2010-01-25, 13:17
Medlem
cannaBes avatar
Lite luddig beskrivning, vad händer efter att du väljer Optical Drive? Kom du in i installationsprogrammet för Windows?

Information plz
Citera
2010-01-25, 13:32
Medlem
deodorants avatar
Spring fort iväg till macken, köp en bensindunk, fyll den med bensin, betala för din bensin, spring hem, kasta dig över datorn med en skruvmejsel, öppna chassit, dränk allt innehåll i bensin, gör eld på något vänster och tänd på. VIOALA!

Nu köper du en ny - bättre - dator, dvs inte en dell eller något annat skräpmärke, samt tränar stenhårt på att förklara dina datordilemman bättre.

Problem solved.
Citera
2010-01-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Lite luddig beskrivning, vad händer efter att du väljer Optical Drive? Kom du in i installationsprogrammet för Windows?

Information plz

Oj såg det nu . När jag kommer in på Optical Drive så kommer jag till en windows ruta där jag får välja språk och gå vidare, tillslut kommer man till en ruta där man väljer partition då väljer jag C: (min enda partition) och trycker nästa.

När jag gjort detta så börjar den "kopiera filer" och "expandera filer" osv. Datorn startas om några gånger under denna process och sedan är det klart.
Citera
2010-01-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deodorant
Spring fort iväg till macken, köp en bensindunk, fyll den med bensin, betala för din bensin, spring hem, kasta dig över datorn med en skruvmejsel, öppna chassit, dränk allt innehåll i bensin, gör eld på något vänster och tänd på. VIOALA!

Nu köper du en ny - bättre - dator, dvs inte en dell eller något annat skräpmärke, samt tränar stenhårt på att förklara dina datordilemman bättre.

Problem solved.

hehe, nu var du allt lustig.
Citera
2010-01-25, 13:46
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flummox
Oj såg det nu . När jag kommer in på Optical Drive så kommer jag till en windows ruta där jag får välja språk och gå vidare, tillslut kommer man till en ruta där man väljer partition då väljer jag C: (min enda partition) och trycker nästa.

När jag gjort detta så börjar den "kopiera filer" och "expandera filer" osv. Datorn startas om några gånger under denna process och sedan är det klart.
Ok, när du kommer in och får välja hårddisk, se då till att ta bort C: så att du bara har oallokerat utrymme. Då trycker du på "ny" och sen gör du en på typ 60-80gb och sen gör du en till med resten av det oanvända utrymmet. Sen markerar du den disken du gjorde först och trycker nästa. Då är du säker på att den formateras.

Vet inte hur stor hårddisk du har men det är smart att dela upp den i två, så lägger du saker du vill ha backup på på D:-disken för att undgå att förlora det nästa gång du behöver forma
Citera
2010-01-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ok, när du kommer in och får välja hårddisk, se då till att ta bort C: så att du bara har oallokerat utrymme. Då trycker du på "ny" och sen gör du en på typ 60-80gb och sen gör du en till med resten av det oanvända utrymmet. Sen markerar du den disken du gjorde först och trycker nästa. Då är du säker på att den formateras.

Vet inte hur stor hårddisk du har men det är smart att dela upp den i två, så lägger du saker du vill ha backup på på D:-disken för att undgå att förlora det nästa gång du behöver forma

Tackar!

Inser nu att det var jag som var klantig och inte kollade igenom allt riktigt men tack ännu en gång.
Citera
2010-01-25, 15:22
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Tackar!

Inser nu att det var jag som var klantig och inte kollade igenom allt riktigt men tack ännu en gång.
Np
Citera
2010-01-25, 16:02
Medlem
deodorants avatar
Citat:
hehe, nu var du allt lustig.
hehe, kanske det. Seriös var jag också.
Citera
2010-01-25, 16:35
Medlem
merlin2s avatar
enklaste för dig vore att du laddar ner "hirens bootcd"
starta datorn med skivan i och välj skivan som startenhet
välj partition magic som partitions program, partitionera och starta om datorn, DONE !!

ps, glöm inte att säta din första enhet som aktiv
Citera
2010-01-25, 20:24
Medlem
filleNjaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Testa kör: CHKDSK C: /F i cmd.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/powerquest.nsf/pfdocs/2004099566033362?Open&docid=2004099566033362&nsf=p owerquest.nsf&view=0

Haha hårddisken kraschade under partitioneringen, men nu är jag tillbaka med windows 7, dock utan min musik
Citera
2010-01-27, 16:46
Medlem
vinterkrigares avatar
Kan inte installera windows7 på min dator trots att "windows upgrade advisor" säger att det är möjligt. Installationsprocessen slutar alltid i freeze-lagg på ca 30% då "windows filer expanderas".

Någon som har samma problem eller kan tänka sig till en lösning, eller kan motivera var felet ligger?

Mvh. Vinterkrigare
Citera
2010-01-27, 17:29
Medlem
hakanthebs avatar
tänkte installera Windows 7 men stötte på problem meddetsamma.

den hittar inte min scsi disk.

alltså jag har installerat Vista för en massa år sen så det måste
vara något jag har glömt bort.

tror att man ska ha en floppydisk eller usb-flash med programvara
till scsi kontroll kortet.
men jag fick ingen fråga angående detta under starten av installationen av windows 7

så finns det någon som har koll och kan ge mig en guidetur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in