2009-01-21, 18:37
Medlem
dobbelinas avatar
Öppna I386 foldern på installations CD'n.
Sök efter en fil som heter Winnt.sif

OM du har den filen där, så är det en "Unattended setup".
Då får du inte alternativet att formatera,(beroende på vad som är konfigurerat
i Winnt.sif)

Du kan öppna den filen med notepad och kika själv.

FIX:
Använd något ISO verktyg (UltraISO etc) och gör en
ISO av Installations CD'n.
Kasta bort Winnt.sif filen och bränn en ny skiva.
Alternativt konfigurera den filen efter egen smak.

Här lite info om det:
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/
Citera
2009-01-21, 18:48
Medlem
hade ingen .sif fil förutom txtsetup.sif på skivan.

Tackar så mycket för svaret iallafall!
Citera
2009-01-22, 01:52
Medlem
dobbelinas avatar
Ladda ner nån CD med formaterings verktyg (Hiren's Boot CD etc),
och formatera C: från den, kör sen en install.
Citera
2009-01-22, 21:06
Medlem
Formatera om Vista till XP ?

Tjena alla johan här

Jag har blivit jävligt trött på vista så jag undrar om det är går att formatera om min orginala vista dator till xp ? Är inte världens bästa på datorer heller men kan en del. Men hur svårt är det liksom och går det att ladda ner nån bra xp till dator någonstans så jag kan bränna min egna skiva ?

Hoppas jag postade detta i rätt forum
Citera
2009-01-22, 21:08
Medlem
kamikaze_kids avatar
Gå in på valfri torrent-site och tanka ner XP, bränn det på skiva. Släng i skivan i datorn och installera. Svårare än så är det inte.
Citera
2009-01-22, 21:10
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Gå in på valfri torrent-site och tanka ner XP, bränn det på skiva. Släng i skivan i datorn och installera. Svårare än så är det inte.

Håller med, känns som det är svårare att ramla in på fb och skapa en ny tråd.
Citera
2009-01-22, 21:12
Medlem
Se till att du har drivrutiner till hårdvaran innan bara, för det är inte alls säkert att det finns för XP om du nu hade Vista förinstallerat. Jag hade behållt Vista om jag varit dig.
Citera
2009-01-22, 21:12
Medlem
En liten tanke bara är att du kanske först skall kolla att du har drivrutiner för din dator för XP. Det kav vara riktigt knivigt det där. Så gå in på tillverkarens hemsida och ladda ned den i förväg.

Då kan jag även passa på att fråga någon som vet till 100% också:

Vi säger att datorn du har med ett vista i grunden, saknar alla typer av drivrutiner för XP. Då är det ett dilemma enligt mig. Men funkar det då att med t.ex ett bra driver-program bara låta programmet sköta jobbet, och kommer den då tanka ned drivrutiner även fast tillverkaren inte har det som support/stöd?

Ingenting jag egentligen har någon nytta av att veta då min dator är av helt "rätt" typ, men är bara nyfiken på om det funkar så.
Citera
2009-01-22, 21:22
Bannlyst
Lite off-topic... testa TinyXP om du ändå ska byta till ett XP-baserat operativsystem.
Citera
2009-01-22, 22:11
Medlem
Viktigast av allt är väl att han har drivrutiner till grafikkort och nätverkskort:P
Annars brukar man kunna få de lite jobbigt
Citera
2009-01-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F8g3l-F3n1x
Lite off-topic... testa TinyXP om du ändå ska byta till ett XP-baserat operativsystem.
Beast Edition är grym enligt mig. Så överläget snabbast. Vill du ha lite mer funktioner och kunna använda en skrivare utan att behöva pilla ihjäl dig väljer du Rev09 av TinyXP!
Citera
2009-01-23, 16:43
Bannlyst
Citat:
Viktigast av allt är väl att han har drivrutiner till grafikkort och nätverkskort:P
Annars brukar man kunna få de lite jobbigt

Helt rätt, har själv varit i den situationen. Har man bara Internet-drivrutiner kan man använda VersionTracker Pro. Eller är det bara för att uppdatera befintliga drivrutiner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in