2012-08-17, 17:10
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirtokouto
Kan man fortfarande få hjälp här?

Jag har en Acer Aspire 5742 med Win 7. Har märkt att Win 7 buggar en del. Mina största problem är att den har en tendens att 1) kopiera mappar eller 2) skapade en delad mapp i Bibliotek>Bilder och flyttade alla mina foton dit 3) inte uppdaterar mappar automatiskt.

1) Min vänstra meny i utforskaren innehåller Favoriter, Bibliotek, m.m. Det är nyligen mina Favoriter>Hämtade filer som kopierat sig själv efter en omstart och nu har jag två likadana under varandra.

Skärmdump: http://tinypic.com/r/2mpbxx5/6

Fråga: Någon som vet varför den gör såhär och om det går att fixa? Vågar jag exempelvis ta bort den ena "Hämtade filer" eller kommer den andra att automatiskt bli borttagen också?

2) Som sagt, Win7 skapade en delad mapp i Bibliotek>Bilder och flyttade alla mina foton dit. Det lade även till en annan mapp bestående av bilder som finns på desktoppen - se det som jag strykit med röd penna. Den har automatiskt fått namnet "Namn(C: )".

Skärmdump: http://tinypic.com/r/2urqw7c/6

Fråga: Varför har den skapat en "Namn(C: )" av just den mappen och inte dom andra mapparna på desktoppen vilka också innehåller bilder?

3) Det händer oftast när jag är på FB och vill ladda upp en bild. Jag öppnar utforskaren genom FB och kan då inte hitta en viss mapp eller bild. Oftast är det de nyss sparade mapparna/bilderna som inte visas. De är inte gömda, då jag kan se dem om jag öppnar dem genom min dator.

Fråga: Går detta att fixa?

Tacksam för svar.

Här får du lite länkar till sidor som kan hjälpa dig att lösa detta. Tråkig läsning, men så är det ju.

Här (kolla även länken som postas i svaret)
och här
och här.
Citera
2012-08-17, 22:39
Medlem
Wee. Tack! Jag lyckades finna svar på två av mina problem än så länge - att ta bort "Namn(C: )" och hittat tillbaka till Mina bilder. Lyckats få fram den i menyn och vet hur jag kan ta bort Delade bilder.

Men nu har jag stött på ett nytt problem. Som ni vet tog det en jäkla sekund för Win7 att kopiera alla mina foton till Delade bilder och dykt fram på något sätt under Bilder i menyn. Nu verkar det som om jag manuellt måste zippa alla videoklipp och foton från Delade bilder för att flytta över dem tillbaka till Mina bilder. Mappen Mina bilder har nämligen inte uppdaterats i takt med min användning av Delade bilder alla dessa månader - endast mina gamla foton finns där. Verkar heller inte kunna "Skicka" dem fort över till Mina bilder.

Hämtade filer-problemet återstår fortfarande. Funderar på att helt enkelt ta bort den ena manuellt.
Senast redigerad av spirtokouto 2012-08-17 kl. 22:42.
Citera
2012-08-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan inte nedgraderar från Ultimate till Home.

Sparar ner dom filer som du har idag på ett USB-minne eller på någon extern HDD eller partition.
Sätt sedan boot-ordningen under Bios så CD/DVD ligger först. Sätt i skivan och verkställ där med F10 [oftast] och datorn startar om. Tryck nu på en valfri tangent för att startar igång CD/DVD-läsaren. Följ ledsagningen som dyker upp utmed installationen.

Det fungerade perfekt det där.
Tack så mycket för hjälpen!!
Citera
2012-08-18, 23:00
Medlem
SwedishDissidents avatar
Använder en laptop (Asus) med Windows 7. Medan den stod på så gjordes en automatisk inställning som gjorde bildskärmen, eller rättare sagt det som visas på den, bredare/utdraget. Det leder även till att det som visas på skärmen dras ihop i vertikal riktning. Mycket irriterande.

Nån som vet hur man ändrar? Det tycks som att det inte går att ändra i "Utseende och anpassning".
Citera
2012-08-19, 11:21
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishDissident
Använder en laptop (Asus) med Windows 7. Medan den stod på så gjordes en automatisk inställning som gjorde bildskärmen, eller rättare sagt det som visas på den, bredare/utdraget. Det leder även till att det som visas på skärmen dras ihop i vertikal riktning. Mycket irriterande.

