2011-05-15, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner inget om operativsystemet, men här kommer en fin guide om Windows 7 / USB -> http://windowshjalp.se/?p=59

Det finns om man söker lite fler guider -> http://www.google.se/search?q=installerar+windows+med+usb&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a

Windows Vista
Citera
2011-05-15, 19:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2012-
Windows Vista

I princip sak samma som Windows 7, se guiden.
Citera
2011-05-15, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
I princip sak samma som Windows 7, se guiden.

Jag har läst igenom men det verkar vara svårare än man tror så jag låter nog bli det, tack för hjälpen.
Citera
2011-05-16, 12:14
Medlem
adagios avatar
"No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Den rutan kommer upp när jag försöker ominstallera windows 7, har det nåt med hårddisken att göra eller vadå?
Citera
2011-05-19, 09:53
Medlem
epost72s avatar
Jag har ett litet problem med musen
Det är en Logitech MX300.

Problemet är att det inte finns drivrutiner till Win7.
Den fungerar men den tredje knappen har fått en tilldelad funktion så att man backar en sida när man surfar.

Tidigare kunde man programmera den knappen bäst man ville och jag är van med att ett klick på den knappen tar en till toppen av sidan, alltså motsvarande Home

Jag har googlat en hel del och bland annat kommit fram till att uberOptions skulle kunna hjälpa, men jag lyckas inte.

Om någon har en lösning så att jag kan koppla home till den knappen så blir jag mycket glad.
Citera
2011-05-19, 13:16
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
"No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Den rutan kommer upp när jag försöker ominstallera windows 7, har det nåt med hårddisken att göra eller vadå?
Bump.
Citera
2011-05-19, 13:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inga drivrutiner hittades. Se till att installationen media innehåller rätt drivrutiner, och klicka sedan på OK

Vad har du för HDD?
Citera
2011-05-19, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Om du högerklickar på temafilen Elune (någon av dem) och väljer "Egenskaper" - vilket program öppnas filen med?

Filtyp: Visuell Windows-stilfil (.msstyles)
Öppnas med: DLL-fil för Windows-gränssnitt

Citat:
Vad händer om du startar Kommandotolken och kör start /b C:\WINDOWS\Resources\Themes\Elune 1(Bottom).theme?

Jag har ingen fil vid namn "Elune 1 (Bottom)" i Themes-mappen? De filerna ligger i Themes\Elune\
Citera
2011-05-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClancyButch
Filtyp: Visuell Windows-stilfil (.msstyles)
Öppnas med: DLL-fil för Windows-gränssnitt

Jag har ingen fil vid namn "Elune 1 (Bottom)" i Themes-mappen? De filerna ligger i Themes\Elune\

Okej, jag tror du har missat att packa upp temafilerna från arkivet. Ladda ner och kör den här filen så skall det nog lösa sig.
Citera
2011-05-20, 02:49
Medlem
Albert.Ns avatar
Min dator började strula så jag brände formaterings skivor och försökte formatera datorn. Men skivorna funkar inte och nu kan jag inte göra något på datorn. Går det att ladda ner och bränna nya cdskivor ifrån tpb eller liknande?

Tacksam för svar
Citera
2011-05-20, 07:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.N
Går det att ladda ner och bränna nya cdskivor ifrån tpb eller liknande?

Du nämner dock inte så mycket om detaljerna. Te.x vilken version och utgåva som du har idag. Brände du recovery-uppsättningen? Eller har du en bootbar installationsskiva?

Men för att svara på citatet. Svar ja. Är det Vista och uppåt så bör du har en DVD-skiva då filmängden överstiger en CD-skiva.

Är det XP så är det inga problem med en CD-skiva.
Citera
2011-05-20, 10:03
Bannlyst
Citat:
Okej, jag tror du har missat att packa upp temafilerna från arkivet.

Vad menar du lite mer exakt? Jag har packat upp rar/zip-filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in