2011-01-09, 21:10
Medlem
Shaampos avatar
Start->Tillbehör->Systemverktyg->Systemåterställning. Lycka till.
Citera
2011-01-09, 21:17
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo
Start->Tillbehör->Systemverktyg->Systemåterställning. Lycka till.
ja lycka till om du försöker med systemåterställning när det ska vara fabriksåterställning
Citera
2011-01-09, 21:20
Medlem
Kiggzors avatar
tryck på f8 under uppstart så får du en meny när du kan välja återställning till fabriksinställningar, fungerar på vista i alla fall
Citera
2011-01-10, 01:34
Medlem
Grazpops avatar
Har en laptop med ett år på nacken. Har formaterat om den och installerat win 7 32bitas. kommer så långt att jag gör en användare, skicer lösen, kopplar upp till ett nätverk. Sen loggar datorn in användaren, men vänder direkt i inloggningen och restartar sig. När datorn startas upp kommer den bara fram till en svar skärm med ett blinkande _ / - ? . what to do?
Citera
2011-01-10, 13:43
Medlem
GREK3Ns avatar
Hej, jag är helt ny här på flashback och skulle behöva lite hjälp.

I fredags fick jag tillbaks min Acer mini pc från lagningen för 2a gången. Den här gången fungerade ljudkortet som det ska men idioterna har gett mig en falsk windows 7!?
När jag startade upp laptopen så var allt precis som det ska men när jag skulle ge mig in på internet så skrek den om certifikatfel tills jag ändrade datumet från 7 aug -09 (som den stod på när jag fick tillbaks den) till dagens datum. Efter den ändringen blev skärmens bakgrund svart och det står "Det här Windows-exemplaret är inte äkta" samt att det ploppar upp en ruta hela tiden som uppmanar mig att köpa det äkta.

Fick ett samtal idag från elgigantens VD och han säger att jag ska trycka på F10 så ska problemet vara löst. Men hur jag än trycker på knappjäveln så händer ingenting??

Testade att starta om datorn och trycka på F10 precis när den startar upp och skärmen blev svart, det stod nånting om jag vill ändra startsätt..?

Jag har ingen skiva eller nånting och snubben menar på att trycka på F10 räcker.
Vad gör jag för fel?
Citera
2011-01-11, 21:43
Medlem
GREK3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GREK3N
Hej, jag är helt ny här på flashback och skulle behöva lite hjälp.

I fredags fick jag tillbaks min Acer mini pc från lagningen för 2a gången. Den här gången fungerade ljudkortet som det ska men idioterna har gett mig en falsk windows 7!?
När jag startade upp laptopen så var allt precis som det ska men när jag skulle ge mig in på internet så skrek den om certifikatfel tills jag ändrade datumet från 7 aug -09 (som den stod på när jag fick tillbaks den) till dagens datum. Efter den ändringen blev skärmens bakgrund svart och det står "Det här Windows-exemplaret är inte äkta" samt att det ploppar upp en ruta hela tiden som uppmanar mig att köpa det äkta.

Fick ett samtal idag från elgigantens VD och han säger att jag ska trycka på F10 så ska problemet vara löst. Men hur jag än trycker på knappjäveln så händer ingenting??

Testade att starta om datorn och trycka på F10 precis när den startar upp och skärmen blev svart, det stod nånting om jag vill ändra startsätt..?

Jag har ingen skiva eller nånting och snubben menar på att trycka på F10 räcker.
Vad gör jag för fel?

Problem solved. Dem ger mig en ny.
Citera
2011-01-12, 07:28
Medlem
HammarN^s avatar
Okej, så har en Acer Aspire 8943 här som är i DESPERAT behov av en omformatering.
Problemet är bara att jag varken fick med någon Windows-skiva (w7) eller några drivrutiner till hårdvarorna när jag köpte datorn.

Wat do? :E
Måste jag köpa en ny windows skiva? (Vill inte ha piratkopia)
Och blir jag tvungen att ladda ned drivrutiner till hårdvarorna någonstans?
Citera
2011-01-12, 08:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HammarN^
Okej, så har en Acer Aspire 8943 här som är i DESPERAT behov av en omformatering.
Problemet är bara att jag varken fick med någon Windows-skiva (w7) eller några drivrutiner till hårdvarorna när jag köpte datorn.

Wat do? :E
Måste jag köpa en ny windows skiva? (Vill inte ha piratkopia)
Och blir jag tvungen att ladda ned drivrutiner till hårdvarorna någonstans?

Vad säger återförsäljaren? Har du inte gjort en recovery?

Om du nu inte vill använda en piratkopia så får man vackert bita sig i läppen och köpa en version. Svårare är det inte. Drivrutiner hittar du på tillverkarens hemsida. Använd en program som då talar om datorns innehåll, te.x Everest.
Citera
2011-01-12, 12:09
Medlem
HammarN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad säger återförsäljaren? Har du inte gjort en recovery?

Om du nu inte vill använda en piratkopia så får man vackert bita sig i läppen och köpa en version. Svårare är det inte. Drivrutiner hittar du på tillverkarens hemsida. Använd en program som då talar om datorns innehåll, te.x Everest.

Nej jag var alldeles för lat för att göra nån form av backup eller recovery. :E

Hurpass väl brukar piratkopiorna på win7 fungera? Fugerar uppdates ect som de ska?
Kille utan koll här!
Citera
2011-01-12, 14:56
Medlem
gaskavahkkus avatar
Hej!...

Jag ska uppgradera från vista till w7.
Men när jag går in på boot menyn så kan jag inte styra eller välja nånting, tangentbordet funkar inte
Jag ska ju välja att starta från CD/DVD men det går inte...
Vad är felet? Vad ska jag göra?
Citera
2011-01-12, 15:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HammarN^
Nej jag var alldeles för lat för att göra nån form av backup eller recovery. :E

Hurpass väl brukar piratkopiorna på win7 fungera? Fugerar uppdates ect som de ska?
Kille utan koll här!

Jag har aldrig haft problem med uppdateringar eller andra drivrutiner. Jag kör Win 7 på 5 datorer och alla fungerar till 100%

Att du är en lat person som inte gör en backup eller en recovery får stå för dig. Om du nu inte vill ha en piratkopia så finns det en laglig sätt, d.v.s köpa en skiva. I annat fall kanske en Linuxdist, te.x Ubuntu.
Citera
2011-01-12, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaskavahkku
Hej!...

Jag ska uppgradera från vista till w7.
Men när jag går in på boot menyn så kan jag inte styra eller välja nånting, tangentbordet funkar inte
Jag ska ju välja att starta från CD/DVD men det går inte...
Vad är felet? Vad ska jag göra?

Kopplar in en PS/2 tangentbord eller gör USB aktiv under Bios-> se moderkorsmanualen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in