 skiter man ju eg i om massa grafik laddas, utan stör sig mer på de facto att nya Firefox fönster poppar upp. Jag körde enkelt test med den där filservern storage.to, varje gång jag klickade på "Free download" poppade ett newWindow med nå j-vla Trivian spelreklam upp. Så less är jag. Skrev in ett filter, fast den ville inte, utan dödade bara grafiken i nya fönster. Helt värdelöst. Vad kan jag göra? Är det nåt jag har missat? 99.9% av alla ofrivilligt öppnade nya fönster är ju reklam, finns det ingen Firefox extention som typ preventar nya fönster att öppnas helt? Har provat ett dussin Googlesträngar efter råd men kommer bara på lallare som frågar hur de ändrar Firefox gamla beteende med nya fönster i nya fönster till flikar, och jag är ju past that, naturligtvis; "Open new windows in tabs instead" är naturligtvis bockad, fast det tycks inte hindra dessa #"¤()/"!#( förbannade j-vla .. ja.. Trivian, etc..

Vad göra?

--EDIT--
Jag vet inte vad det är med mig. Skulle lägga posten i Firefox-tråden fast hur i hela fridens namn hamnade den HÄR? Alltså jag är hemskt ledsen, jag är en klåpare. SÅ är det.
Senast redigerad av Skogswald 2009-10-14 kl. 18:00. Anledning: Jag är helt helt helt vrickad.
Citera
2009-10-14, 22:18
Medlem
jenli89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag skulle nog försökt med det som står där.. Mata in en skiva med bara Service Pack 2 på och se om installationsprogrammet då kan hitta filen/-erna som det vill ha.

Det är ju det som är problemet, det är fel på skivan! Den är skadad så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in