Citat:
Ursprungligen postat av MulleMecK.
ominstallera windows ?
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
Titta runt i startmeny\program och se om du hittar nåt i stil med backup and recovery.. återställning eller liknande.
annars kan det ev vara F9 man trycker när man startar datorn
mvh
t
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Gällande tergo råd.
Kom bara ihåg att det finns 2 st i en märkes dator som inte alltid gör samma sak. Windows egen och Dator tillverkarens. I det är fallet letar man efter mappar med verktyg från Asus. Är man osäker vilken man ska använda så startar man ett verktyg i taget och läser vad den gör.
Har du inte bränt DVD skivorna enligt tillverkarens instruktioner på skärmen första gången så har du möjlighet att göra det nu så att du kan installera om Windows. Det finns många tillfällen då man behöver DVD skivorna för att Windows eller hårddisken sabbats så att de andra sätt inte funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Öppna och kör C:\Windows\System32\rstrui.exe. Går även Windows-tagneten + R ---> rstrui ---> OK/(Kör).
För att skapa en återställningspunkt; kör filen C:\Windows\System32\SystemPropertiesProtection.exe under fliken "Systemskydd".
Du hittar även detta i Kontrollpanelen; Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning och Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning\Avancerade återställningsmetoder (kräver OS:et på en CD/DVD)
EDIT: Antingen har du OS:et på DVD-skivor, då är det enkelt att installera om Windows, eller så formaterar du om hårddisken och kastar ut den genom fönstret

Jaha...tack så mycket för detta.. skivorna jag har är brända som "backups"
när datorn var ny, ingen av dem fungerar. jag har försökt ringa till asus för hjälp utan resultat.
Och när jag letat runt lite i datorn och hittat vad jag tor är fabriksåterställningarna kan jag inte använda dem pga att jag inte har en Windows7 64bit skiva...