Citat:
Ursprungligen postat av lakritzc
"Det går inte att hitta någon hårddisk på datorn.
Kontrollera att hårddiskenheterna är inkopplade och ordentligt anslutna till datorn. Kontrollera också att alla diskrelaterade maskinvarukonfigurationer är korrekta. Du kanske behövr köra ett installationsprogram eller ett diagnostiskprogam levererat av maskinvarutillverkaren.
Installationn kan inte fortsätta. Tryck ned F3 för att avsluta"
de var tungt o skriva de där
Antar att detta meddelande uppenbarar sig efter att du tryckt "F8" i installationsprogrammet? Vad kör du för release av vilket Windows OS? Om du kör en release du vet fungerar, eller om du har en köpt CD, skulle jag rekommendera dig att i första hand kolla om disken hittas över huvudtaget i BIOS. Det verkar konstigt, men om du inte rört datorn på ett tag kan det kanske vara klokt att öppna den och kontrollera kablarna till disken ifall den inte hittas i BIOS.
Hittas den i BIOS däremot så är det något annat som spökar, vad kan jag inte sätta fingret på såhär på rak arm, men det första jag skulle gjort är att köra något diagnosprogram i DOSläge för att kontrollera ifall disken har skadade sektorer och av den anledningen kanske strular.