2011-01-04, 22:42
Medlem
feeatherss avatar
okej, så problemet är nu att efter att jag installerat service pack 1 (vista) så funkar inte internet. ah, kan mycket väl bara vara ett sammanträffande också (vilket jag tror mest på).
men ah, just nu har jag startat datorn i felsäkert läge med nätverk, och deet funkar - men i längden så är det ju inte så jävla kul att vara så begränsad i sitt datoranvändande så jag är in desperate need of help.

använder vanligtvis IE, så jag tänkte att det kanske var fel på just det, men icket, för jag laddade ner chrome då jag var i felsäkert läge och inte heller det funkar när datorn är i det normala läget.
sen upptäckte jag också att nätverksikonen (på bild) inte heller finns när jag är i normalt läge.

alltså, jag får inte ens upp internetrutan, men "aktiviteten" finns sedan i aktivitetshanteraren trots att inget fönster har kommit upp.
körde internet utan tillägg, och det funkade, tills den punkt då jag inaktiverade en hel del av dem, och nu fungerar det inte ens om jag kör internet utan tillägg..
så behöver jag omformatera eller något annat crap, eller ligger felet så enkelt att jag inte ens tänker på det?
Citera
2011-01-06, 17:26
Medlem
Ominstallerade Windows XP . Service pack 3

Om man skapar en en ny mapp på skrivbordet så syns den inte på desktopen / skrivbordet
Jag ser ingenting på skrivbordet (papperskorgen, Den här datorn etc )

Men om man går Start-Mina dokument - Skrivbord så finns där allting klart och tydligt

Bara att det inte syns på skärmen

har googlat lite men inte hittat något.

Kan det hänga på upplösningen ?
Citera
2011-01-08, 13:56
Medlem
Saddl3rs avatar
Min dator har börjat bli seg på senaste tiden, och som alla vet så löser en formatering det. Men det jag undrar är om det finns nåt annat sätt att snabba upp den på? Orkar inte installera om alla program osv
Citera
2011-01-08, 17:30
Medlem
GAY-possiblys avatar
hej,

Har två operativsystem, ett XP jag inte använder längre och ett Windows 7 som jag använder aktivt. Skulle vilja använda hårddisken XP till extra utrymme istället, men kan inte formatera den enligt de guider jag följt (datorhantering - högerklicka D: - formatera)

Får upp felmeddelandet:
det går inte att formatera systempartitionen på den här disken.

Hur gör jag?
tack på förhand
Citera
2011-01-08, 22:25
Medlem
rosalakans avatar
Hej allesammans!

Har tyvärr råkat ut för något som aldrig har hänt tidigare, att ett operativsystem inte går att installera ordentligt.

Har testat installera två olika Windows 7 Ultimate på en PC med dessa specifikationerna:

Intel Q6600 - processor
Asus P5E (tror jag) - moderkort
Asus 8800 GTX 768 mb- grafik
4 gb DDR2 -ram
2x Samsung 500gb HD

Båda operativsystemen jag har testat att installera har varit utav 64 bitars version.

http://thepiratebay.org/torrent/6052...(December_2010

samt en annan torrent som jag tyvärr inte har länken till.

Jag gör som jag alltid har gjort, bränner ISO:n till en DVD skiva med hjälp utav PowerISO. Sätter skrivningshastigheten på maximalt (vilket jag hoppas man skall?) Startar om systemet och bootar från DVD skivan, allt går bra so far. Sen går det något så fruktansvärt långsamt att man nästan vill starta om datorn igen, men såklart gör jag inte det. Datorn har betett sig lite olika med dom två olika nedladdningarna utav Windows 7. Ena gången så verkade allt gå utmärkt tills datorn skulle starta om för att förbereda sig för sitt första användande, men då kommer man inte längre än att man ser Windows loggan.

Nu är jag inte så hajj på det här med 64 bitars eller 32, Om processorn stödjer 64 det vet jag inte men om den nu inte stödjer det kan det vara en förklaring varför det har gått åt pipan båda gångerna nu?

Skulle även uppskatta om någon hade kunnat länka en Windows 7 Torrent som ni vet fungerar.

