2010-01-21, 18:33
  #2041
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Men herregud "Det går inte att kopiera fölande fil: wlanapi.dll" wtf?
Google är din vän http://bit.ly/8U3WT0
Citera
2010-01-21, 18:36
  #2042
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Google är din vän http://bit.ly/8U3WT0

Löste sig med o trycka på "försök igen" ;> tack igen
Citera
2010-01-21, 18:39
  #2043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleByErik
Jag har en dator med Windows Vista men när jag ska nerformatera till vista så får jag alltid blåskärm. Har lyckats få in xp ett par gånger i den men det slutar alltid med att jag får blåskärm hela tiden. Har testat med ett x-antal olika XP skivor men blir alltid denna konstanta blåskärm. Står såhär:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer.
If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer.
Remove any newly installed hard drivers or hard drive controllers.
Check your hard drive to make sure its properly configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

*** STOP: 0x0000007b (0xF78D2534,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Hur kan jag göra för att fixa detta? Har ingen ny hårdvara, inga virus, inget fel på hårddisken. Detta kommer bara när jag ska fixa Windows XP.
De där är ett vanlig fel hos de som använder märkesdatorer med SATA.
XP har inte stöd för SATA, kolla tillverkarens hemsida om de har drivrutiner för XP.
Citera
2010-01-21, 20:18
  #2044
Medlem
StyleByEriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
De där är ett vanlig fel hos de som använder märkesdatorer med SATA.
XP har inte stöd för SATA, kolla tillverkarens hemsida om de har drivrutiner för XP.

Fixat drivrutinerna men det räcker tydligen inte att installera dom? Har en XPS 630i

EDIT: Har också testat att köra in drivisarna med nLite men detta utan resultat. Hinner inte komma till jag får välja hårddisk att installera på. Den hinner bara ladda in massa saker till installationen sen poff... bluescreen
__________________
Senast redigerad av StyleByErik 2010-01-21 kl. 21:17.
Citera
2010-01-22, 23:14
  #2045
Medlem
bernie512s avatar
Datorn hittar inte windows 7 skivan.

Försöker installera min nya dator med Windows 7 men jag kan inte få skivan att boota av någon anledning. Har prövat med både Win xp och Ubuntu 9.4 och båda går att boota. Har tittat så att skivan fungerar som den ska men kan inte få den att boota av någon anledning. Får bara upp ett meddelande att datorn inte hittar någon skiva. Finns det något sätt att komma runt det här.

Brände skivan på låg hastighet. Skivan verifieras ordentligt och Imgburn säger att den är perfekt. Men ändå så får jag den inte att fungera.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av bernie512 2010-01-22 kl. 23:32. Anledning: Tog bort felaktig text.
Citera
2010-01-24, 16:24
  #2046
Medlem
filleNjaaos avatar
Jag behöver lite snabb hjälp, jag vill skapa en ny partition i xp, som jag kan lägga över lite filer på innan jag formaterar till windows 7 på C:.

Jag sökte runt här på flashback utan resultat, sedan googlade jag fram PartitionMagic ifrån Norton. Såg jävligt enkelt ut men när den ska skapa själva partitionen när man har startat om datorn får jag error varenda gång. Finns det något annat hyfsat lätt sätt att göra detta på? Skulle vara grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
Citera
2010-01-24, 18:19
  #2047
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filleNjaao
Jag behöver lite snabb hjälp, jag vill skapa en ny partition i xp, som jag kan lägga över lite filer på innan jag formaterar till windows 7 på C:.

Jag sökte runt här på flashback utan resultat, sedan googlade jag fram PartitionMagic ifrån Norton. Såg jävligt enkelt ut men när den ska skapa själva partitionen när man har startat om datorn får jag error varenda gång. Finns det något annat hyfsat lätt sätt att göra detta på? Skulle vara grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
Vadå "error"? Du får banne mig vara lite mer specifik än så.
Citera
2010-01-24, 20:54
  #2048
Medlem
filleNjaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Vadå "error"? Du får banne mig vara lite mer specifik än så.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0340.JPG

Tog ett kort istället
__________________
Senast redigerad av filleNjaao 2010-01-24 kl. 21:07.
Citera
2010-01-24, 21:26
  #2049
Medlem
relisals avatar
Jo det är så här att min väns dator fick en elak trojan så han bestämde sig för att formatera om.
Jag ska bränna en XP skiva till honom + drivrutiner..
Så här är min fråga:
Kan jag lägga drivrutinerna på samma skiva som xp och få den att boota som vanligt ändå?
Citera
2010-01-24, 21:52
  #2050
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filleNjaao
http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG_0340.JPG

Tog ett kort istället

Testa kör: CHKDSK C: /F i cmd.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/powerquest.nsf/pfdocs/2004099566033362?Open&docid=2004099566033362&nsf=p owerquest.nsf&view=0
Citera
2010-01-24, 22:42
  #2051
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relisal
Jo det är så här att min väns dator fick en elak trojan så han bestämde sig för att formatera om.
Jag ska bränna en XP skiva till honom + drivrutiner..
Så här är min fråga:
Kan jag lägga drivrutinerna på samma skiva som xp och få den att boota som vanligt ändå?
Nja, tveksamt. Tror inte du kan ha "vanliga filer" på samma skiva som du bränner en .iso (om dom nu inte ligger I iso:n).

Kan du inte bara lägga över på ett usb-minne eller internet?
Citera
2010-01-25, 13:10
  #2052
Medlem
Datorn VÄGRAR formatera.

Jag har alltså försökt på alla sätt och börjar bli sååå trött på det här. Jag använder en Dell XPS 630i och har försökt formatera med skivan.
Jag lägger in skivan och under starten trycker jag på F12 och kommer till "boot menu" där jag trycker på optical drive för att starta upp med skivan (det här gjorde jag på beskrivning av dells egna support).

Jag förklarade för honom klart och tydligt att jag vill formatera datorn och ville få BORT alla filer som jag hade och återställa den till det stadiet den var på när jag fick den. Han säger att den kommer formateras och att dell egentligen inte hjälper folk som ska formatera då jag förklarar för honom att jag vet hur man formaterar men att dells formatering verkar vara annorlundare än vanliga då man helt enkelt bara lägger in skivan och den i princip formateras automatiskt.


Nu när jag äntligen trodde min dator skulle bli formaterad och tom så kollar jag på hårdisken men som vanligt så är alla mina gamla filer kvar, det enda som har ändrats är skrivbordet och upplösningen osv osv.. Alltså blev det en helt vanlig systemåterställning bara.

Så nu hoppas jag att någon här på FB är kapabel till att ge mig en riktig beskrivning för en "FORMATERING" inte en "SYSTEMÅTERSTÄLLNING" än Dells "support" om man nu kan kalla de det.

Jag kanske behöver en till partition då jag bara har 1?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in