Nån som vet hur man ändrar? Det tycks som att det inte går att ändra i "Utseende och anpassning".

Vad har du för grafikkortstillverkare?
Citera
2012-08-19, 16:14
Medlem
SwedishDissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Vad har du för grafikkortstillverkare?
Radeon graphics, HD 7470m (1GB).
Citera
2012-08-19, 19:33
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishDissident
Radeon graphics, HD 7470m (1GB).
Ladda ned programmet till skrivbordet och kör det: http://www2.ati.com/drivers/mobile/c...4-bit_util.exe.
Programmet kommer att ladda ned och installera de senaste grafikkortsdrivrutinerna för ditt grafikkort. Även programvaran "AMD Catalyst™ Control Center" (som du kan läsa mer om här) kommer att installeras.
Citera
2012-08-19, 19:48
Medlem
xayps avatar
Använde den här guiden i hopp om att få något högre FPS när jag spelar. Det man gör är att gå till Kontrollpanelen > System > Avancerade systeminställningar (I högra hörnet) > Prestanda > Inställningar och väljer Justera för bästa prestanda. So far so good. Skulle dock vilja byta tillbaka till Windows 7 Basic-temat, men det valet är numera blockerat. Hur återställer jag detta?

edit: Jag har självklart prövat att ändra till "Justera för bästa utseende" men det fungerar ändå inte.

Citera gärna om du har ett svar på problemet så jag kan se ditt svar
Senast redigerad av xayp 2012-08-19 kl. 19:54.
Citera
2012-08-20, 19:00
Medlem
Hej, håller på och ominstallerar windows och har stött på ett litet problem, jag installerade IE9 vilket inte var något problem men när jag fäste 32-bitars versionen på start-menyn och sen tog bort den och 64-bitars versionen från alla program listan så försvann ikonen på start-menyn. Har provat att högerklicka på genvägen och byta ikon men det fungerar inte, finns där något sätt att få tillbaka IE9 ikonen?

http://i49.tinypic.com/2dketep.jpg

http://i46.tinypic.com/2duawwx.jpg
Citera
2012-08-20, 19:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Hej, håller på och ominstallerar windows och har stött på ett litet problem, jag installerade IE9 vilket inte var något problem men när jag fäste 32-bitars versionen på start-menyn och sen tog bort den och 64-bitars versionen från alla program listan så försvann ikonen på start-menyn. Har provat att högerklicka på genvägen och byta ikon men det fungerar inte, finns där något sätt att få tillbaka IE9 ikonen?

http://i49.tinypic.com/2dketep.jpg

http://i46.tinypic.com/2duawwx.jpg

Nu har jag förvisso inte använt IE på många år. Men här kanske du finner din lösning -> http://support.microsoft.com/kb/923737/sv
Citera
2012-08-20, 21:04
Medlem
Formaterade nyss om min hp dator med cd skivor jag fått från hp. Men något måste ha gått fel, datorn formaterades om men, gamla filer sparades kvar i en mapp som hette windows (old).

Varför sparas den kvar? jag ville ju få en helt ny återställd dator från alla filer och program som var installerade, hur vet jag att det inte är dom programmen som gör satt datorn blir seg, den är alltså fortf lite seg sen jag omformaterade den.

Hur löser jag det här satt inte gamla filer och program sparas kvar, vid nästa formatering?
Citera
2012-08-20, 22:15
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xayp
Använde den här guiden i hopp om att få något högre FPS när jag spelar. Det man gör är att gå till Kontrollpanelen > System > Avancerade systeminställningar (I högra hörnet) > Prestanda > Inställningar och väljer Justera för bästa prestanda. So far so good. Skulle dock vilja byta tillbaka till Windows 7 Basic-temat, men det valet är numera blockerat. Hur återställer jag detta?

edit: Jag har självklart prövat att ändra till "Justera för bästa utseende" men det fungerar ändå inte.

Citera gärna om du har ett svar på problemet så jag kan se ditt svar

Det är vissa alternativ i den menyn som måste vara ikryssade för att du ska kunna byta tema som du vill. Nu minns jag inte vilka, så prova dig fram. "Aero Peek" och "Transparent Glas" är heta tips.

Sedan kommer den modifieringen du gjorde inte att ge någon större effekt på dina fps, så om du inte sitter med en hiskeligt slö maskin hade jag rekommenderat att du struntar i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in