Tjena, undrar om någon vet hur jag ska gå till väga för att göra detta?
För att kunna behålla alla mina program och inte behöva installera på nytt.
Detta gäller ett äkta W7, men eftersom jag uppgraderat med en före detta äkta nyckel som nu är blockerad

.
Så funkar bara min Professional nyckel eftersom den är från MSDNAA.
Artikeln nedan säger att man inte kan nedgradera utan man behöver göra en helt ny installation, men det kan kringgås med nån slags "hacking".
Hoppas att ni kan hjälpa mig här och tackar ytterst så mycket för all hjälp som kan ges.
Har iaf en Windows 7 Professional cd skiva och äkta nyckel.
Får säga så här att jag testade att göra det det där "hacket" och verkade inte funka

.
Vet inte riktigt om jag skrev rätt eller fel pga att min skiva är svensk och det kanske ska heta något annat än Professional på ena reg nyckeln och Windows 7 Professional på den andra nyckeln.
Verkar ju vara skillnad på tysk och engelsk skiva som man ser på den här sidan.
http://translate.google.com/tran...slate.google.se&twu=1
Men om någon här har Professional kan inte ni kolla upp vad era nycklar heter så hade det vart jätte snällt

?!
Sen om det är olika för olika skivor OEM vet vet jag ju inte så.. hoppas att någon kan hjälpa mig

.
EULAID:Win7_RM.0_PRO_RTL_sv-se så heter den på avtalet i installationsskivan om det kan hjälpa till.
LICENSVILLKOR FÖR PROGRAMVARA FRÅN MICROSOFT
WINDOWS 7 PROFESSIONAL (Undrar om det ska heta så med stora bokstäver än med små?)
Dessa licensvillkor utgör ett avtal mellan Microsoft Corporation (eller beroende på var du bor, ett av dess koncernbolag) och dig. Läs dem noga. Villkoren gäller för ovanstående programvara och omfattar alla eventuella media som programvaran levereras på. På papper dokumenterade licensvillkor, som eventuellt medföljer programvaran, kan ersätta eller ändra de licensvillkor som visas på bildskärmen.