2011-06-07, 12:04
Medlem
Svettburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner Windows 7, men dock inte vilken version. Är det en 32Bit eller 64Bit?

Har du sökt efter drivrutinen på denna sida? -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=se&lc=sv&dlc=sv&product=393210 9

Det är 64-bit. Exakt där har jag tankat ifrån!
Citera
2011-06-07, 13:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu vet jag dock inte hur du utför detta. Men jag provade att hämta hem drivrutinen som avser nätverket och med utan problem. Filändelsen är ett program (.exe). Dubbelklicka på .exefilen och följ instruktionen.

Ta bort UAC som då ligger under säkerhet och utför installationen som administratör.
Citera
2011-06-07, 17:21
Medlem
gabbekjs avatar
Hejsan har ett återkommande problem med min dator. Jag har satt på att det ska vara miniatyrer istället för ikoner i mappar. Vilket visas utan problem men med kanske en eller två månaders mellanrum rensas dem bort. Så att jag måste öppna varje mapp för att få tillbaka dem alla.
Jag har inte gjort en diskrensning eller liknande i samband med detta så det är inte där felet ligger. Är det något som går att fixa eller måste jag vänja mig med det?
Citera
2011-06-07, 17:57
Medlem
Xodios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMecK.
ominstallera windows ?

Citat:
Ursprungligen postat av tergo
Titta runt i startmeny\program och se om du hittar nåt i stil med backup and recovery.. återställning eller liknande.

annars kan det ev vara F9 man trycker när man startar datorn

mvh
t

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Gällande tergo råd.

Kom bara ihåg att det finns 2 st i en märkes dator som inte alltid gör samma sak. Windows egen och Dator tillverkarens. I det är fallet letar man efter mappar med verktyg från Asus. Är man osäker vilken man ska använda så startar man ett verktyg i taget och läser vad den gör.

Har du inte bränt DVD skivorna enligt tillverkarens instruktioner på skärmen första gången så har du möjlighet att göra det nu så att du kan installera om Windows. Det finns många tillfällen då man behöver DVD skivorna för att Windows eller hårddisken sabbats så att de andra sätt inte funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Öppna och kör C:\Windows\System32\rstrui.exe. Går även Windows-tagneten + R ---> rstrui ---> OK/(Kör).

För att skapa en återställningspunkt; kör filen C:\Windows\System32\SystemPropertiesProtection.exe under fliken "Systemskydd".

Du hittar även detta i Kontrollpanelen; Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning och Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning\Avancerade återställningsmetoder (kräver OS:et på en CD/DVD)

EDIT: Antingen har du OS:et på DVD-skivor, då är det enkelt att installera om Windows, eller så formaterar du om hårddisken och kastar ut den genom fönstret

Jaha...tack så mycket för detta.. skivorna jag har är brända som "backups"
när datorn var ny, ingen av dem fungerar. jag har försökt ringa till asus för hjälp utan resultat.
Och när jag letat runt lite i datorn och hittat vad jag tor är fabriksåterställningarna kan jag inte använda dem pga att jag inte har en Windows7 64bit skiva...
Citera
2011-06-07, 18:32
Medlem
testat f9 vid uppstart ?

detta kanske går att använda
recoverydiskar http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

mvh
t
Citera
2011-06-07, 20:47
Medlem
Xodios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
testat f9 vid uppstart ?

detta kanske går att använda
recoverydiskar http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

mvh
t

nej detta har jag ej gjort. skal pröva det nu önska mig lyckatill!
Citera
2011-06-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du inga funktioner under Egenskaper för mus? Du finner detta under kontrollpanelen.

Där finns bara egenskaper för musen. Hittar inte var man kan ändra egenskaperna för touchpaden. Har väl letat sisådär en timme nu...
Citera
2011-06-09, 11:24
Medlem
fejkjolles avatar
Hjälp hjälp

Köpte ny burk i januari med Windows 7 installerat på, och något virus dödade datorn totalt efter nån månad. Jag fick support och jag var tvungen att återställa datorn helt till fabrikskopia. Efter det installerade en kompis om Windows 7 med en piratkopia.

Mycket problem har uppstått efter det, t.ex har spel jag installerat försvunnit efter några timmar och på senaste har den envist hamnat i Start Up Repair och rebootat sig repetativt.

Jag kontaktade Dell igen och bad de skicka mig en Windows-skiva så jag äntligen kunde börja om från scratch med en geniun version av Windows 7. Dagen innan skivan anlände kraschade allt ihop totalt och jag kan nu inte komma längre än startloggan. Mer otur kan man ju drömma om.

Min fråga är då, vad fan gör jag nu? Hur får jag bort allt och börjar om?
(När jag startade med Dell Drivers-skivan har jag inte fått upp några fler alternativ än Start up repair, och väljer jag det rebootar den bara. Ska ju egentligen kunna välja att bl.a återställa datorn också.)
Citera
2011-06-09, 12:43
Medlem
sigurts avatar
Goddag!

Det gäller aktivitetsfältet!

Går det ej att ordna så att man kan ha små snabbknappar för att starta olika program och sen en annan del av fältet som är till för de själva öppnade programen?

såsom man kan ha på tidigare windows?

Jag vill ej att tex mozilla skall vara samma knapp för att starta programet som att man sen ska föra musen över för att "bläddra" bland de olika fälten.

riktigt störande
Citera
2011-06-09, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Goddag!

Det gäller aktivitetsfältet!

Går det ej att ordna så att man kan ha små snabbknappar för att starta olika program och sen en annan del av fältet som är till för de själva öppnade programen?

såsom man kan ha på tidigare windows?

Jag vill ej att tex mozilla skall vara samma knapp för att starta programet som att man sen ska föra musen över för att "bläddra" bland de olika fälten.

riktigt störande

http://www.ghacks.net/2010/11/25/how-to-enable-quick-launch-in-windows-7/
Citera
2011-06-09, 17:26
Bannlyst
jag behöver hjälp med att skaffa en låt från min gamla data som e stationär. just nu hat jag en bärbar data, så nu till frågan kan jag på något sätt koppla in data minnet från den datan och koppla in den till min bärbara eller måste jag ta fraM hela dan?
Citera
2011-06-10, 11:30
Medlem
Jag har delade mappar på min Windows Server 2008 som jag kommer åt från Windows 7.
När jag ska komma in på serven för att se dessa delade mappar från klienten måste jag ange användarnamn och lösenord. Dessa uppgifter har jag valt att spara så jag inte behöver skriva in dessa varje gång jag ska in i mapparna på serven.

Nu är det så att jag har gjort en ny användare som jag vill logga in med. Men hur ändrar jag det på klienten? Jag får ju inte längre upp någon förfrågning om login uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in