2009-08-15, 21:03
Bannlyst
Behöver jag skiva eller ej?

Har skjutit upp denna omformatering tills idag..
Om jag behöver skiva är jag körd. Jag kan inte direkt köra över filerna via usb, när delldatorn är vid ett sådant läge.
Citera
2009-08-16, 08:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Win -> Support

//Mod
Citera
2009-08-16, 13:28
Bannlyst
Sitter här med denna vulgära datorn.

Ska formatera den till en förälders kompis. Dell vägrar skicka en skiva, "deras avtal" gick ut i Januari. Jag hittar det inte på nätet. Det ska dock finnas återställningsskiva i datorn?

Hur gör jag för att kunna bränna en skiva, för att sedan kunna formatera om denna dumburken?

Mycket tacksam för snabba och informativa svar.
Citera
2009-08-16, 19:16
Medlem
Linkzies avatar
Jag tänka ladda ner Windows SP3 från denna sida:
http://rapidfind.org/upload/showthread.php?t=76388 (första länken, Windows XP Professional Corporate SP3 June 2008 Genuine + SATA .ISO).

Finns det ngn möjlighet att ladda ner ngn paket så att man kan få operativsystemet på svenska (antar att denna är på engelska). Vill inte ladda ner från torrent/dc (har inte ngn VPN).

Tacksam för svar.
Citera
2009-08-16, 20:26
Medlem
Hallå.
Idag fick jag för mig att installera Windows 7 på en av mina partitioner på hårddisken, den som inte var krypterad. Allting går jättebra och sedan när mitt nya windows går igång så går jag in i "Den här datorn" för att kolla, där ser jag att mina gamla partitioner inte visas. Då laddar jag hem Truecrypt och lyckas få fram min externa hårddisk där allt ligger kvar. Problemet är att jag inte kan hitta den andra partitionen på min interna hårddisk där mitt Windows Vista och allt annat jag hade innan ligger. Någon som har något förslag på vad jag kan göra?

Min tanke var att kunna dualboota mellan Vista och 7:an.
Senast redigerad av Swegeneral 2009-08-16 kl. 20:29.
Citera
2009-08-16, 20:26
Medlem
Installation av XP

Försöker installera om XP på min dotters dator och allt funkar kanon tills
det är dags att starta om. Då hänger den sig och vill ha någon sorts Boot cd står det.
Är det någon som vet vad det är?? Eller vad ja ska göra??

Tacksam för all hjälp
Citera
2009-08-16, 22:17
Medlem
sommarlovs avatar
Låt skivan sitta i när du startar om den första gången, men tryck inte på någon tangent när frågan kommer upp...
Citera
2009-08-17, 11:31
Medlem
jo jag har försökt det med... Men det där meddelandet insisterar på att komma ändå
Citera
2009-08-17, 11:46
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Det är inte så att du startat installationen från Windows???

Det fungerar inte..

Det du bör göra för att allt skall gå rätt till från början till slutet, är att du:

Först ser till att spara undan de filer etc. som du vill ha kvar. (typ: Bränn till CD/DVD etc. eller spar till USB-minne!)

Passa även på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Alt. använd "IDE-mode" på SATA-disken, rådfråga moderkortsmanualen vid behov!
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd/DVD-skiva!

Kör gärna även en "Kefinder" som plockar fram den registreringsnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.
Den länkade version anger även din Officenyckel: http://urlsnip.com/52562 (OBS! Denna typ av program ger varningar från ditt virusskydd!)

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..
Vill du ha en kort & enkel steg för steg beskrivning så kommer det en här:

Ovan saxat ur installationsanvisningen för windows xp Pro som finns att ladda ner gratis från http://www.WinGuider.se
Dessa guider förstärker datorns säkerhet så att angrepp, användarfummel och smittor effektivt hindras, samtidigt som den optimala installationen ser till att plocka ut maximal prestanda ur din dator.
Den använder du om du vill få en snabb och säker dator att använda länge, utan rensningar och problem!
Citera
2009-08-17, 12:04
Medlem
Linkzies avatar
Ok, jag har skaffat VPN, så jag tänkte tanka denna
http://thepiratebay.org/torrent/4215904/Windows_XP_Pro_SP3_Swedish_IE7_WMP11

Nu till spörsmålen...

Hur göra jag den här filen bootbar? Jag har Nero 7. Är det bara att gå till "Nero Burning ROM" och sedan välja "CD-ROM (start)"?

Behöver verkligen den här XP.
Citera
2009-08-17, 12:18
Medlem
R.Rs avatar
Trådar sammanfogade.
/Mod
Citera
2009-08-17, 12:56
Medlem
larceny666s avatar
PRoblem med Windows XP i Acer Aspire one.

Fick just hem en Acer aspire one med ett skumt problem.
Det går inte boota upp den. Kommer hela tiden upp att boot.ini innehåller fel värden typ.
Finns det något sätt att återställa det utan att förlora allt som ligger på disken?
HAr ingen extern cd tillgänglig tyvärr. Endast usbstick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in