2009-07-21, 01:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Ja, fast man lägger in drivern direkt, om den finns.

Kan du köra IDE behöver du inte slipstreama.

Borde gå att bara installera om Vista, ja.
Citera
2009-07-25, 18:49
Medlem
Ny dator, kan inte installera Vista.

Fick precis hem datorn. När Vista ska installeras visas följande felmeddelande:

"Datorn har oväntat startats om eller så har ett oväntat fel uppstått. Det går inte att fortsätta installera Windows. Om du vill installera Windows ska du starta om datorn genom att klicka på OK, och därefter starta om installationen."

Har tryckt på OK, men samma meddelande visas varje jävla gång. Kan man fixa detta på något sätt? Var den sista datorn i affären så jag gissar på att det kommer att ta lång tid att byta in den mot en ny.

Jag har hört att Vista ska vara uselt, men inte så här jävla uselt. Hade ju faktiskt trott att man skulle kunna installera det utan problem
Citera
2009-07-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victorswe
Kör XP!!! Windows xp tar inte lika mycket datorkraft och din dator kommer därför bli snabbare! Så kör med Windows XP

Jaha? Det var knappast det jag ville ha hjälp med.
Citera
2009-07-25, 20:23
Medlem
Run3s avatar
Har aldrig sett det meddelandet. Men är det så att du börjat installerat och att installationen avbrutits av misstag? Testa då att radera allt på hårddisken (alla partitioner) och börja om.
Citera
2009-07-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Testa då att radera allt på hårddisken (alla partitioner) och börja om.

Hur gör jag det?

Jag har ingen CD eller DVD. Det skulle bara vara att sätta på datorn så skulle Vista installeras automagiskt.
Citera
2009-07-25, 20:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Hur gör jag det?

Jag har ingen CD eller DVD. Det skulle bara vara att sätta på datorn så skulle Vista installeras automagiskt.
Jaha, på så sätt, trodde det var med skiva du installerade. Då ska du nog INTE radera partitionen med Windows på. Kan du inte ringa supporten hos stället du köpte datorn?
Citera
2009-07-25, 21:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Hur gör jag det?

Nyfiken fråga:

Du köper en dator för ett antal tusen kronor, men du får eller väljer ingen CD/DVD enhet?

Eller pratar du op operativsystemet som ligger på en skiva?
Citera
2009-07-26, 00:35
Medlem
Saddl3rs avatar
Nu måste man formatera datorn, vet någon ett bra formateringsprogram? Vet inte om Windows XP's är så bra...
Citera
2009-07-26, 01:06
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Nu måste man formatera datorn, vet någon ett bra formateringsprogram? Vet inte om Windows XP's är så bra...
Du formaterar datan som finns på hårddisken.

Det gör du med en Windows-skiva, t.ex. XP/Vista.
Bara boota till installationen och när du skall välja hårddisk väljer du format.
Citera
2009-07-26, 01:47
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Jag vet inte om det skulle vara någon särskild skillnad på och/eller mening med att ha något särskilt formateringsprogram? Windows (Microsofts) variant duger väl rätt bra oftast?

Möjligen kan man väl i så fall kolla på hemsidan för tillverkaren av ens hårddisk ifråga (Seagate, Samsung, Western Digital, Maxtor etc) och se om de har något diskformateringsprogram att hämta.. Något annat tredjepartsprogram skulle nog inte jag prova i alla fall.
Citera
2009-07-27, 16:59
Medlem
Skulle uppskatta lite hjälp som kan lösa mitt problem.

Har precis installerat Windows 7, men lyckas inte hitta min hårddisk i utforskaren. Den går att finna i Computer management. Det enklaste är väl då att formatera, vilket alltid brukar funka. Men jag har använt hårddisken tidigare, därför vill jag spara filerna. Har ni något tips?
Citera
2009-07-28, 17:59
Bannlyst
Formatering problem

har en stationär acer dator.
jag vill ha tips hur man bootar med bios.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in