2010-08-20, 14:42
Medlem
larshenks avatar
Alla sladdar verkar vara på rätt plats och fortfarande har datorn problem med att boota. Den bara startar om sig själv hela tiden när den väl ska börja ladda och jag går snart i tusen bitar här hemma.

Lyckades installera Vista och även nya bios inställningar till datorn och starta om, hade datorn igång ett tag och sedan installerade jag cracken som fungerat på alla andra mina datorer och den kräver att man ska starta om datorn vilket jag gjorde men som självklart ledde till att datorn hamnar i samma onda cirkel igen...

Kan det vara cracken som mopsar med datorn eller vart kan problemet ligga? Om det nu inte är cracken eller så, vad kan felet vara? Hur ska bios se ut? Vilken boot ordning. Jag har ingen cd läsare till datorn och inget är anslutet, så vad är felet? Någon som vet? Tips? Känns som att ju fler gånger jag startar om den och försöker få igång den, ju mer skadad blir min splitter nya dator.
Citera
2010-08-21, 12:16
Medlem
waizers avatar
jag har wondows 7 på ett usb, om jag skulle vilja installera det på min dator kommer alla mina filer att försvinna? :O
tack för svar
Citera
2010-08-21, 13:42
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waizer
jag har wondows 7 på ett usb, om jag skulle vilja installera det på min dator kommer alla mina filer att försvinna? :O
tack för svar

Nej, alla filer kommer att hamna i en katalog som heter "Old windows" eller liknande efter installationen, förutsatt att du inte väljer att formattera disken vid installationsstarten ...
Citera
2010-08-21, 20:32
Medlem
jego0320s avatar
glömt windows 7 lösen,vad ska jag göra nu?

Jag har köpt en ny dator idag med windows 7 installerat och nu är det så att jag råkat skriva mitt lösenord helt galet har det visat sig. får panik hittar inte på något bra program eller hur jag ska göra.
Har googlat men har inte lyckats hitta något sätt att gå tillväga. så vad ska jag nu hitta på utan att installera om?
har prövat med en tom dvd och återtälla lösenordet men den hittar inte skivan.
Citera
2010-08-22, 00:10
Medlem
Det ligger en tråd om exakt samma sak på 1a sidan i det här underforumet. Det här verktyget fungerar bra http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Citera
2010-08-22, 00:17
Medlem
X_surfers avatar
tanka ner pcloginnow är helt gratis (leta på sourceforge)
Citera
2010-08-23, 12:21
Medlem
Ka-NiNs avatar
Operativsystem: Har Vista, ska byta till 7.
Märkesdator eller självbyggd: Packard Bell.
Problembeskrivning: Tänkte göra mej av med äckelVista nu äntligen, och byta till 7, och fräscha upp skrället i samma veva, gått bra knackigt senaste... Åren, antar jag.
Sagt och gjort, drog ner en WIN7 och tänkte bränna ut på en DVD. Läsaren hittar inte skivan. Mäkta märkligt, har bränt DVD otaliga gånger, funkat klockrent? Jaja, lånar en liknande av en bekant, då kan inte datorn läsa den heller? Här ska tilläggas att det går utmärkt att bränna CD, samt att läsa "köpta" DVD.
Felmeddelande: Inget annat än en upplysning: "Sätt i en skiva i enhet D", eller liknande.
Försökt hittills: Mja, vidden av mina datakunskaper är väl tämligen uppenbara vid det här laget, så inget dramatiskt.
Försökte bränna egen skiva. Försökt mata i lånad skiva. Ingetdera fungerar.
Så, någon finurlig som har någon bra idé?
Vad har du för skiva till Windows: PiratWIN7
Citera
2010-08-23, 21:34
Medlem
klos_s avatar
Har windows Xp på en av mina datorer. Men när jag satte igång virusscannen så raderade min grej som gjorde så att det såg ut att vara en riktig kopia. Nu får jag upp en ruta där det står "Aktivera senare" "Aktiviera med kundtjänst" och "Aktivera över internet". Tar jag aktivera senare loggas jag ut och de andra så kan jag bara trycka i den rutan den skickar upp. Kan jag slänga igång något "Make Genuine" i säkerhetsläge?
Citera
2010-08-24, 16:08
Medlem
waizers avatar
Ska blåsa min polares dator ,helt! hur ska man gå till väga?
Vi vill ha bort varenda spår, operativ systemet är nämligen infekterat.
Vi vill också ersätta han xp med windows 7. Måste man installera alla drivrutiner igen?
Citera
2010-08-24, 17:29
Medlem
snuskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Har windows Xp på en av mina datorer. Men när jag satte igång virusscannen så raderade min grej som gjorde så att det såg ut att vara en riktig kopia. Nu får jag upp en ruta där det står "Aktivera senare" "Aktiviera med kundtjänst" och "Aktivera över internet". Tar jag aktivera senare loggas jag ut och de andra så kan jag bara trycka i den rutan den skickar upp. Kan jag slänga igång något "Make Genuine" i säkerhetsläge?

Ja, hitta en crack och installera det genom felsäkert läge.
Brukar ofta stå i readme texten i olika steg hur du ska gå till väga.
Citera
2010-08-24, 21:11
Medlem
AboO89s avatar
Nedgradera från W7 Ultimate till W7 Pro?

Tjena, undrar om någon vet hur jag ska gå till väga för att göra detta?
För att kunna behålla alla mina program och inte behöva installera på nytt.
Detta gäller ett äkta W7, men eftersom jag uppgraderat med en före detta äkta nyckel som nu är blockerad .
Så funkar bara min Professional nyckel eftersom den är från MSDNAA.

Artikeln nedan säger att man inte kan nedgradera utan man behöver göra en helt ny installation, men det kan kringgås med nån slags "hacking".
Hoppas att ni kan hjälpa mig här och tackar ytterst så mycket för all hjälp som kan ges.
Har iaf en Windows 7 Professional cd skiva och äkta nyckel.

Får säga så här att jag testade att göra det det där "hacket" och verkade inte funka .
Vet inte riktigt om jag skrev rätt eller fel pga att min skiva är svensk och det kanske ska heta något annat än Professional på ena reg nyckeln och Windows 7 Professional på den andra nyckeln.

Verkar ju vara skillnad på tysk och engelsk skiva som man ser på den här sidan.
http://translate.google.com/tran...slate.google.se&twu=1

Men om någon här har Professional kan inte ni kolla upp vad era nycklar heter så hade det vart jätte snällt ?!
Sen om det är olika för olika skivor OEM vet vet jag ju inte så.. hoppas att någon kan hjälpa mig .

EULAID:Win7_RM.0_PRO_RTL_sv-se så heter den på avtalet i installationsskivan om det kan hjälpa till.

LICENSVILLKOR FÖR PROGRAMVARA FRÅN MICROSOFT

WINDOWS 7 PROFESSIONAL (Undrar om det ska heta så med stora bokstäver än med små?)

Dessa licensvillkor utgör ett avtal mellan Microsoft Corporation (eller beroende på var du bor, ett av dess koncernbolag) och dig. Läs dem noga. Villkoren gäller för ovanstående programvara och omfattar alla eventuella media som programvaran levereras på. På papper dokumenterade licensvillkor, som eventuellt medföljer programvaran, kan ersätta eller ändra de licensvillkor som visas på bildskärmen.
Citera
2010-08-24, 21:13
Medlem
Moots avatar
Uhrm, tror inte att detta går. Jag har för mig att man inte kan uppgradera heller, så var det i Vista iaf.
Dessutom hade jag hellre velat blåsa om systemet så att din riktiga nyckel inte skadas eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in