Tack på förhand
Citera
2011-01-09, 10:44
Medlem
qu4dros avatar
Är det möjligt att ominstallerar Windows 7 Ultimate utan att förlora någon data ?
Om jag hade haft XP hade det varit möjligt då ?
Citera
2011-01-09, 15:15
Medlem
Hej!

Jag har en acer aspire (m series) och jag vill omformatera min dator efter nån hackat sej in förut.
Jag har ingen skiva och jag är totalt värdelös på sånt där, dvs. kan INGET.
Är det någon snäll som kan tänka sig att förklara på ett pedagogiskt !! enkelt sätt, hur man gör.... skippa data språket o skriv gärna så jag fattar.

Skulle uppskattas enormt!!!
Citera
2011-01-09, 15:56
Medlem
kanske (viktigt?) att säga att jag förut lämnat in datan när modekortet gick sönder o då installerade de ju om alltihopa.. de konstiga är att product id om ja kollar den så e de inte samma som produkt nyckel koden som står på själva datan.. ingen aning men varför e den ändrad?
jag nojjar över att nörden som fixa datan´kan va han som hacka sig in i datan, eller är de för paranoid tänkt?
Citera
2011-01-09, 16:28
Medlem
fattar verkligen inte hur allmänt korkade de kan vara och inte ge med en vista skiva när man KÖPER datorn!!!!! alltså, oförståeligt... ENORMT puckat!

läste nånstans att man skulle kunna ladda ner vista o bränna till usb stick o köra på den vägen?
ja menar, kan ju inte va olagligt o ladda ner en verision som man redan betalat för och isf SKITSAMMA.
sen läste jag även att nån skrivit att man va tvungen att säkerhetsspara alla filer, vadå menar de även internet och mina dokument? ingår inte de som standard när man ominstallerar vista??? för de e bara de jag vill ha ändå.
Citera
2011-01-09, 16:33
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao5553
fattar verkligen inte hur allmänt korkade de kan vara och inte ge med en vista skiva när man KÖPER datorn!!!!! alltså, oförståeligt... ENORMT puckat!

läste nånstans att man skulle kunna ladda ner vista o bränna till usb stick o köra på den vägen?
ja menar, kan ju inte va olagligt o ladda ner en verision som man redan betalat för och isf SKITSAMMA.
sen läste jag även att nån skrivit att man va tvungen att säkerhetsspara alla filer, vadå menar de även internet och mina dokument? ingår inte de som standard när man ominstallerar vista??? för de e bara de jag vill ha ändå.

Du sparar ju bara filerna du vill ha kvar på en usb eller en extern hdd, inte så svårt.
Citera
2011-01-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao5553
kanske (viktigt?) att säga att jag förut lämnat in datan när modekortet gick sönder o då installerade de ju om alltihopa.. de konstiga är att product id om ja kollar den så e de inte samma som produkt nyckel koden som står på själva datan.. ingen aning men varför e den ändrad?
jag nojjar över att nörden som fixa datan´kan va han som hacka sig in i datan, eller är de för paranoid tänkt?

produkt id är inte samma siffror som produktnyckeln,för att kunna kolla vilken produktnyckel man har i datorn så behöver man ett program som visar den tex keyfinder http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

mvh
t
Citera
2011-01-09, 21:07
Medlem
dont-you-want-mes avatar
Hur återställer jag datorn till fabriksinställningarna?

Jag har en Packard Bell, vilken sort har jag ingen riktig koll på men den är bärbar och har windows 7. Den har nu haft virus i ca 3 månader och då jag inte vetat hur man skall ta bort det, och inte heller har velat formatera om datorn så har viruset fått vara kvar. Igår kom dock droppen då datorn helt plötsligt får upp meddelanden om att mitt windowsexemplar är förfalskat. Jag bestämde mig då för att återställa den till fabriksinställningarna och följde guiden i Packard Bell recovery management, men den funkade inte. Det gick inte heller att formatera om datorn via systemverktyg. Jag fick inte med någon skiva när jag köpte den så det ska funka ändå. Jag vet med andra ord inte hur jag ska göra, jag vill bara rengöra den helt så den blir som när jag köpte den. Någon som vet hur jag ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in