Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Nej, det enda som i princip kan påverka är brännaren (samt dess firmare) och valet av skivor och brännprogrammet.
Testa använda ett mera välkänt program att bränna med,
www.imgburn.com är releasen (som ISO alltså, ej uppackad) samt hårdvaran OK skall det inte kunna gå fel.
Hjälper inte det får du gå längre, testa bränna på en helt annan dator, eller om du kan prova en annan brännare/läsare, alternativt använd ett USB-minne.
Ok update:
Nu har jag fixat en annan skiva från en kompis och jag hade samma problem igen så jag antar att det är läsaren som felar.
Eftersom det var en IDE- läsare tänkte jag att det kanske var värt att prova en SATA. Sagt och gjort, men samma sak. Datorn är helt ny och jag har inte gjort något mer än att plocka ihop den. (Med antistat-armband kopplat till chassit.) Har jag missat att koppla in något? Vad kan jag ha kopplat fel? (första gången jag plockat ihop en dator, men jag följde anvisningarna noga.)
Spelar hårddisken någon roll? Om den är formaterad eller redan har ett OS? Jag behöver all hjälp jag kan få här.
(borde tråden kanske flyttas till hårdvara?

)
Edit: Menar förstås inte hela tråden utan enbart mitt problem
Kan problemet bero på felaktig hårdvara typ RAM?
Jag kan tillägga att den bootar fint från en originalversion av XP Professional, men inte med någon av de brända DVDR(W)-skivorna, kan det ha med BIOS eller något att göra?