2011-06-10, 11:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djtswe
jag behöver hjälp med att skaffa en låt från min gamla data som e stationär. just nu hat jag en bärbar data, så nu till frågan kan jag på något sätt koppla in data minnet från den datan och koppla in den till min bärbara eller måste jag ta fraM hela dan?

Hm, kan du med en enkel förklaring berätta mer om detta? Vill du har fram data ifrån din stationära som då i sin tur ska läggas in på den bärbara datorn? Om så fallet så borde väl ett USB-minne fungera.

Men som sagt. Försök med en bättre förklaring så kanske det finns hopp om hjälp.
Citera
2011-06-10, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hm, kan du med en enkel förklaring berätta mer om detta? Vill du har fram data ifrån din stationära som då i sin tur ska läggas in på den bärbara datorn? Om så fallet så borde väl ett USB-minne fungera.

Men som sagt. Försök med en bättre förklaring så kanske det finns hopp om hjälp.

jag har packat ner hela den stationära datan till källaren och vill inte ta upp hela igen bara för att ta en fil ifrån den, dvs jag vill komma åt hårddisken utan att ta upp hela datan
Citera
2011-06-10, 16:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djtswe
jag har packat ner hela den stationära datan till källaren och vill inte ta upp hela igen bara för att ta en fil ifrån den, dvs jag vill komma åt hårddisken utan att ta upp hela datan

Aha, aning bättre förklaring. Men om du nu vill har denna fil så måste du rigga upp allt. Det vill säga så du kan komma åt denna filen fysiskt. Att plocka upp datorn och riggar upp allt tar annars ett par minuter.

Men annars är det bara att öppna upp chassit och nedmonterar ner HDD. Men har du utrustning för att plocka ut denna fil om du nu har HDD i handen?
Citera
2011-06-10, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Aha, aning bättre förklaring. Men om du nu vill har denna fil så måste du rigga upp allt. Det vill säga så du kan komma åt denna filen fysiskt. Att plocka upp datorn och riggar upp allt tar annars ett par minuter.

Men annars är det bara att öppna upp chassit och nedmonterar ner HDD. Men har du utrustning för att plocka ut denna fil om du nu har HDD i handen?

låter vääälidgt invecklat det du sa precis x)
Citera
2011-06-11, 22:56
Medlem
Start -> Sök -> msconfig -> Boot.
Radera det OS du inte vill ha.
Citera
2011-06-11, 23:00
Medlem
Jag har en C:// och en H:// hårddisk.
C:// är på 320 GB och H:// 500 GB.
Jag installerade nyss Windows 7 på H://. Men nu ligger Vista kvar på C://

I C:// Ligger följande:

Program Files
Program Files [x86]
Users
Windows

Jag vill inte ha kvar något av detta. Jag högerklickar och väljer formatera men det går inte såklart.
Vet någon ett snabbt, enkelt och gratis sätt att bara tömma C:// på?
Citera
2011-06-12, 10:31
Avslutad
Hej! jag har stött på ett problem! "Kolla länken" Och när jag går in på egenskaper på mappen och ändrar behörighet så står det "Åtkomst nekad" vad kan vara fel?http://data.fuskbugg.se/skalman02/4df3f502c3d26_HEEHEHEH.png
Citera
2011-06-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Jag har en C:// och en H:// hårddisk.
C:// är på 320 GB och H:// 500 GB.
Jag installerade nyss Windows 7 på H://. Men nu ligger Vista kvar på C://

I C:// Ligger följande:

Program Files
Program Files [x86]
Users
Windows

Jag vill inte ha kvar något av detta. Jag högerklickar och väljer formatera men det går inte såklart.
Vet någon ett snabbt, enkelt och gratis sätt att bara tömma C:// på?

stoppa i din w7 skiva och välj anpassad installation ta bort c partion och skapa en ny då rensas allt bort

men man bör ha sitt op på c

det bästa vore nog att rensa allt och börja om från början

http://windowshjalp.se/?p=34
mvh
t
Citera
2011-06-12, 13:50
Medlem
Hvordan bruke anytime upgrade og oppdatere gratis fra home til ultimat versjon?
Citera
2011-06-12, 14:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unit33d
Hej!

det har kommit upp att min windows 7 inte är äka och sedan när ja ska fixa den med cracken (har denna crack Windows 7 Loader v1.8.3-DAZ~DiBYA) så funkar det inte?

1. Först trycker jag på unistall
2. Sen får ja starta om den för hand då det inte kommer upp något där det står "restart now" elr liknande. (Har oxå testat att trycka på "install" knappen direkt efter unistall och sedan startat om men inget har hänt.)

tacksam för svar!

Dessa frågor behandlas i denna tråd -> https://www.flashback.org/t1026161

Försök att undvika snacket med crack/serial i denna tråd, tack!

//Mod
Citera
2011-06-12, 15:42
Medlem
Känns dumt att starta en ny tråd i första hand så börjar med att fråga här.

Kort och gott så har jag en bärbar hårddisk som jag alltid har i datorn. Dock när jag väl vill mata ur den så står det att den används av något annat program i 99 utav hundra fall, och jag undrar kort och gott hur/om man kan se just vilka program som använder sig utav hårddisken.

Mvh
Citera
2011-06-13, 00:29
Medlem
undergångs avatar
Ja.. då försöker vi igen. Skrev ett inlägg nyss men då kraschade först explorer och därefter webbläsaren, till slut fick jag stänga av datorn genom att trycka på knappen.

Jag har Windows 7, 64-bitars.
De senaste två veckorna har jag haft ett jävla problem med att svchost.exe (tror jag) tar upp 99% av RAM-minnet. Detta pågår i upp emot en timme, för att sedan lugna ned sig och datorn fungerar som vanligt några timmar. Sen börjar det om igen..
Har läst om liknande problem men då har det varit CPU:n som varit skyhög. Är ganska kass på datorer så jag förstår inte riktigt vad som skrivs heller.

Först trodde jag det var ett virus eller liknande, men har nu sökt igenom datorn med mitt antivirusprogram NOD32 och inte hittat något.
Det verkar istället som att det är svchost.exe, som tydligen fungerar som värd åt diverse program (?), som slöar ned datorn så fruktansvärt. När detta väl inträffar kan jag knappt göra någonting på datorn.
Den har fungerat jättebra och felfritt fram till nu för två veckor sedan, i samband med att jag laddade ned ijji Reactor. Förstår fan inte vad det kan vara för fel, eller hur jag löser det.

Vore oändligt tacksam för hjälp!

Peace!

Edit: Nu hände det igen.. verkar ske i samband med att jag öppnar VLC player, bland annat.
Senast redigerad av undergång 2011-06-13 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in